Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotywa manewrowa już w KM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

inf. pra

Data publikacji:
19-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

We wrześniu Koleje Mazowieckie zakupiły lokomotywę manewrową 401 Da. Została ona odebrana w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, w której będzie wykorzystywana do przetaczania składów. To jedyny taki pojazd, który posiada spółka.

Jak informuje przewoźnik, lokomotywa manewrowa o numerze 343 została wyprodukowana przez fabrykę lokomotyw Fablok w Chrzanowie. Zanim trafiła na grochowską sekcję, przeszła naprawę w poziomie utrzymania P5 w pełnym zakresie, wynikającym z dokumentacji systemu utrzymania (DSU). Została ona zakupiona od P.H.U. LOKOMOTIV, a jej koszt wyniósł ponad 746 tysięcy zł brutto.

– Koleje Mazowieckie już od lat inwestują w tabor. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że odebraliśmy już 45 pojazdów ER160 FLIRT z rekordowego zamówienia w Stadler Polska. Nasz park taborowy to już 319 pojazdów. W celu zapewnienia efektywności, a przede wszystkim skuteczności w wykonywaniu prac przeglądowych koncentrujemy się też na rozwoju naszych czterech sekcji napraw i eksploatacji taboru, co za tym idzie, inwestujemy w sprzęt, który usprawnia prace manewrowe. Między innymi zakupiliśmy pojazd drogowo-szynowy ZEPHIR LOK 10.170. do Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie, czy też lokomotywę manewrową 401 Da, która znajduje się w naszym największym zapleczu technicznym na warszawskim Grochowie. Cieszę się, że rozwijamy się na wielu płaszczyznach gwarantujących bezpieczne podróże – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich cytowany w komunikacie. 

Lokomotywa jest pojazdem spalinowym. Na tle innego tego typu taboru wyróżnia się nie tylko wielkością, ale również nową malaturą. Została pomalowana w biało — żółto — zielone barwy, które są nieodłącznym elementem identyfikacyjnym spółki - podkreślają KM. 

Wcześniej, do tego typu prac wykorzystywano przetokowe wózki akumulatorowe LEW EL 16. Innym pojazdem manewrowym, użytkowanym przez spółkę jest zakupiony niedawno ZEPHIR LOK 10.170, który jest zlokalizowany w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie. Podobne zakupy planowane są dla Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Ochota i Tłuszcz.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5