NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 14.08.2020 27

Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki [zdjęcia]
Systemy komputerowe i nowe urządzenia w Lokalnym Centrum Sterowania Kraków Mydlniki to efekt przebudowy linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki. Przebudowane zostały również perony - informuje PKP PLK.
Lokalne Centrum Sterowania Kraków Mydlniki odpowiada za kursowanie pociągów między krakowskimi Bronowicami, a lotniskiem i Zabierzowem. Personel na ekranach kilkudziesięciu monitorów śledzi sytuację na torach i pracę dziesiątek urządzeń. Obserwowane są ważne punkty kolejowych tras oraz przejazdy pociągów. Na dobę kursuje około 300 składów. System przyśpiesza i wspiera decyzje dyżurnych i zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym - informuje PLK.

Z centrum (LCS) bieżące informacje w formie komunikatów trafiają do podróżnych na peronach. Nowe technologie i systemy łączności pozwalają non stop czuwać nad bezpiecznym i zgodnym z rozkładem przejazdem pociągów. System pozwala sprawnie obsługiwać większą liczbę połączeń, co pozwala tworzyć bardziej atrakcyjną ofertę przejazdów m.in. w Krakowie i aglomeracji, a także dla połączeń dalekobieżnych.

- Fundusze unijne napędzają małopolską kolej. Inwestycje, które dzisiaj wizytujemy są częścią projektu modernizacji linii kolejowej E-30 na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, realizowanej przy wsparciu środków z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Ze środków CEF w województwie małopolskim finansowana jest gruntowna przebudowa całego krakowskiego węzła kolejowego. Pojedziemy szybciej i bezpieczniej. Równolegle realizowany jest projekt na linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice - powiedziała minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak - cytowana w komunikacie.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sprawnie realizują Krajowy Program Kolejowy i wykorzystanie środków unijnych m.in. z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), a to przekłada się na konkretne efekty dla mieszkańców, gospodarki i środowiska. Inwestycje na krakowskim odcinku linii E 30, ważnej dla aglomeracji, regionu i połączeń europejskich, to realna poprawa warunków życia mieszkańców oraz zwiększanie w gospodarce roli ekologicznego transportu kolejowego - dodał Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowy przystanek Kraków Bronowice zwiększył dostęp do kolei. W Krakowie powstały nowe możliwości szybkich i atrakcyjnych czasowo podróży. Pociągiem z Bronowic szybko dojedziemy do centrum miasta i na lotnisko. Do dyspozycji podróżnych są kursy dalekobieżne m.in. w kierunku Katowic i Rzeszowa.

Kraków Mydlniki to nowe perony i nowa oferta z dostępnością dla wszystkich. Dla podróżnych są długie wiaty, a dzięki windom ułatwiony jest dostęp do pociągów dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek Kraków Mydlniki Wapiennik poza obsługą tras kolejowych zapewni połączenie kolei z komunikacją miejską.

W Krakowie jest bezpieczniej i wygodniej dla pasażerów i kierowców. Efekty inwestycji to wzrost bezpieczeństwa na torach oraz na styku z drogami. Nowy wiadukt kolejowy zastąpił przejazd w poziomie szyn na ul. Rydla. Mieszkańcy zyskali bezpieczeństwo i czas - nie muszą czekać przed opuszczonymi rogatkami. Przebudowane wiadukty nad ulicami majora Łupaszki, Zielony Most, Godlewskiego i Armii Krajowej oraz nowa droga istotnie ułatwiły komunikację w Bronowicach.

- INEA z zadowoleniem przyjmuje postęp w modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, będącej częścią sieci bazowej TEN-T. Nowo wybudowany przystanek w Bronowicach poprawił warunki dla dojeżdżających do pracy w rejonie Krakowa, a tym samym przyczynił się do ekologizacji transportu. Jednocześnie nowe Lokalne Centrum Sterowania zwiększyło bezpieczeństwo ruchu kolejowego poprzez modernizację systemów zarządzania ruchem. Unijne wsparcie tej modernizacji wynosi 1,4 mld zł. W dłuższej perspektywie projekt poprawi jakość połączeń pomiędzy głównymi ośrodkami gospodarczymi nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech i na Ukrainie.” – powiedział Morten Jensen, Head of Unit European Commission Innovation and Networks Executive Agency (INEA)

Krakowskie inwestycje kolejowe międzynarodowej na trasie E30 to część projektu przebudowy linii z Krakowa do Katowic. Lepsza oferta dla podróżnych to dostępniejsze i komfortowe przystanki m.in. w Rudawie, Balinie, Jaworznie Ciężkowicach i Pieczyskach oraz stacje w Zabierzowie, Jaworznie Szczakowej i Krzeszowicach. Kolej zwiększyła bezpieczeństwo i usprawniła komunikację drogową dzięki nowym wiaduktom m.in. w Jaworznie, Krzeszowicach i Woli Filipowskiej.

Projekt zwiększa możliwości, bezpieczeństwo i sprawność kolei na międzynarodowym korytarzu transportowym E30. W 2021 roku, po zakończeniu prac i uzyskaniu certyfikatów, pociągi pasażerskie na odcinku z Krakowa do Jaworzna Szczakowej przyspieszą do 160 km/h. Najszybsze składy pokonają trasę z Krakowa do Katowic poniżej godziny - podaje PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

E30 (164)
LCS (17)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej na temat:

E30 (164)
LCS (17)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5