NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Umowa z PolRegio na dwa, a nie trzy lata

| Kasper Fiszer 23.06.2017 2,5k

Łódzkie: Umowa z PolRegio na dwa, a nie trzy lata
Pociąg PR na stacji Łódź Kaliska.fot. Kasper Fiszer
Do 2019 r. rola Przewozów Regionalnych w obsłudze województwa łódzkiego ma nie ulec większym zmianom. Zagwarantuje to negocjowana właśnie dwuletnia umowa regionu z przewoźnikiem.
21 czerwca w Łodzi przedstawiciele Przewozów Regionalnych i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego poinformowali, że przygotowują się do zawarcia dwuletniej umowy na świadczenie przewozów. Zbliżona do obecnej pozycja PR w regionie, który rozwija własną spółkę kolejową – Łódzką Kolej Aglomeracyjną, byłaby więc zagwarantowana do 2019 r. Oznacza to zmianę planów łódzkiego samorządu. Jeszcze w październiku zeszłego roku chcał on podpisać z ogólnopolskim przewoźnikiem kontrakt na aż trzy lata.

PR chce pozostać najważniejszym przewoźnikiem w regionie

– Dzięki nowemu porozumieniu będziemy realizować usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego oraz na liniach do regionów sąsiednich. Nasze pociągi będzie można w dalszym ciągu spotkać m.in. na trasach ze Skierniewic do Kutna oraz z Łodzi do Skierniewic, Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna, Radomska i Częstochowy, a także do Poznania – wylicza Michał Stilger, główny specjalista ds. public relations spółki. – Bez zamawiającego nasze usługi nie moglibyśmy wypełniać misji PR, jaką jest codzienny dowóz pasażerów do pracy, szkoły czy w inne wybrane przez nich miejsca – podkreślała natomiast Anna Lenarczyk, dyrektor ds. handlowych i członek zarządu PR.

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski wskazywał, że spółka pozostanie największym regionalnym przewoźnikiem w Łódzkiem. – Na terenie województwa pozostajemy liderem – przekonywał. Należy się jednak spodziewać, że w dłuższej perspektywie rola PR w obsłudze regionu będzie maleć i skoncentruje się na wykonywaniu przewozów międzyregionalnych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna czeka bowiem na kolejne elektryczne zespoły trakcyjne produkcji nowosądeckiego Newagu, które pozwolą jej na znaczne rozszerzenie oferty przewozowej.

Stępień: Nie wyobrażam sobie województwa bez PR

Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień zaznaczył przy tym, że integracji wewnętrznej regionu i skomunikowaniu go z obszarami ościennymi służyć będą połączenia obu spółek. – Mam nadzieję, że współdziałanie przewoźników regionalnych, a także PKP Intercity, będzie trwać. Nie wyobrażam sobie województwa, w którym nie byłoby dysponowanych właśnie przez Polregio pociągów w relacjach międzymiastowych – mówił. Pozytywnie ocenił też proces restrukturyzacji spółki połączony ze zmianą struktury właścicielskiej. – Cieszę się, że spółka osiąga dodatnie wyniki finansowe, że inwestuje, kupuje nowy tabor [wczoraj zaprezentowano nowy pojazd Link dla łódzkiego oddziału PR]. W połączeniu ze zmianami infrastrukturalnymi sprawia to, że rzeczywiście budujemy nowy obraz kolei w Polsce i w regionie łódzkim – dodał.

Podczas krótkiej konferencji prasowej marszałek przypominał też o kilku inwestycjach, jakie chce w najbliższym czasie podjąć województwo, by poprawić jakość połączeń kolejowych. Wśród nich wymienił elektryfikację linii do Opoczna i remont nieczynnego, nigdy nieukończonego wschodniego wiaduktu na stacji Łódź Kaliska. – To przedsięwzięcie pomoże integrować transport miejski z koleją – argumentował.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5