Niebawem rozpocznie się wymiana toru na kolejnym, tym razem krótkim odcinku linii kolejowej nr 14. Spore utrudnienia czekają więc na pasażerów ŁKA korzystających z pociągów Łódź – Sieradz. Zmiany w rozkładzie jazdy będą obowiązywać przez niecałe dwa tygodnie.
W zeszłym roku
zakończyła się modernizacja linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki – granica państwa na aglomeracyjnym odcinku Łódź – Zduńska Wola. Prace remontowe oznaczały dla pasażerów długotrwałą konieczność przesiadki do autobusów zastępczych. Na około dwa tygodnie część pociągów znów zostanie odwołana, a pasażerowie ponownie przesiądą się do autobusów.
Wymiana toru na kolejnym odcinku „czternastki” Na odcinku ok. 2,7 km pomiędzy Zduńską Wolą a Sieradzem przeprowadzone mają zostać bowiem uwzględnione w rozkładzie jazdy roboty obejmujące wymianę szyn, oczyszczenie tłucznia i regulację toru. – Efektem prac będzie większy komfort podróży oraz sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch pociągów – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zanim to jednak nastąpi,, między 30 lipca a 10 sierpnia należy spodziewać się sporych utrudnień w komunikacji na jednej z najważniejszych tras regionu łódzkiego.
– Prace przeprowadzone będą przy użyciu specjalistycznych maszyn torowych, m.in. oczyszczarki tłucznia i podbijarki torowej – stwierdza nasz rozmówca. Skróci to czas prowadzenia robót, a zarządca infrastruktury wskazuje, że ich realizacja w okresie letnim zmniejszy skalę odczuwalnych niedogodności. Rzeczywiście bowiem sporą część dojeżdżających do Łodzi stanowią uczniowie i studenci.
Prawie milion zł na pracę specjalistycznych maszyn Przez dwanaście dni na przełomie lipca i sierpnia ruch prowadzony będzie po jednym torze. – Za część pociągów ŁKA wyjadą autobusy zastępcze – potwierdza przedstawiciel PLK. Znaczących zmian nie będzie natomiast w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych PKP Intercity kursujących na trasie Warszawa – Łódź – Zduńska Wola – Sieradz – Wrocław.
– Wartość prac to ok. 900 tys. zł – informuje nas Rafał Wilgusiak. Polskie Linie Kolejowe nie odpowiedziały jednoznacznie na pytanie, czy robót nie można było zrealizować w okresie, gdy linia nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą była modernizowana, a pociągów siłą rzeczy i tak było o wiele mniej. Należy jednak zwrócić uwagę, że wówczas nigdy nie doszło do całkowitego wstrzymania ruchu, a ograniczenie przepustowości na kolejnym fragmencie trasy mogłoby skutkować dużymi komplikacjami w konstrukcji rozkładu jazdy.