NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Rozwój ŁKA na razie bez zmniejszenia pracy PR

| Kasper Fiszer 05.07.2018 1,8k

Łódzkie: Rozwój ŁKA na razie bez zmniejszenia pracy PR
Pociąg PR w Łodzifot. Kasper Fiszer
Jaka będzie rola Przewozów Regionalnych po rozszerzeniu siatki połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej? W przyszłym roku poziom pracy eksploatacyjnej ogólnopolskiego przewoźnika na terenie województwa łódzkiego nie ulegnie znaczącej zmianie. Spółka chciałaby rozpocząć przy tym proces negocjacji wielkości zamówienia ze strony UMWŁ w roku 2020 i później.
Dziś łódzki przewoźnik należący do samorządu województwa łódzkiego dysponuje jedynie 20 jednostkami Stadler Flirt. Po dostawach kolejnych pojazdów – Impulsów z nowosądeckiego Newagu – siatka jego połączeń ma ulec istotnej rozbudowie w północnej (Kutno – Łowicz – Skierniewice), wschodniej (Łódź – Tomaszów Mazowiecki) i południowej (Łódź – Radomsko) części regionu. Pierwsze dodatkowe kursy pojawią się w ofercie ŁKA w grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy.

W przyszłym roku bez większych zmian

Przynajmniej w początkowym okresie nie będzie to oznaczać spadku wielkości zamówienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego na usługi PR (Polregio). – Oddział Łódzki Przewozów Regionalnych świadczy usługi na podstawie umowy zawartej z UMWŁ w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym. Umowa obowiązuje w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2019 r. Praca eksploatacyjna wykonywana przez Przewozy Regionalne – Oddział Łódzki w okresie realizacji umowy w roku 2018 i w roku 2019 będzie kształtować się na porównywalnym poziomie – mówi Anna Piotrowska, rzecznik prasowy oddziału PR.

Pomimo rozpoczęcia prac nad przyszłorocznym rozkładem jazdy, co jest nieuniknione w obliczu kalendarza składania wniosków o dostęp do infrastruktury, PR nie wskazują na razie, na jakich liniach w związku z przejęciem przewozów przez ŁKA ich praca eksploatacyjna mogłaby spaść, a na jakich – w konsekwencji – wzrosnąć.

PR szukają dla siebie miejsca w dłuższym horyzoncie czasowym

W związku z planowanym intensywnym rozwojem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nie jest jasne, jaką rolę w dłuższej perspektywie czasu miałyby w regionie łódzkim pełnić pociągi PR. – Wystąpiliśmy do organizatora przewozów z prośbą o rozpoczęcie negocjacji w sprawie warunków umowy o świadczenie usług na rok 2020 i lata kolejne – informje nas jedynie Anna Piotrowska. Dotychczas UMWŁ wskazywał jednoznacznie, że Przewozy Regionalne zachowają pewien pakiet usług, w tym przede wszystkim dotyczących kursów wybiegających poza granice województwa.

Obecnie Przewozy Regionalne obsługują samodzielnie trasy z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego i Spały oraz do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Częstochowy, a także z Kutna przez Łowicz do Skierniewic i z Tarnowskich Gór do Wielunia. Zachowały także obsługę części połączeń z Łodzi do Skierniewic, z Łodzi do Kutna (i dalej do Torunia) i z Łodzi do Sieradza (i dalej do Wrocławia i Poznania). Prowadzą też przewozy z Łodzi do Warszawy pociągami kategorii interRegio.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1679)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1679)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5