Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Przystanek Wolbórka gotowy po przebudowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Przystanek Wolbórka gotowy po przebudowie
fot. Damian Pawlak, PKP PLK
Na przystanku Wolbórka na linii nr 1 czynne są już obie krawędzie peronowe. Przebudowa peronu została zakończona – informuje PKP PLK. Inwestycja była częścią pakietu modernizacji 22 peronów, którego realizacja również zbliża się do końca.

Prace w Wolbórce kosztowały ok. 4 mln zł. Peron wyspowy został podwyższony do 76 cm nad główką szyny i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W nawierzchni pojawiły się ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano też nowe ławki i wiaty, energooszczędne oświetlenie LED, czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Na pierwszej z krawędzi prace te zostały ukończone już w marcu.

Przebudowę przystanku, z którego korzystają pasażerowie pociągów ŁKA i Polregio do Łodzi, Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Częstochowy, zapowiedziano przed blisko czterema laty. Wcześniej, w latach 2013-2015, linia nr 1 została wyremontowana, jednak prace te nie objęły części przystanków – wśród nich Wolbórki. PKP PLK tłumaczyły wówczas, że przystanek remontowany był zaledwie kilka lat wcześniej. Od tego czasu zmieniły się jednak standardy dotyczące peronów.

Prace w Wolbórce były częścią większego pakietu – czwartego etapu zadania „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Modernizacja łącznie 22 peronów w 15 punktach handlowych kosztuje około 100 mln zł. Do wykonania pozostały prace w jeszcze dwóch miejscach. Prace zostały dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej (Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”).

Przystanek (dawniej stacja) Wolbórka w latach 1925-2009 nosił nazwę Czarnocin. Do 2006 r. przy torach stała tu zabytkowa drewniana poczekalnia z 1896 r., przeniesiona następnie do Skansenu Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim i tam odrestaurowana.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij