NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Jakie zmiany po 2020 r.? [aktualizacja]

| Kasper Fiszer 18.04.2017 161

Łódzkie: Jakie zmiany po 2020 r.? [aktualizacja]
Pociąg Przewozów Regionalnych w Łodzi-Widzewie. fot. Kasper Fiszer
Przewozy Regionalne mają obsługiwać wewnętrzne połączenia w województwie łódzkim jeszcze tylko przez trzy lata, później całość przewozów przejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Ma to zapewnić jednolity standard usług. PolRegio może nadal obsługiwać relacje międzywojewódzkie.
W zeszłym tygodniu w Pabianicach doradca marszałka województwa łódzkiego Alina Giedryś poinformowała o długofalowych planach samorządu w zakresie komunikacji kolejowej. Największy wpływ na ruch pociągów ma mieć rzecz jasna planowana budowa łódzkiego tunelu średnicowego Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec – Łódź Fabryczna. – Dzięki niemu z Pabianic dostaniemy się na trzy przystanki w centrum Łodzi – podkreślała prelegentka.

Istotne zmiany mają jednak dotyczyć także przydziału pracy poszczególnym przewoźnikom. – Nasze plany mówią o tym, że w roku 2020 obszar województwa obsługiwać będzie tylko Łódzka Kolej Aglomeracyjna – zapowiedziała bowiem doradca marszałka. Zapewniała przy tym, że o zamiarze poinformowane zostały już Przewozy Regionalne. Dziś ogólnopolski przewoźnik pełni istoną rolę w obsłudze relacji peryferyjnych i międzywojewódzkich (w tym do Warszawy). Wykonuje też większość kursów ze Skierniewic do Łodzi.

Jeden przewoźnik, jeden standard

– Standard usług i zarządzanie będą więc jednolite – stwierdziła przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. W jej opinii już dziś samorząd dąży do stałego podnoszenia standardu usług, realizując postulaty zgłaszane przez pasażerów w corocznych konsultacjach i badaniach satysfakcji podróżnych. – Ojcem koncepcji rewitalizacji połączeń kolejowych w województwie łódzkim jest zaś maszałek Witold Stępień – oceniła, wskazując na współpracę UMWŁ z PKP PLK oraz na powołanie własnej spółki przewozowej.

Jej zdaniem dotychczasowe działania w kierunku zwiększenia roli transportu szynowego przynoszą znaczące efekty. – Potoki w pociągach ŁKA rosną, rośnie więc także jej akceptacja. Kiedy pasażerów jest więcej, kolej jest w lepszej kondycji i może oferować lepszy standard przy tej samej dopłacie ze strony marszałka – argumentowała. W najbliższym okresie zintensyfikowany ma zostać proces konsultacyjny. Alina Giedryś zapowiedziała cykl spotkań z lokalnymi samorządami i mieszkańcami regionu. – Uwagi na nich zgłoszone będą służyć dopieszczaniu oferty ŁKA – stwierdziła.

Komunikacja miejska – ostatnia nowa rola?

Funkcjonowanie pociągów PR na terenie województwa łódzkiego przez najbliższe trzy lata gwarantują przede wszystkim umowy wieloletnie dotyczące połączeń do Poznania i Ostrowa Wielkopolskiego. Toczą się prace mające na celu integrację kursów Polregio z łódzką komunikacją miejską. – Prowadzone są w tej sprawe rozmowy pomiędzy Przewozami Regionalnymi a Zarządem Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Szczegóły dotyczące obowiązywania umowy są na etapie wzajemnych ustaleń – potwierdziła wcześniejsze informacje ZDiT Anna Piotrowska, rzecznik łódzkiego oddziału spółki. Wciąż nie jest jednak znany możliwy termin wejścia w życie stosownego porozumienia.

Aktualizacja: PR jednak zostają w relacjach międzywojewódzkich

Jak poinformował na Twitterze marszałek województwa Witold Stępień, pociągi PR będą jednak nadal obsługiwać relacje międzywojewódzkie. ŁKA będzie zaś kursować wewnątrz regionu. Czekamy na szczegółowe stanowisko UMWŁ w sprawie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1027)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1027)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5