NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Planujemy przewozy po „Węglówce” od 2021 r.

| Kasper Fiszer 14.11.2018 2,9k

Łódzkie: Planujemy przewozy po „Węglówce” od 2021 r.
Pociąg ze Zduńskiej Woli do Katowic kursujący linią 131 (fot. archiwalna)fot. Kasper Fiszer
Województwo łódzkie kontynuuje prace dotyczące wznowienia ruchu pasażerskiego na ciągu linii 131 i 146 Zduńska Wola – Chorzew-Siemkowice – Częstochowa. Pociągi mogłyby ruszyć na tej trasie w roku 2021. Wówczas zakończyć ma się modernizacja „Węglówki” prowadzona przez PKP PLK, w związku z czym podniesiona zostanie możliwa do uzyskania prędkość handlowa.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o negatywnym stanowisku województwa śląskiego w związku ze wstępnymi planami regionu łódzkiego dotyczącymi wznowienia ruchu na linii kolejowej nr 146. Samorząd województwa łódzkiego nie zamierza jednak rezygnować z dotychczasowych założeń. Wskazuje, że pociągi regionalne na trasie łączącej węzeł Chorzew-Siemkowice z Częstochową mogłyby ruszyć w 2021 r.

Zawieszenie z powodu niskiej prędkości, reaktywacja po jej podniesieniu

Jak poinformowała nas Teresa Woźniak, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWŁ, 6 listopada Zarząd Województwa Łódzkiego podjął już uchwałę, zgodnie z którą samorząd miałby zamówić pociągi kursujące do Częstochowy już w 2021 r. – Wiążemy to z uruchomieniem przewozów na linii 131 – usłyszeliśmy. Miałoby zatem zostać utworzone połączenie (Łódź) – Zduńska Wola – Chorzew-Siemkowice – Częstochowa.

Przedstawicielka samorządu zapewnia, że władze regionu są obecnie w stałym kontakcie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, które zostały poinformowane o planach odtworzenia zlikwidowanego kilka lat temu ruchu pasażerskiego. Według Teresy Woźniak zawieszono go wówczas m.in. z uwagi na niską prędkość dopuszczalną. Ta ma jednak zostać znacznie podniesiona, a zgodnie z harmonogramem prac przedstawionym przez zarządcę infrastruktury mają się one skończyć właśnie w 2021 r.

Czy dotychczasowa polityka transportowa będzie kontynuowana?

Choć na razie województwa łódzkie i śląskie nie zawarły żadnych porozumień w tej sprawie, samorząd z Łodzi widzi kilka możliwości rozwiązania tej kwestii. Na terenie Łódzkiego leży zresztą o wiele dłuższy odcinek linii 146 niż na terenie Śląskiego. Granica administracyjna przebiega nieopodal przystanku Cykarzew.

W sejmiku województwa łódzkiego, a zatem także w jego zarządzie, nastąpi w najbliższym czasie istotna zmiana układu sił politycznych. W związku z uzyskaniem minimalnej większości mandatów przez Prawo i Sprawiedliwość należy się spodziewać powołania marszałka związanego z tą partią (ustępujący marszałek Witold Stępień jest politykiem Platformy Obywatelskiej). Trudno zatem jednoznacznie wskazywać, jaka będzie w tej sprawie polityka nowych władz regionu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5