Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wkrótce sporo nowego taboru w łódzkim Polregio?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
11-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wkrótce sporo nowego taboru w łódzkim Polregio?
fot. Przewozy RegionalneZmodernizowany EN57 Polregio
Połączenia obsługiwane przez Polregio na terenie województwa łódzkiego są realizowane niemal wyłącznie jednostkami serii EN57, w tym głównie po głębokich modernizacjach. Trzon taboru stanowią pojazdy należące do samorządu. Czy wkrótce się to zmieni? Operator zapowiada zakupy.

W grudniu zeszłego roku łódzki zakład Polregio przestał obsługiwać niezelektryfikowaną linię kolejową nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Skarżysko-Kamienna. Tym samym nie potrzebuje już taboru spalinowego, a utrzymywane dotychczas jednostki zostały przeniesione do innych zakładów. Na stanie PR Łódź pozostają więc aktualnie wyłącznie elektryczne zespoły trakcyjne, w tym te użyczone przez zamawiający kursy Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Niezmodernizowane EN57 ciągle na służbie

– PR Łódź dysponuje piętnastoma pojazdami własności urzędu marszałkowskiego – informuje Zespół Prasowy Polregio. Wśród nich są trzy zmodernizowane EN57AKM, resztę stanowią nowsze modernizacje EN57AL i EN57AKŁ. Tabor uzupełniają zespoły trakcyjne pozostające własnością spółki: jeden zmodernizowany ED72Ac, cztery zmodernizowane EN57AL i cztery EN57 przed gruntowną modernizacją.

Wbrew zapowiedziom samorządu sprzed kilku lat w ruchu [nadal pozostają więc jednostki nie w pełni zmodernizowane. Planowo klasyczne EN57 eksploatowane są na trasie Wieluń-Dąbrowa – Tarnowskie Góry. EN57AL kursują głównie z Łodzi do Poznania oraz na trasie Warszawa – Łódź – Poznań. W tej samej relacji jeździ też EN78 eksploatowany przez wielkopolski zakład spółki. – ED72Ac jest dedykowany do obsługi trasy Łódź – Warszawa – usłyszeliśmy.

Jednoczesne naprawy sporej części floty

Obecnie spora część łódzkiego taboru Polregio pozostaje w zakładach remontowych. – Aktualnie w naprawach czwartego poziomu utrzymania znajduje się pięć pojazdów EN57AL, dwa EN57AKM i jeden EN57 – wylicza przewoźnik. Dodaje, że na bieżąco realizowane są naprawy z niższych poziomów P1 i P2.

Czy wkrótce wiekowe jednostki EN57 i pochodne przestaną realizować większość połączeń Polregio w regionie łódzkim? – Do obsługi połączeń PR Łódź planujemy pozyskać 14 nowych pojazdów trakcyjnych – zapowiada operator. Na razie nie wskazuje jednak konkretnych dat zastąpienia starszych składów tymi, które mają wkrótce dotrzeć do Łodzi prosto z fabryk. Przypomnijmy, że operator ma umowę ramową z producentami na zakup nawet 200 pociągów. Polregio złożyło 10 wniosków o współfinansowanie zakupu łącznie 98 elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach KPO. Wartość projektów, złożonych do Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), wynosi ponad 3 mld zł netto; przewoźnik będzie mieć też liczną konkurencję w wyścigu po środki na dofinansowanie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij