Samorząd województwa łódzkiego podał dokładną datę przejęcia ruchu na linii opoczyńskiej przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Poinformował też o terminie oczekiwanej dostawy elektryczno-spalinowych pojazdów Impuls. ŁKA zainauguruje prowadzenie ruchu w trakcji spalinowej nieco wcześniej, niż wynikało to z dotychczasowych zapowiedzi.
Samorząd województwa łódzkiego zapowiedział spore zmiany w obsłudze kolejowej południowo-wschodniej części regionu.
Wkrótce pociągi do Opoczna ma uruchamiać Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która zastąpi tam Polregio. Ma do tego wykorzystywać hybrydowe spalinowo-eektryczne zespoły trakcyjne, które w weekendy dojadą także do Spały. Dotychczas informowano przy tym o przejęciu kursów na linii opoczyńskiej od Polregio w 2023 r.
W grudniu 2022 r. ŁKA ma być przygotowana na prowadzenie przewozów spalinowych Niejasne pozostawało, czy do tego czasu zamawiane właśnie w Newagu jednostki trakcyjne zostaną dostarczone. Producent i przewoźnik nie podpisali jeszcze po rozstrzygniętym przetargu umowy, a obie strony bardzo ostrożnie wypowiadały się o szczegółach planowanego kontraktu,
w tym tak istotnych jak zakładana data odbioru pojazdów. Z pierwotnych warunków postępowania wynikało tymczasem, że
możliwa będzie ich dostawa później niż wraz z początkiem 2023 r. Konkretnej odpowiedzi w tej sprawie udzielił natomiast właściciel Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – Zgodnie z obowiązującą umową o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym spółka Polregio będzie wykonywać przewozy na linii Łódź – Opoczno do końca rozkładu 2021/2022, tj. do 10 grudnia 2022 r. Do tego czasu ŁKA powinna pozyskać pojazdy hybrydowe do wykorzystania na tej linii – poinformował nas Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Polregio operatorem przez dokładnie dziesięć lat Oznacza to także niewielkie przyspieszenie przejęcia obsługi linii względem poprzednich komunikatów samorządu. Te wskazywały bowiem, że zmiana operatora nastąpi dopiero na początku 2023 r. Jeszcze przez ok. półtora roku Polregio będzie więc wykonywać przewozy taborem własnym. Łódzki zakład spółki eksploatuje jeden pojazd Pesa Link i dwa nieco starsze i mniejsze szynobusy serii SA135.
Połączenie kolejowe do Opoczna funkcjonuje po przerwie od grudnia 2012 r. Polregio będzie więc operatorem na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno linii kolejowej nr 25 biegnącej z Łodzi Kaliskiej do Dębicy przez dokładnie dziesięć lat. W tym czasie mocno zmienił się obsługujący trasę tabor. Początkowo przewoźnik wykorzystywał bowiem dwa autobusy szynowe serii SN81.