Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Formalny koniec prac na linii nr 16 Zgierz – Łęczyca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Formalny koniec prac na linii nr 16 Zgierz – Łęczyca
fot. Kasper Fiszer Pociąg ŁKA w Kutnie, zdj. ilustracyjne
PKP PLK kończą odbiory wszystkich prac na zmodernizowanej linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą. Pociągi ŁKA korzystają już z nowej mijanki Zgierz-Północ. Część kursów przewoźnika kończy tam bieg, co umożliwiło zwiększenie częstotliwości obsługi aglomeracyjnej części trasy.

W ostatnich dniach 2021 r. zakończyły się zasadnicze prace na modernizowanej linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą. Tym samym pociągi wróciły na kluczowy dla zapewnienia komunikacji aglomeracji łódzkiej z północną częścią kraju odcinek. Teraz zbliża się ostateczne zakończenie realizacji kontraktu, bo finalizowane są wszelkie pozostałe roboty.

PLK pozytywnie o jakości wykonanych prac

– Na odcinku Ozorków – Łęczyca wszystkie prace zostały już zakończone – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Prawie gotowy jest też remontowany w ramach oddzielnego zadania fragment Zgierz – Ozorków. Tam wciąż pozostały do wykonania jednak pewne roboty porządkowe. Do 9 lutego trwało szlifowanie szyn. Było ono prowadzone w godzinach nocnych, więc nie powodowało utrudnień w ruchu pociągów.

– Wszystkie prace zakończą się jeszcze w lutym – zapowiada nasz rozmówca. Zapewnia też, że zarządca infrastruktury dokładnie kontrolował jakość prowadzonych robót i ocenia ją wysoko. Odbiór techniczny poszczególnych odcinków torowiska miał być prowadzony na bieżąco przez wykwalifikowanych pracowników, a pomiary geometrii toru nie wykazały żadnych uchybień.

Nowa mijanka jest już wykorzystywana

Jednym z ważniejszych elementów inwestycji była odbudowa mijanki na dotychczasowym przystanku Zgierz-Północ. Miała ona nie tylko zwiększyć przepustowość trasy, ale i zapewnić możliwość rozpoczynania i kończenia tam biegu pociągów o charakterze aglomeracyjnym. Dotychczas ŁKA musiała bowiem uruchamiać kursy z Łodzi albo tylko do stacji Zgierz, co nie pozwalało na obsługę całego satelickiego miasta, albo w relacjach dłuższych, co z kolei bywało niemożliwe z uwagi na jednotorowy układ linii i dość duże natężenie ruchu.

Łódzki przewoźnik wykorzystuje już nową infrastrukturę i oferuje połączenia do i ze Zgierza-Północy. Jednotorowy charakter linii wciąż stanowi jednak spore ograniczenie w konstrukcji rozkładu jazdy. Może ono być odczuwalnie jeszcze większe po otwarciu łódzkiego tunelu średnicowego, gdy ze sporym prawdopodobieństwem liczba połączeń dalekobieżnych ulegnie zwiększeniu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Pasażer

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Kasper Fiszer 04 lipca 2025

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Pasażer

Będzie drugi pociąg Regio Bydgoszcz – Łódź?

Kasper Fiszer 04 lipca 2025

Łódzkie: Modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno do 2027 r.

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij