NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Czy jednostek spalinowych jest zbyt mało?

| Kasper Fiszer 29.06.2018 22

Łódzkie: Czy jednostek spalinowych jest zbyt mało?
Jednostka SA139 Pesa Link w Łodzifot. Kasper Fiszer
Dostarczenie łódzkiemu oddziałowi Przewozów Regionalnych trzeciej jednostki spalinowej nie wyeliminowało przypadków zastępowania kursów do Opoczna komunikacją autobusową. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce kilka dni temu, kiedy kursy Łódź – Opoczno na odcinku do Tomaszowa Mazowieckiego obsługiwane były jednostkami EN57, a na końcowym fragmencie trasy – autobusami. To wyjątkowa sytuacja – zapewnia przewoźnik.
Pomimo zeszłorocznej dostawy jednostki Pesa Link wciąż zdarza się, że łódzki oddział Przewozów Regionalnych odwołuje część spośród bardzo nielicznych kursów obsługiwanych taborem spalinowym. O dłuższym okresie zastępowania szynobusów autobusami kołowymi informowaliśmy na początku tego roku. Jak wskazali nam czytelnicy, w tym miesiącu po raz kolejny doszło do zmiany środka transportu na odcinku z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna.

Jeden sprawny pojazd już nie wystarcza do obsługi wszystkich połączeń

Rozkład jazdy zakłada bezpośrednie połączenia z Łodzi Kaliskiej do Opoczna. W przypadku konieczności odwołania kursów na odcinek Łódź Kaliska – Tomaszów Mazowiecki kierowane są jednostki EN57. W Tomaszowie podróżni przesiadają się do autobusów. Taki schemat organizacji został zachowany także w przypadku ostatnich odwołań.

– Z uwagi na wyłączenie z ruchu w celu dokonania wymaganego przeglądu technicznego pojazdu SA135 oraz usterki klimatyzacji w pojeździe SA139 Link w dniach 20 – 22 czerwca do obsługi części kursów została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa – potwierdza Anna Piotrowska, rzecznik prasowy oddziału PR. – Aktualnie wszystkie pojazdy są sprawne, a obsługa pociągów odbywa się pojazdami kolejowymi – dodaje. Przedstawicielka przewoźnika wskazuje, że obecnie nie jest możliwe utrzymanie komunikacji szynowej przy wykorzystaniu tylko jednego pojazdu spalinowego (co bywało stosowane w latach ubiegłych).

Problemy zakończy dopiero elektryfikacja trasy?

– Do obsługi pociągów założonych w rozkładzie jazdy potrzebne są co najmniej dwa pojazdy szynowe. Tylko w wyjątkowych przypadkach, kiedy zachodzi konieczność wyłączenia z przyczyn technicznych dwóch pojazdów, część pociągów obsługiwana jest komunikacja zastępczą – zapewnia nas Anna Piotrowska.

Obecnie odcinek do Opoczna jest jedynym niezelektryfikowanym fragmentem sieci kolejowej regionu, który jest czynny w ruchu pasażerskim. Kres pojawiającym się od początku jego samodzielnej obsługi przez łódzki oddział PR powinna przynieść planowana elektryfikacja trasy (do 2009 r., przed dwuletnim okresem zawieszenia przewozów, ruch prowadzony był wspólnie ze świętokrzyskim zakładem przewoźnika). Najprawdopodobniej po zmianie rodzaju trakcji przewozy na tej trasie przejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS