NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: CZT chce kolei do Bełchatowa

| Roman Czubiński 04.12.2014 255

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-04 09:04:29 Autor: qbas
---.dynamic.chello.pl
Szkoda, że mapka Bełchatowa przedstawia stan sprzed, tak na oko, 20 lat, bo w okolicach planowanych wariantów powstało bardzo dużo nowej zabudowy. Wystarczy włączyć Google Earth i przełądczyć na najświeższe zdjęcia - z września 2014.
2014-12-04 09:23:23 Autor: wiktor46
---.toya.net.pl
Szkoda, że na lini Zgierz-Kutno nie ma drugie toru ....
2014-12-04 09:41:02 Autor: robert.
---.dynamic.chello.pl
Oooo, Stasio ostro snuje swoje wizje i próbuje naciągnąć kolejne samorządy na realizację swoich marzeń. Ale pasażerów w pociągach w ślaskim to już policzyć nie umiał.
2014-12-04 10:59:06 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
qbas: wiemy, wiemy, taki materiał oferuje państwowy zasób geodezyjny. Natomiast robiliśmy to oglądając aktualne zdjęcia satelitarne, wskazane korytarze są nadal wolne. Nowa zabudowa tym bardziej uzasadnia dodatkowy przystanek we wschodniej części.

Dobra wiadomość jest taka, że Instytut Kolejnictwa kończy opracowanie dla linii do Złoczowa, która ma mieć także odnogę do linii Herby Nowe - Oleśnica (czyli połącznie z Wrocławiem), a UMWŁ wydaje się być gotów w przypadku realizacji tego projektu do dorzucenia się do części pasażerskiej. Wszystko zależy od tego czy dojdzie do skutku inwestycja PGE.
2014-12-04 11:06:59 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Krzysztof Rytel
To teraz małe pytanko, jak ma wyglądać szczegółowy kosztorys remontu szlaku do Białego Ługu i budowy protezy wieluńskiej oraz jak chcecie rozwiązać kwestię połączenia z liniami kolejowymi 131 i 146?
2014-12-04 12:00:21 Autor: Kuzyn Bozi
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ta linia powinna mieć wpisany ustawowy ZAKAZ poruszania się po niej pociągów ekonomicznych TLK relacji Warszawa- Wrocław , ponieważ oznacza krzywdzące pomijanie Najważniejszej Łajby pod Słońcem, czyli Łodzi oraz naszego wiernego sojusznika w sprawach Ygrekowych Kalisza.


Co innego, gdy sprawa dotyczy Łodzi.
Nam WOLNO.
Nam SIĘ NALEŻY.
My jesteśmy z innej, LEPSZEJ gliny.


Łódź MOŻE, nawet segmencie ekonomicznym TLK grzać sobie do Krakowa po szczerych polach CMK z pominięciem jakiś tam wiosek typu Piotrków, Radomsko czy CZĘSTOCHOWA, a postoje pośrednie sobie wymyślimy w oPOcznie i Gosiewie w szczerym polu- i gra muzyka. I mamy już ekonomiczny pociąg pospieszny w służbie publicznej.

Nam WOLNO.
Nam SIĘ NALEŻY.
Chcemy w końcu pokazać temu śmiesznemu kraikowi wała.
2014-12-04 12:04:51 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kuzyn Bozi aka Kolejarz 65
Świetne naprawdę ;) Pokichałem się ze śmiechu.
2014-12-04 12:17:31 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A w jeszcze dalszej perspektywie Bełchatowowi bardzo przysłużyłaby się linia Pabianice - Bełchatów - Kamieńsk (ewentualnie Radomsko). I porządny węzeł by się zrobił i do Łodzi byłoby bliżej...
2014-12-04 14:14:10 Autor: Małpolanin
---.168.193.198
@Kuzyn Bozi

Gratulacje - znakomite podsumowanie :)
2014-12-04 14:44:41 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Już słyszę te protesty i larum jakie się podniesie w Bełchatowie jak się ludziska dowiedzą, że pod ich oknami będzie przejeżdżał pociąg. Polacy są przecież tacy, że owszem pociąg jest potrzebny ale nie w moim sąsiedztwie. Co innego, gdyby budowano kolejną wielopasmową ulicę albo supermarket.
A z innej beczki - czy ktoś sprawdzał jakie będą promienie łuku poziomego dla toru w wariancie czerwonym, bo tutaj widzę piękną serpentynę a'la Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Główny. Widoki może i fajne ale jak to się odbije na prędkości i zużyciu elementów stalowych.
2014-12-04 18:08:34 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kuzyn Bozi:
"Ta linia powinna mieć wpisany ustawowy ZAKAZ poruszania się po niej pociągów ekonomicznych TLK relacji Warszawa- Wrocław , ponieważ oznacza krzywdzące pomijanie Najważniejszej Łajby pod Słońcem, czyli Łodzi oraz naszego wiernego sojusznika w sprawach Ygrekowych Kalisza.


Co innego, gdy sprawa dotyczy Łodzi.
Nam WOLNO.
Nam SIĘ NALEŻY.
My jesteśmy z innej, LEPSZEJ gliny.


Łódź MOŻE, nawet segmencie ekonomicznym TLK grzać sobie do Krakowa po szczerych polach CMK z pominięciem jakiś tam wiosek typu Piotrków, Radomsko czy CZĘSTOCHOWA, a postoje pośrednie sobie wymyślimy w oPOcznie i Gosiewie w szczerym polu- i gra muzyka. I mamy już ekonomiczny pociąg pospieszny w służbie publicznej.

Nam WOLNO.
Nam SIĘ NALEŻY.
Chcemy w końcu pokazać temu śmiesznemu kraikowi wała."
Tutaj nie ma czego zakazywać, bo ta linia nie powstanie, a CZT nieźle buja w obłokach. Zresztą, co Częstochowy sprawa jest już jasna, tam będzie multum pociągów do Krakowa (w ramach przewozów Kraków - Wrocław po protezie), więc nie ma potrzeby kierowania Flirtów dłuższą kilometrażowo i czasowo trasą, a Piotrków i Radomsko zostaną obsłużone w stopniu ich zapotrzebowania, czyli dowa parami Stoczniowcem i Reymontem.
2014-12-04 18:18:53 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Małpolanin:
"@Kuzyn Bozi

Gratulacje - znakomite podsumowanie :)"
Ból dupy K65 jakoś ostatnio coraz bardziej wzmożony, wraz z coraz bliższą rewolucją jak będzie wprowadzenie Flirtów i Dartów, umożliwiających pierwszy raz w historii normalnie skomunikować Łódź z największymi miastami w kraju. A skoro K65 ma problem tym, że Łódź ma szanse zostać dobrze skomunikowana z innymi miasta, to tylko potwierdza, że ma jakiś umysłowy uraz Łodzi... No ale co się dziwić, w końcu to Warszawiak...

Każdy inny człowiek, któremu leży dobro rozwoju transportu kolejowego w Polsce, powinien się cieszyć, że milionowa aglomeracja wrócić na krajową mapę Polski. Ale w sumie nienawiść do Łodzi i dążenie wyłącznie do głębszej jej izolacji to chyba jakieś hobby K65 i jego ekipy.
2014-12-04 18:22:36 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post krzysztof rytel:
"qbas: wiemy, wiemy, taki materiał oferuje państwowy zasób geodezyjny. Natomiast robiliśmy to oglądając aktualne zdjęcia satelitarne, wskazane korytarze są nadal wolne. Nowa zabudowa tym bardziej uzasadnia dodatkowy przystanek we wschodniej części.

Dobra wiadomość jest taka, że Instytut Kolejnictwa kończy opracowanie dla linii do Złoczowa, która ma mieć także odnogę do linii Herby Nowe - Oleśnica (czyli połącznie z Wrocławiem), a UMWŁ wydaje się być gotów w przypadku realizacji tego projektu do dorzucenia się do części pasażerskiej. Wszystko zależy od tego czy dojdzie do skutku inwestycja PGE."
No właśnie słowo klucz PGE. Jak nową linii będzie (jeżeli będzie) budowa z głównym udziałem PGE, a bez PLK (albo mniejszym udziałem), linia będzie na własność tej pierwszej, co w sumie z miejsca eliminuje możliwość wykorzystania jej w ruch pasażerskim.
2014-12-04 19:57:15 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Bozia
Zdziwisz się i to bardzo. JSK pewnie znana ci z infrastruktury kolejowej w rejonie kopalń jest żywo zainteresowana wprowadzeniem na linie JSK w obrębie Jastrzębia Zdroju ruchu pasażerskiego. Powód? Na dostosowanie infry dostanie sporo kasy z FK i UE!
2014-12-04 20:06:17 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post scorpio:
"@Bozia
Zdziwisz się i to bardzo. JSK pewnie znana ci z infrastruktury kolejowej w rejonie kopalń jest żywo zainteresowana wprowadzeniem na linie JSK w obrębie Jastrzębia Zdroju ruchu pasażerskiego. Powód? Na dostosowanie infry dostanie sporo kasy z FK i UE!"
Zobaczymy... Jak na razie PGE musi liczyć tylko na siebie i UMWŁ, bo centrala i PLK nie są zainteresowaną tą inwestycją (nadal mówię o Bełchatowie), a obsługa linii przez inny podmiot, niż PLK możne odstraszyć potencjalnych przewoźników pasażerskich.
2014-12-04 20:24:08 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post krzysztof rytel:
"qbas: wiemy, wiemy, taki materiał oferuje państwowy zasób geodezyjny. Natomiast robiliśmy to oglądając aktualne zdjęcia satelitarne, wskazane korytarze są nadal wolne. Nowa zabudowa tym bardziej uzasadnia dodatkowy przystanek we wschodniej części.

Dobra wiadomość jest taka, że Instytut Kolejnictwa kończy opracowanie dla linii do Złoczowa, która ma mieć także odnogę do linii Herby Nowe - Oleśnica (czyli połącznie z Wrocławiem), a UMWŁ wydaje się być gotów w przypadku realizacji tego projektu do dorzucenia się do części pasażerskiej. Wszystko zależy od tego czy dojdzie do skutku inwestycja PGE."
A oglądając zdjęcia satelitarne zauważyliście drobny szczegół,tzn. że wariant zielony przebiega doliną Rakówki?Teren musi być tam ciekawy,tym bardziej że przy większych deszczach to regularne mokradło (zresztą nie wiem,czy nie w jakimś stopniu chronione)?Właśnie dlatego to jedyny wolny pas w tym rejonie Bełchatowa.Poza tym dobrze widziałem,że zielony wariant ma wykosić rynek (ależ ludzie się wzburzą;frekwencja spora,jako niejednokrotny klient wiem)?Ten pierwszy przystanek na zielony jak widzę przy Olimpii,prawda?To akurat całkiem rozsądne,gorzej z resztą; wariant czerwony z kolei też idzie parkiem nadwodnym,tym co przebiega w pobliżu hali,hotelu Sport i Leclerca?Coście się tak na te parki bełchatowskie uwzięli?Bo to jedyne wolne pasy w mieście?

Żaden z Was nie wziął chyba pod uwagę lokalnych realiów: tam każdy i jego pies ma brykę;dodaj do tego kozacką naturę kierowców z blachami EBE i fakt,że największym popytem z PKS-ów ciesz się trasa do Łodzi przez Pabianice,a zobaczysz że to chyba ostatnie miejsce,gdzie jest sens odtwarzania linii kolejowej. Spędzałem tam cały roboczy tydzień niemal przez 1,5 roku, więc zdążyłem nieco poznać tę mieścinę. No i kwestia PGE: mieszkałem w tym czasie na Przytorzu,z widokiem na linię kolejową,więc ruch na niej mogłem śledzić praktycznie na bieżąco.Kilka pociągów dziennie,ale chyba nie do końca pokrywające się godziny,więc "kopalniaki" i elektrownia mogą się rzucać i taktu nie da się ułożyć. W sumie ciężka sprawa,a i słodkich owoców tego trudu też jakoś nie widać w perspektywie...
2014-12-04 23:12:50 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a jakoś nikt nie mówi żeby Bełchatów połączyć z Łodzią - wystarczy pociągnąć linię z Zelowa (Łaska) i już w domu. Rzut beretem.

Szacunek dla CZT.
2014-12-05 01:14:45 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
Pomysł dobry. Zobaczymy jak z realizacją.
A czy w końcu Łódź doczeka się dwutorówki do Kutna?
2014-12-08 12:08:40 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Bozia
Człowieku pleciesz od rzeczy jak obity. Poza tym mieszasz podstawowe kategorie- nie rozróżniając ich oraz nie rozumiesz podstawowych mechanizmów.

Jakby mi zależało na uwaleniu Łodzi i wymazaniu jej z mapy połączeń dalekobieżnych Polski to przecież bym kibicował na przykład przetrasowaniu nocnych Karkonoszy na CMK przez Gosiewo, co zresztą będzie miało niestety miejsce, a nie obstawałbym aby ten pociąg dalej jeździł przez Łódź i Kalisz. I gdzie ja kiedykolwiek negowałem to, że większa część segmentu ekonomicznego Warszawa- Wrocław powinna jeździć przez Kalisz, tylko część przez Częstochowę , ale tu również wiedenką przez Koluszki, a nie bynajmniej po linii CMK. Inna bajka to segment Premium relacji Wrocław – Warszawa od tego jest specjalnie do tego celu wybudowana linia dedykowana CMK, a proteza koniecpolska jest tylko WSTĘPNĄ ŁĄCZNICĄ. Być może koncepcja Wieluń- Idzikowice będzie następnym etapem – już docelowym :P



Ale Ty jak zwykle „widzisz, jedynie co chcesz widzieć” oraz „odczytujesz sobie jedynie to, co chcesz odczytać” - a nie jak moje stanowisko w „kwestiach łódzkich” naprawdę wygląda formułując pod moim adresem zupełnie niedorzeczne zarzuty w stylu : „w sumie nienawiść do Łodzi i dążenie wyłącznie do głębszej jej izolacji to chyba jakieś hobby K65 i jego ekipy”.


Cytat : „a Piotrków i Radomsko zostaną obsłużone w stopniu ich
zapotrzebowania, czyli dowa parami Stoczniowcem i Reymontem. „

A zapotrzebowanie włoszczowskiej i opoczyńskiej wiochy szacujesz jednocześnie na 4 pary.
Nie ośmieszaj się Człowieku znad Neru , bo się permanentnie kompromitujesz.

Poza tym czas finalny Łódź- Kraków zmodernizowaną wiedenką przez Częstochowę i dalej przez Koniecpol będzie tożsamy z czasem po „opoczyńsko- włoszczowskich szczerych polach.” Puszczanie więc pociągu dla szczerych pól mija się z celem. Zwłaszcza, że to ma być pociąg kategorii ekonomicznej, a więc dostępowy, a nie sprinterski EIC. Przypominam, że po zrównaniu czasu finalnego NAWET pociągi ekspresowe Opolanin i Panorama przeszły w roku 1999 na wiedenkę z postojem w Piotrkowie i zastały z opcji przez Koniecpol CMK wycofane. A były to przecież pociągi kategorii Ex. Łódź nie powinna być tu traktowana inaczej niż inni, czyli jak zwykle jako „dziecko specjalnej troski” .

Bo niby w imię czego puszczać pociągi z tożsamym czasem finalnym przejazdu po szczerych polach???


No chyba w imię już tylko w „mikolskiej zabawy” oraz „mikolskiej podniety” dla różnego rodzaju "Boziów" znad Neru ???
2014-12-09 02:08:10 Autor: ejze
---.toya.net.pl
K 65 jak zwykle lewituje.

Czas przejazdu z Krakowa do miasta w którym wdepnąłeś w psie odchody i go teraz nienawidzisz po CMK ZAWSZE będzie szybszy niż jazda p. Częstochowę. A wiesz dlaczego? Bo gdyby nawet czas przejazdu przy prędkości 120-160km/h się wyrównał (co się nie stanie) to zawsze będzie można pojechać w relacji Poznań-Łódź-Kraków taborem zdolnym osiągać wyższe prędkości

Czas wpływu twoich urojeń na rozwój kolei w Polsce mija. Nawet nie wiesz jak niedużo go już zostało
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5