Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Widzew – Koluszki: ETCS powstanie w ciągu dwóch lat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Widzew – Koluszki: ETCS powstanie w ciągu dwóch lat
fot. Kasper FiszerStacja Łódź Widzew
W ciągu dwóch najbliższych lat pomiędzy Łodzią a Koluszkami przystosowane do współpracy z systemem ETCS poziomu 2 zostaną istniejące urządzenia sterowania ruchem kolejowym – zapowiada zarządca infrastruktury. Przypomnijmy, że dwa lata temu wdrożenie ETCS na całym ciągu Łódź – Warszawa planowane było na rok 2018. W 2013 r. zakładano natomiast, że prace w tym zakresie skończą się już w 2015.

Niedawno publikowaliśmy na naszych łamach informację o planowanej w przyszłorocznym rozkładzie jazdy nocnej przerwie w ruchu na linii nr 17 pomiędzy Łodzią-Widzewem a Koluszkami. PKP Polskie Linie Kolejowe chcą, by przez kilka miesięcy 21-kilmetrowy fragment ciągu Łódź – Warszawa był zamknięty przez cztery godziny na dobę. Być może istotnie wpłynie to na rozkład jazdy pociągów nocnych, np. „Karkonoszy” z Jeleniej Góry przez Łódź i Warszawę do Białegostoku, oraz późnowieczornych lub wczesnoporannych kursów do i z Koluszek.

Kolejne zamknięcie na trasie Łódź – Warszawa

Opisywany odcinek linii nr 17 prowadzącej z Łodzi Fabrycznej do Koluszek modernizowany był w ramach pierwszego etapu wieloletniego remontu trasy biegnącej pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski. Rozpoczęte w 2006 r. prace zakończyły się na łódzkiej części ciągu już niemal dekadę temu, zapowiedź kolejnego zamknięcia wzbudziła zatem pytania dotyczące przyczyn planowanych zmian. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, będą one związane z kolejnym już etapem toczącej się od dwunastu lat inwestycji.

– Planowane w przyszłym rozkładzie jazdy prace na linii kolejowej Łódź Widzew – Koluszki będą prowadzone w ramach modernizacji trasy Warszawa – Łódź. Zadanie warte 35,5 mln zł będzie polegało na przystosowaniu istniejących urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) do współpracy z systemem ERTMS/ETCS poziomu 2 – powiedział nam Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Efektem prac będzie podniesienie poziomu bezpieczeństwa podróżowania pociągami i przewozu towarów – dodaje.

Prace nieco później niż zapowiadano w kwietniu i znacznie później niż zakładano w 2013 r.

– Planuje się, że inwestycja rozpocznie się we wrześniu 2019 r. i potrwa do stycznia 2020 r. Wykonawcą będzie Bombardier Transportation (ZWUS) Sp z.o.o. – uzupełnia nasz rozmówca. Przesuwa to planowany termin ograniczeń w ruchu. Jeszcze niedawno zarządca infrastruktury wskazywał bowiem, że linia będzie zamknięta w porze nocnej od 16 grudnia 2018 r. do 27 lutego 2019 r.

Warto przy tym przypomnieć, że obecny harmonogram znacznie odbiega od wcześniejszych założeń instalacji ERTMS/ETCS-2 na trasie pomiędzy Łodzią a Warszawą. W 2013 r. PKP PLK informowały o zamiarze instalacji systemu do 2015 r. Natomiast w czerwcu 2016 r. plany zakładały ukończenie ostatniego etapu modernizacji ciągu Łódź – Koluszki – Skierniewice – Warszawa w ciągu dwóch lat.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5