NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Rusza nowy pociąg do Gdyni – z Dworca Kaliskiego

| Kasper Fiszer 19.08.2020 268

Łódź: Rusza nowy pociąg do Gdyni – z Dworca Kaliskiego
Pociąg z Gdyni do Łodzifot. Kasper Fiszer
Za niespełna dwa tygodnie w rozkładzie jazdy pojawi się nowe połączenie z Łodzi do Gdyni. Pociąg będzie jechać niestandardową trasą przez Koluszki i Kutno, a w Bydgoszczy wagony przełączone zostaną do TLK „Kociewie” z Gorzowa Wielkopolskiego. Nowy kurs zostanie uruchomiony pomimo wzrostu liczby zakażonych koronawirusem.
Przed wakacjami Ministerstwo Infrastruktury wstępnie zapowiedziało uruchomienie nowego połączenia z Łodzi do Gdyni, zastrzegając przy tym, że start jego obsługi uzależniony jest m.in. od sytuacji epidemicznej w kraju. PKP Intercity potwierdziło, że pomimo notowanego w ostatnim czasie wzrostu liczby zarejestrowanych zachorowań na COVID-19 dodatkowy pociąg pojawi się niebawem w rozkładzie jazdy. Kurs zostanie zainaugurowany wraz ze zbliżającą się ogólnopolską korektą grafiku połączeń.

Uzupełnienie luki w rozkładzie jazdy

– Pociąg zostanie uruchomiony od 31 sierpnia z Gdyni i od 1 września z Łodzi – wskazuje zespół prasowy PKP Intercity. Skład będzie łącznikiem do TLK „Kociewie” relacji Gdynia Główna – Gorzów Wielkopolski – Gdynia Główna. Łączenie i rozłączanie grup wagonów nastąpi w Bydgoszczy Głównej.

Nowa para kursów istotnie uzupełni ofertę połączeń pomiędzy Łodzią a Gdynią realizowanych trasą przez Kutno, Włocławek, Toruń Główny i Bydgoszcz Główną. Dziewięć miesięcy temu zlikwidowany został pierwszy poranny pociąg w kierunku Trójmiasta i ostatni, popołudniowy, jadący w przeciwną stronę. Teraz podróżni uzyskają ponownie możliwość wyjazdu z Łodzi wcześnie rano (o 5:48; skład dotrze do stacji docelowej o 12:24) i powrotu na późny wieczór (wyjazd z Gdyni o 16:45; przyjazd do Łodzi o 23:48).

Nietypowa trasa z Łodzi do Kutna

Warto przy tym zauważyć, że PKP Intercity po kilkuletniej (nie licząc przypadków awarii i zamknięć oraz cięć spowodowanych epidemią) przerwie zdecydowało się na rozpoczynanie i kończenie biegu pociągu dalekobieżnego na stacji Łódź Kaliska. Zgodnie z danymi zamieszczonymi obecnie w rozkładzie jazdy nie będzie to oznaczać pominięcia stacji na Widzewie, przez którą przejeżdżają wszystkie kursy przewoźnika jadące przez Łódź. Pociąg nie będzie bowiem kierowany do Kutna przez Łódź-Żabieniec, Zgierz i Ozorków.

Z Łodzi Kaliskiej skład wyruszy na Widzew, zatrzymując się na przystankach Pabianicka, Chojny i Dąbrowa. Następnie skierowany zostanie do Koluszek, skąd z ominięciem Skierniewic dotrze do Łowicza Głównego, a potem do Kutna. Dalsza trasa będzie biec już tak, jak w przypadku innych pociągów łączących Łódź z Bydgoszczą i Gdynią. Taka trasa, jaki dołączanie do grupy wagonów z TLK Kociewie w Bydgoszczy ma przełożenie na bardzo długi czas przejazdu (prawie 7 godzin z Łodzi do Gdyni i ponad 7 godzin w relacji powrotnej).  Pokonanie tej trasy autem, z wykorzystaniem autostrady A1, trwa aż o połowę krócej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5