Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódź: Pociągi dalekobieżne znów na Kaliskiej. „Rozwiązanie przejściowe”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódź: Pociągi dalekobieżne znów na Kaliskiej. „Rozwiązanie przejściowe”
fot. Axe, lic. CC BY-SA 4.0
Przez Łódź Kaliską pojadą pociągi TLK i IC z Poznania i Gdyni do Katowic i Krakowa. PKP Intercity zmieniło ich trasy, by ułatwić dojazd do centrum Łodzi. Spowoduje to pewne wydłużenie czasu przejazdu dla pasażerów podróżujących w dłuższych relacjach.

W ostatnim czasie ze stacji Łódź Kaliska odjeżdżały tylko pojedyncze pociągi spółki PKP Intercity, głównie rozpoczynające tu bieg składy wagonowe. Kilka lat temu przewoźnik zmienił bowiem trasy wszystkich przejeżdżających przez miasto pociągów przelotowych tak, by zatrzymywały się jedynie na Widzewie. Miało to skutkować skróceniem czasu przejazdu przez aglomerację łódzką, co jest szczególnie ważne dla pasażerów jadących w relacjach dłuższych – np. z Poznania do Krakowa czy z Gdańska do Katowic.

Jednocześnie znacząco wpływało to na atrakcyjność oferty dla mieszkańców Łodzi, zwłaszcza z jej zachodnich i północnych dzielnic. Pociągi omijały bowiem centrum oraz wszystkie stacje położone w jego pobliżu, co wymuszało długie dojazdy na położony dość peryferyjnie Widzew. Polityka przewoźnika znacząco zmieniła się jednak 11 grudnia. Od minionej niedzieli pociągi wjeżdżające do Łodzi od strony Zgierza, a wyjeżdżające z niej w kierunku Koluszek są kierowane nie linią nr 16 przez Łódź-Marysin (bez postoju), a linią nr 15 do Łodzi Kaliskiej, a następnie tzw. koleją obwodową przez Chojny na Widzew.

Widzew zbyt daleko od ścisłego centrum

– Zmiana trasy ma na celu lepszą obsługę centrum Łodzi – mówi Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Rzeczywiście z najważniejszego przystanku tramwajowego Piotrkowska – Centrum na Dworzec Kaliski można dostać się tramwajem w ok. 5 minut, podczas gdy dojazd na Widzew wraz z dojściem zajmuje ok. pół godziny. Zdecydowanie bliżej do pociągu mają też mieszkańcy dużych blokowisk na Bałutach (Teofilów, Żubardź(, Polesiu (Retkinia) czy Górnej (Dąbrowa, Chojny).

Przewoźnik czeka na tunel średnicowy

– Obecne rozwiązanie ma charakter przejściowy – zaznacza przy tym nasza rozmówczyni. Docelowo, po wybudowaniu tunelu średnicowego pomiędzy stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska wraz z odgałęzieniem na Żabieniec, wszystkie pociągi jadące tranzytem przez Łódź mają wjeżdżać na czołowy dziś Dworzec Fabryczny. Znajduje się on w ścisłym centrum, kilka minut pieszo od reprezentacyjnej ul. Piotrkowskiej.

Na dotychczasowej trasie omijającej Kaliską pozostaną natomiast pociągi kursujące pomiędzy Warszawą a Wrocławiem przez Łódź. Ich wjazd na stację wymagałby bowiem czasochłonnej zmiany czoła. Pasażerowie mogą natomiast dosiąść się do nich nie tylko na Widzewie, ale i na Chojnach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5