Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
14-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

Długo oczekiwana budowa dwupoziomowego skrzyżowania ul. Niciarnianej z linią kolejową nr 17 rozpocznie się w najbliższy poniedziałek (18 maja). Przejezdność dla pojazdów szynowych ma zostać uzyskana w ciągu siedmiu miesięcy – do połowy grudnia bieżącego roku. Autobusy komunikacji miejskiej oraz samochody przejadą pod torami najpóźniej we wrześniu 2016 r.

Cel: zdążyć do grudnia

– Wiadukt będzie wykonywany metodą ścian szczelinowych, a przejazd pod nim – metodą podstropową – zapowiada dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy (Trakcja S.A.) Marek Kacprzak. Pozwolenie na budowę ścian zostało już wydane, dzięki czemu związane z nią prace będą mogły rozpocząć się od razu. Brakuje na razie takiego dokumentu dla utworzenia przejazdu drogowego pod wiaduktem. Dyrektor spodziewa się otrzymania pozwolenia w sierpniu.

Termin rozpoczęcia prac kilkakrotnie przekładano (jednym z wyznaczanych terminów był wrzesień ubiegłego roku). Teraz jednak nie można już dłużej zwlekać. – Naszym celem jest, by dojazd pociągiem do nowo budowanej stacji Łódź Fabryczna stał się możliwy pod koniec roku – deklaruje Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK. Pierwsze składy, które pokonają trasę ze stacji Łódź Widzew na Fabryczną, będą pociągami testowymi, wykorzystywanymi do sprawdzania działania urządzeń. Od wyniku testów będzie zależał termin otwarcia dworca Łódź Fabryczna dla rozkładowego ruchu pasażerskiego.

Wodna niewiadoma

Nie wiadomo, jak dokładnie są rozmieszczone w miejscu budowy wody podziemne, których odkrycie doprowadziło latem 2013 r. do zmiany pierwotnie planowanej niwelety toru kolejowego. Budowa może więc obfitować w przykre dla wykonawcy niespodzianki. – W grudniu przejezdne będą od razu wszystkie cztery tory na wiadukcie – zapewnia jednak Kacprzak. Linia wychodzi ze stacji Łódź Widzew jako dwutorowa, a rozgałęzienie do czterech torów będzie miało miejsce w okolicach ul. Widzewskiej. Jedna z par torów zostanie przeznaczona dla pociągów regionalnych i aglomeracyjnych, drugą będą wykorzystywały składy dalekobieżne. Po ewentualnym wybudowaniu przechodzącej przez Łódź linii kolei dużych prędkości jedna z nitek zostanie oddana do wyłącznej dyspozycji pociągów KDP.

Jeden przejazd – bezkolizyjny, drugi – zamknięty

Dawny przejazd w ciągu Niciarnianej zostanie na czas robót całkowicie zamknięty (pozostanie jedynie tymczasowe przejście dla pieszych). W porozumieniu z PKP PLK łódzki Zarząd Dróg i Transportu wyznaczył objazd przez równoległą ul. Widzewską, przecinającą linię nr 17 o kilkaset metrów dalej na wschód. Ulica została prowizorycznie przystosowana do ruchu autobusów (pojedzie nią kursująca obecnie Niciarnianą miejska linia 64). Docelowo, po otwarciu bezkolizyjnego przejazdu w ciągu Niciarnianej, przejazd w ciągu Widzewskiej zostanie jednak zlikwidowany. – Uzgodnienia w tej sprawie zapadły już w 2008 r. Nie będzie tam nawet przejścia dla pieszych przez tory, ponieważ musiałby wtedy powstać tam przejazd kategorii A – tlumaczy dyrektor ZDiT Grzegorz Nita.

Tymczasem na Widzewie...

Przy okazji PKP PLK chwalą się zaawansowaniem prac na dworcu Łódź Widzew. – Zostały trzy miesiące do oddania w pełni do użytku stacji po przebudowie. Układamy nawierzchnię na peronie nr 1 – ostatnim, który musi być oddany do użytku. Sypiemy też tłuczeń na już zbudowane tory – wylicza Dutkiewicz. W przejściu podziemnym są układane płytki granitowe, zainstalowano już też niektóre windy. Do wykonania zostało też rozwieszenie sieci trakcyjnej nad południowym torem przy peronie drugim oraz nad oboma przy pierwszym.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Michał Szymajda 26 kwietnia 2024

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Zobacz również:

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Michał Szymajda 26 kwietnia 2024

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij