NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

| Roman Czubiński 14.05.2015 276

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-14 09:30:35 Autor: reksio
---.159.77.167
Przedstawiciele inwestora z PKP PLK doskonale wiedzieli o "soczewce wodnej" z przeprowadzonych wcześniej badań geodezyjnych. Wszystkimi możliwymi sposobami szukali sposobu aby nie poprowadzić tunelu kolejowego pod ulicą Niciarnianą.
Dlaczego?
Nie dlatego, że jest to niemożliwe z budowlanego punktu widzenia, ale dlatego, że kosztuje. I to kosztuje więcej niż przewidywali w projekcie i zajmuje więcej czasu. Dziwi tylko fakt, że władze Łodzi tak łatwo dały się zrobić w balona. Mieszkańców okolic ulicy Niciarnianej też nabito w butelkę. Jak to jest możliwe, że robiąc tak wielki projekt za miliony dofinansowania z Unii nikt nie potrafił stuknąć się w porę w głowę i zapytać dlaczego nie schowano torów kolejowych pod ziemią? W ostatecznym rozrachunku dla mieszkańców nic się nie zmieni. Jak tory były na powierzchni, to i dalej tam pozostaną. Nadal będzie miły dla wszystkich hałas, kurz, brud, a jako nowość ustawi się ekrany akustyczne. I jeszcze w przyszłości pojawią się dodatkowe tory dla planowanej linii Kolei Dużych Prędkości (KDP). Jako atrakcja nadal pozostanie możliwość przechodzenia przez tory w niedozwolonych miejscach. Wszystkim należą się gratulacje. Brawo, brawo..........
Przy tym wszystkim dziwi tylko fakt, że inni mogą budować nowe, szlaki kolejowe z głową. Niemcy całkowicie przebudowują dworzec kolejowy w Stuttgarcie. Szwajcarzy już w przyszłym roku oddadzą do użytku nowy 50 kilometrowy tunel pod Alpami.
Da się? Jak się chce to wszystko można.
2015-05-14 09:56:10 Autor: criss
---.46.186.19
durne oszczędności. psują częściowo pozytywny efekt ogromnej inwestycji. w dodatku nie będzie przejazdu Widzewską i moze być tak, że trzeba będzie jeździć ze Stokó i Sikawy na Widzew przez Mileszki..... paranoja. władze Łodzi tak bardzo się cieszyły tą inwestycją, że siedziały cicho, by nie przepadała pod hasłem: za drogo! czasu za mało! a teraz c... d... i kamieni kupa... pozostaje liczyć na przebicie Puszkina na północ wiaduktem nad torami, ale za ile lat???
2015-05-14 12:19:19 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Temat już tyle razy poruszany. Nic to nie dało.

Wnerwiające jest to, ludzie bluźnią a władze swoje z wielką pomocą PLK. Jedni i drudzy nic sobie nie robią z mieszkańców okolicy.

Tunel. Temat tego oczka był tu na RK wymaglowany, geodeci przy badaniu i pozwoleniu co innego twierdzili do momentu aż to oczko się pokazało.
Trasa WZ jeszcze nie była rozkopana, była przejezdna, więc prace wtedy można było ciągnąć. Nie! Teraz w momencie paraliżu tego rejonu, dodatkowe utrudnienia. Więc sparaliżowanie tego okręgu dróg do końca. Przejazd zastępczy ul. Widzewską, to czysta paranoja, można było skierować przez Mileszki jakąś polną drogą, bo ul. Widzewska jest (...).
Warto zapytać: jak dowieźć dziecko na ul. Szpitalną czy chorą osobę wezwaną do Urzędu na ul. Konstytucyjną, przy blokadzie całkowitej z trasą WZ np. od strony Stoków.

Zaserwowali paraliż na rok. Znając realia to będzie dużo w plusie.
A pamiętacie prospekt st. Ł. Widzew a teraz prawie kocowy jej widok?
Pożyjemy, przemęczymy się już nauczeni przez władze i PLK i poczekamy by zwrócić honor czy ... .
2015-05-14 14:11:29 Autor: d33
---.158.221.219
Nie wszyscy mieszkają w Łodzi i wiedzą o co tu chodzi, przejazd w ul Niciarnianej ( ulica 7 m szerokości) jest jedynym na czterotorowej linii kolejowej na odcinku 7 km (od wiaduktu ul Kopcińskiego do przejazdu wiejskiego (na podmiejskiej drodze) na wschód od stacji Widzew poza terenami zabudowanymi. Linia kolejowa dzieli Łódź na pół na część północną i południową wcinając się na połowę głębokości w miasto do jego centrum. Tak obrazowo to ta linia kolejowa jest dla łódzkiego systemu komunikacyjnego większym problemem niż Wisła w Warszawie gdzie jest dużo więcej mostów na km rzeki niż wiaduktów nad lub pod koleją fabryczną. Obecnie sytuacja jest taka że aby przejechać samochodem ze wschodnich dzielnic do północnych trzeba z Olechowa lub Widzewa jechać 7 km na zachód do ścisłego centrum i dopiero na północ można skręcić w ul Kopcińskiego. Była wielokrotnie postulowana budowa wiaduktu w ul Widzewskiej z przebudową jej na dwujezdniową ale władze Łodzi ignorowały problem, obecnie zwalają winę na PKP PLK że nie pozwala wybudować wiaduktu pod torami, czy to prawda może ktoś z PKP PLK się wypowie wraz z uzasadnieniem obecnego stanu prawnego.
2015-05-14 14:41:53 Autor: criss
---.46.186.19
według jednej z koncepcji, tory do Łodzi Fabrycznej miały biec pod ziemią pod ulicami Widzewską i Niciarnianą. nie poszły, bo za drogo. na Widzewskiej nie ma miejsca na ulicę dwujezdniową, jest natomiast planowany wiadukt nad torami w ciągu ulicy Puszkina w kierunku ul. Pomorskiej. ale plany nie mają daty realizacji, poza tym to nie rozwiąże problemów mieszkańców Radiostacji, Dołów, Marysina, Sikawy i Stoków korzystających z przejazdów ul. Widzewską i Niciarnianą na południowy-wschód Łodzi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5