NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14.10.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-14 08:50:44 Autor: podróżnik
---.81.168.130
Ten kto wierzył tym obietnicom naiwny jest i głupi.
PKP bardziej niż efektywną robotą zajmuje się propagandą i reklamą.
Cóż, kłamstwo ma krótki żywot. Czas na zmiany.
2015-10-14 08:56:38 Autor: anty-bounty
---.kyivstar.net
A na co im ta modernizacja, jeśli ledwie oddadzą Fabryczniak, to na wiele lat zamkną warszawską średnicę?
A jak jeszcze pan Gidelski będzie się czepiał, to PLK wymyśli coś nowego, aby panu Gidelskiemu odechciało się:
a) protestować
b) jeździć pociągiem na tej trasie
2015-10-14 08:58:44 Autor: -\- Goral -/-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejny mega sukces złotych lat wg Bronisława K.? ;) No i dlaczego Bareja zmarł te niecałe 30 lat temu? Przecież miałby teraz inspiracji więcej niż za komuny... ;P
2015-10-14 09:02:37 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Z Łodzi do Łowicza miało być 90km/h predkosc po modernizacji ,
niestety większość pociagow jest to v max 75km/h na wyświetlaczach nowoczesnych pociagow tyle pokazuje i to tylko jedynie miejscami
2015-10-14 09:04:13 Autor: tfanatic
---.189.0.198
NA E20 z Kutna do Poznania jest rowne 100km/h ale miejscami pociąg jedzie 110km/h tyle ostatnio jechałem .
2015-10-14 09:04:14 Autor: Juzinek
---.internetdsl.tpnet.pl
Co ma z tym wspólnego Komorowski? Kaczyńscy też już obiecywali i popłynęli szybciej niż myśleli i to też się powtórzy. Problem w coraz wiekszej niekompetencji urzedów i naiwności urzedników niezależnie kto bedzie u władzy.
2015-10-14 09:09:33 Autor: \\\ Goral ///
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Juzinek

Bezpośrednio oczywiście nie ma nic wspólnego - ale to chyba właśnie on coś tam nie tak dawno temu bajdurzył o jakichś niby to "złotych latach Polski", czyż nie? ;)

Daleko nie szukałem i żadna PiSowska gadzinówka:

https://www.youtube.com/watch?v=hf0pTpSmudM
2015-10-14 09:12:22 Autor: /// Goral \\\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Juzinek

Post scriptum, gwoli ścisłości. Na PiS pierwszy - i ostatni - raz głosowałem w 2005 r. I 25 października też nie będę na nich głosował. Ale szopki w życiu politycznym nie znoszę, szczególnie, gdy odbywa się za moje podatki i niby w imię "mojego dobra".
2015-10-14 09:12:26 Autor: praktyk branżowy
---.18.5.140
Błąd popełniono dekadę temu - zaraz po wejściu Polski do UE należało zacząć przygotowywać pełen katalog projektów modernizacji linii kolejowych z maksymalnym wykorzystaniem parametrów możliwych do osiągnięcia dzięki geometrii szlaku. A nawet lekko tę geometrię korygować. Nie byłoby problemu z wykorzystaniem środków UE a transport kolejowy zyskałby właściwe dla siebie miejsce w systemie transportowym kraju na kolejne dekady.

Dzięki powyższemu podejściu na odcinku z Warszawy do Grodziska mielibyśmy przedłużenie parametrów dostępnych na CMK, czyli V = 230/250 km/h. W Grodzisku zjazd na bok na 200 km/h i z taką prędkością dojechaliśby do Żyrardowa i dalej do Skierniewic. Do tego tabor dalekobieżny na 200 km/h i, separacja ruchu do Żyrardowa, Skierniewic, Koluszek / Łodzi i mielibyśmy wydajny i konkurencyjny system transportu szynowego w duopolis warszawsko-łódzkim.

A tak - widocznych benefitów dla pasażera brak. Wszystko prawie jak 20 lat temu.

pb
2015-10-14 09:21:11 Autor: mok
---.static.ip.netia.com.pl
Dziwne, że jeszcze ktoś wierzy PLK.
Oni zawsze podają jakieś dane z sufitu.
Czasów przejazdów zgodnych z ich deklaracjami ich system nigdy nie ułoży nawet, choćby użyć EZT, które po kilometrze będą jechać z maksymalną prędkością na linii.
Dowalą rezerwy i potem są takie kwiatki.
2015-10-14 09:21:22 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
"to zaledwie o 6 minut krócej niż zakładał roczny rozkład jazdy 2008/2009 (po zakończeniu pierwszego etapu modernizacji, a przed rozpoczęciem drugiego)."
Czysta fizyka. Przyspieszenie wyjazdu z Zachodniej do Włoch, Włochy-Miedniewice pod 160 km/h z poprzednich 120/130 z ograniczeniami (w tym 100 przez Grodzisk). Daje to przyspieszenie o ponad 6 sek na 1 km. Teoretyczna różnica między 120 a 160 km wynosi 7,5 sek na 1 km, między 100 a 120: 6 sek na 1 km, 100 a 160: 13,5 sek na 1 km.
2015-10-14 09:23:03 Autor: mok
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post tfanatic:
"NA E20 z Kutna do Poznania jest rowne 100km/h ale miejscami pociąg jedzie 110km/h tyle ostatnio jechałem ."
Od Kutna do Poznania szlakowa wynosi od 100 do 160 i nawet zwykłe osobowe mogą tam jechać szybciej niż 100.
A wyświetlacze pokazują często głupoty.
2015-10-14 09:41:41 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/w-pol-godziny-koleja-ze-stolicy-do-skierniewic-1539/
2015-10-14 10:05:16 Autor: w.d
---.static.ip.netia.com.pl
Na kazdej modernizowanej linii kolejowej pojawia sie ten sam problem niespelnienie jakis tam pierwotnych czasowych zalozen To samo dotyczy linii Warszawa - Lodz. Na kazdej linii o wielkim
zakresie prac zdarzaja sie usterki ktore w nastepnym roku w ramach gwarancj trzeba usunac a za tem trzeba dac rezerwe czasowa na wykonanie ewentualnych poprawek takze istnieja
braki taborowe uniemozliwiajace wykorzystanie pelnych wlasciwosci linii . Oczywiscie sa takze zle zalozenia rozkladow jazdy. Przykladem moze byc linia Warszawa - Gdansk tez pelna kry-
tyki ze czas jazdy za dlugi . Porownywanie czasow z przed lat dla pociagow jadacych bez postoju do pociagow z 3 postojami to juz jest nonsens tym bardziej ze czas 3.12 z
Warszawy Wschodniej do Gdanska Gl obowiazywal tylko rok a w inne lata byl przewaznie 3.18 - 3.22. W nastepnym RJ pojawia sie pociagi bez zatrzymania ktore pokonaja w/w
odcinek w 3.32 tj prawie 45-50 minut szybciej niz dawne pociagi a jeszcze jest perspektywa za rok dwa ze bedzie jechal ok 2.20 . Nie wiem za tem czy remont byl nieoplacalny
skoro ostatecznie skroci czas jazdy do GDANSKA o godzine. Rowniez podobna sytuacja wystapi na linii Warszawa -Lodz . Na razie nie jest pewne czy na odcinku GRODZISK MAZ
-SKIERNIEWICE bedzie od grudnia wprowadzone 160 km/h (braki ekranowe i usterkowosc) i braki taborowe w spolce IC tylko jeden pociag pojedzie szybciej niz 120 km/h
Jednak za rok rezerwy na usterki sie zmiejsza a liczba pociagow o v-160 systematycznie bedzie rosla i byc moze zmieni sie liczba pociagow jadacych bez zatrzymania.
2015-10-14 10:11:46 Autor: asm.hucinski
---.play-internet.pl
Ta sytuacja jest skutkiem takiego (złego) podejścia d/s. kolejowych w III RP. Jak smród ciągnie się od wielu lat
Marnowany jest potencjał pasażerski dla transportu szynowego. Po prostu państwo nie nadąża za zmianami i
oczekiwaniami obywateli. Nie radzi sobie ze zrównoważonym transportem, odpowiednio proporcionalnym, w którym kolej powinna mieć znacznie wyższy udział w przewozach niż obecnie. "Leży" polityka zagospodarowania przestrzennego kraju. Przecież te sytuacje były i są do przewidzenia, można było temu zapobiec, oraz wdrożyć środki zaradcze, aby takim skutkom zapobiec.
2015-10-14 10:11:50 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Budowali by KDP to by problemu nie było, a tak 70% kosztów KDP wydali w błoto. Niestety głupota kulejaży i rządzących powoduje, że dalej bedziemy brnąć w takie beznadziejne drogie i nieefektywne modernizacje
2015-10-14 10:21:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
gdyby ostatnie 8 lat rządził PiS z takimi wynikami jakie mamy to, nie zostawiliby na nich suchej nitki.
2015-10-14 10:34:47 Autor: QAZ
---.dynamic.chello.pl
Po co te emocje? Przecież to jest za krótki odcinek, żeby podniesienie maksymalnej prędkości ze 120 do 160 km/h dało jakieś spektakularne różnice w czasie przejazdu. Oszczędności mogą być co najwyżej kilkuminutowe. "Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb". Ważniejsze jest to, że zmodernizowano ten odcinek i czas przejazdu nie będzie wydłużany na skutek postępującej degradacji infrastruktury.
Gdy jakiś czas temu czytałem że po modernizacji linii 17 czas przejazdu na trasie Warszawa - Lublin skróci się o godzinę, to zacząłem się śmiać, bo wiem że jest to nierealne (no chyba że będzie tam KDP :)). Tak więc trzeba podchodzić z dystansem to takich obietnic i kierować się własnym zdrowym rozsądkiem.
2015-10-14 10:37:01 Autor: d3
---.146.7.117.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Problemem tej modernizacji poza rozciągnięciem w czasie jest brak dobudowanych torów do Miedniewic lub tylko do Żyrardowa z wyjściem z Grodziska po północnej stronie CMK, te 160 na odcinku Grodzisk Skierniewice to w dłuższej perspektywie czasowej się nie utrzyma ze względu na ruch towarowy i częstotliwość kursów KM. Należało budować najpierw dwa dodatkowe tory, te które obecnie wymieniano (Miedniewice Grodzisk) pochodziły z 1995 roku i na potrzeby ruchu podmiejskiego wystarczyły by na kolejne 15 lat.
Drugim problemem jest brak skrzyżowań dwupoziomowych z drogami;
na odcinku Koluszki Widzew 4 tory brak nowych wiaduktów, na odcinku Koluszki Skierniewice 1 nowy wiadukt, na odcinku Skierniewice Grodzisk dwa nowe wiadukty, potrzeba jeszcze łącznie 30 wiaduktów aby szlak nie niszczył się przedwcześnie na przejazdach drogowych.
2015-10-14 11:00:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Teraz jak jest autostrada, to ta linia kolejowa nie ma jush takiego znaczenia jak kiedyś. Komu się spieszy, to po prostu jedzie A2.
2015-10-14 11:18:58 Autor: Izy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Proszę zwrócić uwagę na:
1. PLK odpowiada w zakresie przygotowania trasy i odcinek Skce-Wawa będzie przygotowany do prędkości 160 km/godz po oddaniu do użytkowania systemu ERTMS.

2 Przewoźnik dla przykładu, PKP IC obecnie posiada tabor dostosowany do prędkości max 120 km i nie zanosi się na zakupienie nowego na trasie Wawa-Łódź

3. Na odcinku Wawa- Skce będą kursowały nowe Darty (do BB i Wrocławia) ) z dopuszczalną 160 km ale pewnie nie pojadą szybciej niż 140 gdyż powyżej tej musi być dwóch maszynistów, na co zapewne nie stać PKP IC.

4. Gdyby nawet pokonano w/w kłopoty to pojawią sie dwa kolejne problemy:
- tłok na trasie (pociągi KM i towarowe)
- zniszczenia przejazdów przez obciążone samochody
To także ograniczy prędkość maksymalną.
2015-10-14 11:50:30 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Wydać tyle kasy i lipa, no tak witamy w PL. Skoro udowodniono w artykule pociągi wcześniej potrafiły jeździć szybciej... szok. Może choć rano i wieczorem, uruchomią TurboKiboLino - czyli bezpośredniego z Łodzi do Waw Z/C/W, bez postojów gdziekolwiek? Tak złożonego z trzech jednostek, a jak tylko minie jeden odcinek trasy aby zapewnić separacje, kolejny TurboKibloLino by mógł wystartować... one już chyba mogą 120km/h?
2015-10-14 12:54:23 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post ola:
"Wydać tyle kasy i lipa, no tak witamy w PL. Skoro udowodniono w artykule pociągi wcześniej potrafiły jeździć szybciej... szok. Może choć rano i wieczorem, uruchomią TurboKiboLino - czyli bezpośredniego z Łodzi do Waw Z/C/W, bez postojów gdziekolwiek? Tak złożonego z trzech jednostek, a jak tylko minie jeden odcinek trasy aby zapewnić separacje, kolejny TurboKibloLino by mógł wystartować... one już chyba mogą 120km/h?"
Co zostało "udowodnione"? Tomasz Gidelski kłamie i manipuluje zasypując media nieprawdziwymi informacjami:
"Jak wskazuje w obszernym mailu do redakcji Tomasz Gidelski, lider nieformalnej grupy zrzeszającej podróżujących regularnie pomiędzy Łodzią a Warszawą, przed dekadą najszybszy pociąg pokonywał dystans Łódź Widzew – Warszawa Centralna w 77 minut."
Przed dekadą (rozkład 2005/2006) najszybszy pociąg nr 2200/1 jechał z Centralnej do Widzewa 105 minut.
2015-10-14 12:54:33 Autor: zibi
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
Zgadzam sie z Izy w 100% w p 1, 2, i3.Dodam że już nie będzie tak jak kiedyś że jechało się cały czas pod krechę aby utrzymać czas jazdy.Jak się miało 7-emkę z grubością obrzeża 50 mm to był dramat jak była po ZNTK z grubością 90 mm to się jechało z uśmiechem. IC nie chce płacić za opóznienia i skomunikowania. Zobaczcie czasy jazdy TLK i nie tylko. Na stacje pośrednie przyjeżdza się przed czasem i stoi się do czasu odjazdu.Nadmienię że Premium z Warszawy Zachodniej do Czestochowy Stradom jak nie ma przeszkód na trasie przyjeżdza 8=10 minut przed czsem
2015-10-14 13:15:28 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Co zostało "udowodnione"? Tomasz Gidelski kłamie i manipuluje zasypując media nieprawdziwymi informacjami:
"Jak wskazuje w obszernym mailu do redakcji Tomasz Gidelski, lider nieformalnej grupy zrzeszającej podróżujących regularnie pomiędzy Łodzią a Warszawą, przed dekadą najszybszy pociąg pokonywał dystans Łódź Widzew – Warszawa Centralna w 77 minut."
Przed dekadą (rozkład 2005/2006) najszybszy pociąg nr 2200/1 jechał z Centralnej do Widzewa 105 minut."
Tomaszowi Gidelskiemu pomylił się rok 2005/6 z 1998/9 i kategoria pociągu P z Ex.

Dodatkowo kierunek i czas jazdy także

Prawda jest taka

Rozkład jazdy 1998-99

Ex Odra Warszawa Centralna 15:50 Uć Widzew 17:06
2015-10-14 14:42:13 Autor: Bozia
---.elektron.com.pl

Bozia
PolskiBus może spać spokojnie.
2015-10-14 16:23:53 Autor: d3
---.146.73.84.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Chyba jesteście bardzo młodzi - to było bardzo dawno temu jak Telimena jeździła 1,20 godz. z Centralnego na Fabryczny - na Widzewie była bardzo często po 65-68 minutach jazdy - ale to było dawno, dawno temu w większości przypadków za komuny.
2015-10-14 16:54:17 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Chciałem nieśmiało zwrócić uwagę, że od Grodziska do Warszawy mamy kilka par torów i te co idą na CMK owszem będę na 160 km/h. A reszta, u srk, ERTMS... no nie wiem? A tabor na 160 km/h Łódź - Warszawa to niby gdzie? Sam się robi w Bydgoszczy?

PLK przesadziła w zapowiedziami i trzeba się przyznać do bajek. Tym bardziej, że jest "kilku" Łodzian, który na pamięć(!) znają "cegłę" z lat 90-tych!!!!
2015-10-14 17:03:39 Autor: Bozia
---.elektron.com.pl

Bozia
Wina leży wyłącznie po stronie PKP IC, bo PLK nawet wyciska ostatnie soki z tej linii wprowadzają od grudnia 150-160km/h na odcinku Widzew - Skierniewice. A to, że PIC woli, aby dziewiątka z Łodzianina po przyjeździe do Warszawy sterczała bezczynie cały dzień (zamiast robić obieg na innych Wawa - Łódź), to już inny temat...
2015-10-14 17:13:05 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Bozia:
"Wina leży wyłącznie po stronie PKP IC, bo PLK nawet wyciska ostatnie soki z tej linii wprowadzają od grudnia 150-160km/h na odcinku Widzew - Skierniewice. A to, że PIC woli, aby dziewiątka z Łodzianina po przyjeździe do Warszawy sterczała bezczynie cały dzień (zamiast robić obieg na innych Wawa - Łódź), to już inny temat..."
A skąd ty możesz wiedzieć co ta dziewiątka będzie robiła? Może do Poznania pojedzie?
2015-10-14 18:12:03 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Były "Łodzioklopy" to się nie podobało, że tramwaj, że ciasno, że w ogóle źle. Teraz jeżdżą wagony, też źle bo znowu za długo.
Kiedy A2 będzie płatna na odcinku Stryków - Konotopa ?
2015-10-14 18:24:42 Autor: Bozia
---.elektron.com.pl

Bozia
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"A skąd ty możesz wiedzieć co ta dziewiątka będzie robiła? Może do Poznania pojedzie?"
Jak pojedzie do Poznania, to będzie to jeszcze większa głupota, bo jedna EP09 z Łodzianina na takiej krótkiej trasie Wawa - Łódź, może zrobić kilka obiegów dziennie. Wtedy nie byłoby trucia dupy, że tylko jeden skład pojedzie w poniżej 70 min.
2015-10-14 18:30:40 Autor: Bozia
---.elektron.com.pl

Bozia
W odpowiedzi na post z torów plk:
"Były "Łodzioklopy" to się nie podobało, że tramwaj, że ciasno, że w ogóle źle. Teraz jeżdżą wagony, też źle bo znowu za długo.
Kiedy A2 będzie płatna na odcinku Stryków - Konotopa ?"
Trudno, aby nie krytykować czegoś, co się nie sprawdziło, przy jednoczesnym wezwaniu przewoźnika do zapewnienia odpowiedniej obsługi mając odpowiednią infrastrukturę.
2015-10-14 19:33:54 Autor: prawa szyna
---.dynamic.chello.pl
Do tego nieuchronnie prowadzą rządy bankomatów na kolei. Cała III RP.
2015-10-14 20:47:36 Autor: AveJa
---.242.138.101
Czemu Łodzioklop się nie sprawdził? Na trasę 1,5h się nie sprawdził, ale kible z Małkinii czy Dęblina do Warszawy to jeszcze ze 3 lata temu jeździły fullplastic.
2015-10-14 20:54:56 Autor: Bozia
---.elektron.com.pl

Bozia
W odpowiedzi na post AveJa:
"Czemu Łodzioklop się nie sprawdził? Na trasę 1,5h się nie sprawdził, ale kible z Małkinii czy Dęblina do Warszawy to jeszcze ze 3 lata temu jeździły fullplastic."
Łódź - Warszawa, to nie Małkinia, czy Dęblin.
2015-10-14 21:45:23 Autor: Markos
---.google.com
To tak jak z modernizacja E65 przez PLK Gdansk. Patologiczne PR Gdynia jada do Malborka ok 20 minut dłużej niż przed remontem :) a męczyli ludzi z 8lat....
2015-10-15 07:56:26 Autor: criss
---.46.186.19
- z torów plk
A2 powinna być płatna. Fakt.
Czemu jednak A2 przed Warszawą zamienia się w bezpłatną S??? no i czemu wszystkie drogi krajowe w miastach na prawach na powiatu utrzymują same miasta a w naszej prześwietnej stolicy buduje, remontuje i utrzymuje je GDDKiA???
to, że autostrady na wielu odcinkach nie są płatne i państwo traci pieniądze to skutek "warszawskiego" geniuszu - takie dają warunki w przetargach na MOP-y, że nie ma chętnych na dopłacanie do interesu... urzędnicy z Warszawy rządzą, niestety.
2015-10-19 12:22:48 Autor: maniekkk
---.dynamic.chello.pl
Ostatnio pojechałem Pendolino do Gdańska z Warszawy i było tylko kilka minut szybciej niż skład wagonowy Intercity i EU07 z lat 90
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5