Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Zakończyły się prace budowlane przy zapleczu technicznym Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na łódzkim Widzewie. Dziś przewoźnik zaprezentował swoją halę, która zostanie niebawem przekazana Stadlerowi – producent taboru będzie korzystał z niej przez piętnaście lat.

Po dwóch latach od rozpoczęcia inwestycji i dokładnie w rok po wmurowaniu kamienia węgielnego zakończyły się prace budowlane w bazie taborowej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Położone przy stacji Łódź Widzew zaplecze techniczne nie obsługuje jeszcze pociągów, ale, jak powiedział marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, w ciągu kilku dni ma zostać przekazane firmie Stadler, która dostosuje je do swoich potrzeb i rozpocznie tu serwisowanie składów. – Do końca listopada zakończymy całość inwestycji wraz z odbiorami – zapewnił Roman Przybył, prezes zarządu wykonawcy robót – Trakcji PRKiI SA.

Najnowocześniejsze zaplecze elementem kompletnego systemu

Choć przed rokiem marszałek zapowiadał, że wyposażanie nowoczesnej hali potrwa do końca maja, dziś z uznaniem wypowiadał się o tempie prowadzenia robót. – Pamiętam to miejsce sprzed sześciu miesięcy, kiedy stała tu tylko surowa konstrukcja, a dziś jest już zamknięty obiekt – mówił. – ŁKA staje się kompletna: mamy nowoczesny tabor, równie nowoczesne zaplecze, wspólny bilet aglomeracyjny, działającą spółkę samorządową... W rekordowym czasie udało się wprowadzić nową jakość na polskie tory – ocenił.

Samorządowy przewoźnik określa bazę na Widzewie jako najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe dla taboru kolejowego i szczyci się jego bogatym wyposażeniem. Wśród rozwiązań technicznych zwraca uwagę specjalne stanowisko do mycia czoła pojazdu z biologicznych szczątków powypadkowych. ŁKA podkreśla też, że dla wody z myjni zbudowana została podczyszczalnia ścieków, a instalacje do odladzania pomogą w utrzymaniu taboru w czasie mrozów.

Większa dotacja dla całego projektu

 – Cieszę się, że już niedługo będziemy mogli korzystać z własnego zaplecza technicznego. To znacznie usprawni i skróci czas obsługi pojazdów – mówił prezes ŁKA Andrzej Wasilewski. Zgodnie z umową na zakup taboru przez najbliższe piętnaście lat baza służyć będzie Stadlerowi, który zapewni bieżące utrzymanie wszystkich jednostek Flirt 3 eksploatowanych przez samorządową spółkę.

Koszt inwestycji przekroczył 55 mln zł. Baza na Widzewie jest częścią większego projektu „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, którego łączna wartość to przeszło 450 mln zł. Został on dotowany z unijnego Funduszu Spójności. – Decyzją Komisji Europejskiej zwiększone zostało dofinansowanie z początkowych 52% do 66,23% – powiedziała Marta Markowska, rzecznik prasowy ŁKA. Wciąż trwają natomiast roboty na stacji Widzew, które również prowadzi Trakcja-PRKiI. – Inwestorem jest tam PKP PLK. Gdybyśmy nie wykonywali jednocześnie obu inwestycji, trudno byłoby nam skoordynować wszystkie prace, zwłaszcza torowe – mówił Roman Przybył.


Zwiedzanie zaplecza ŁKA było wydarzeniem towarzyszącym Kongresowi Kolejowemu. Kongres Kolejowy to odbywające się cyklicznie największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne poświęcone branży transportu szynowego w naszym kraju. Podczas tegorocznej edycji w Łodzi spotkało się ponad 600 przedstawicieli biznesu, menadżerów, jak również politycy najwyższego szczebla i samorządowcy, zainteresowani rozwojem transportu kolejowego i jego pozytywnym wpływem na całość polskiej gospodarki. Więcej o tematach poruszanych na Kongresie Kolejowym dowiedzą się Państwo z publikowanych na naszym portalu tekstów. Zachęcamy do udziału również w Kongresie Transportu PublicznegoKongresie Infrastruktury Polskiej.

 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Michał Szymajda 26 kwietnia 2024

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Zobacz również:

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Michał Szymajda 26 kwietnia 2024

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij