NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Łódź nadal bez Regio do Torunia, ale z kursami do Wrocławia i Poznania

| Kasper Fiszer 31.08.2020 47

Łódź nadal bez Regio do Torunia, ale z kursami do Wrocławia i Poznania
Pociąg Polregio na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer
Podróżni korzystający z pociągów Regio z Łodzi do Torunia muszą się obecnie liczyć z dużymi utrudnieniami. Kursy te zostały odwołane na odcinku z Łodzi do Kutna bez komunikacji zastępczej organizowanej przez Polregio. Autobusami wożeni są natomiast pasażerowie części połączeń w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego.
W czerwcu tego roku Polregio poinformowało o zawieszeniu kursowania pociągów Regio z Łodzi Kaliskiej do Torunia Głównego. Uruchomione kilka lat temu kursy wypadły z rozkładu jazdy w związku z brakiem możliwości przejazdu po linii kolejowej nr 16 na jej końcowym odcinku z Witoni do Kutna. Wraz z organizatorem połączeń, Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, przewoźnik zdecydował o nieuruchamianiu autobusowej komunikacji zastępczej w zamian za odwołane połązenia.

Połączenia zawieszone na cały okres modernizacji linii 16

Pociągi stanowiące ważny element oferty komunikacyjnej także dla miast leżących pomiędzy Łodzią a Toruniem, np. Łęczycy czy Włocławka, nie zostały uruchomione wraz z wprowadzeniem kolejnej korekty rozkładu jazdy, która weszła w życie w miniony weekend. – Połączenia na odcinku Łódź Kaliska – Toruń Główny – Łódź Kaliska zostały zawieszone na czas robót prowadzonych przez zarządcę infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, na linii nr 16 – mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Kilka dni temu PLK zainaugurowały remont trasy Łódź-Widzew – Zgierz – Kutno na odcinkach Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca.

Nasz rozmówca podkreśla, że od 30 sierpnia połączenia realizowane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną są zastępowane autobusami. Polregio nie dowozi jednak do Kutna swoich podróżnych komunikacją zastępczą organizowaną we własnym zakresie. Do normy wrócił natomiast rozkład jazdy na odcinku z Kutna do Torunia. W okresie wakacyjnym ruch był tam istotni ograniczony.

Na Zachód częściej, ale z komunikacją zastępczą

Wcześniej, bo w czerwcu, po okresie ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa do rozkładu jazdy wróciły natomiast odwołane na części trasy lub w weekendy pociągi spółki w relacjach z Łodzi Kaliskiej do Poznania Głównego i Wrocławia Głównego. – Prace modernizacyjne prowadzone są również na linii nr 14 – przypomina jednak nasz rozmówca. O kolejnych zamknięciach torowych pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą informowaliśmy na naszych łamach w połowie sierpnia.

Roboty wymusiły częściowe zastąpienie międzywojewódzkich kursów kategorii Regio autobusami. Obecnie zastępcza komunikacja autobusowa Polregio uruchamiana jest w zamian za jeden kurs w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego na odcinku z Łodzi do Kolumny i za dwa kursy w kierunku Łodzi na nieco dłuższym fragmencie z Łasku do Łodzi Kaliskiej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5