NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Kaliska – Zduńska Wola: Za rok początek rewitalizacji

| Roman Czubiński 13.03.2017 1k

Łódź Kaliska – Zduńska Wola: Za rok początek rewitalizacji
fot. Emptywords CC BY-SA 3.0
PKP PLK podpisały umowę z ZUE na modernizację 42-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 14. Prace budowlane powinny rozpocząć się wiosną 2018 r. i zakończyć w ciągu dwóch lat. Wartość kontraktu wynosi 346 mln zł. Część kosztów zostanie pokryta ze środków unijnego instrumentu „Łącząc Europę”.
Przeznaczony do rewitalizacji odcinek zaczyna się ok. 500 metrów za stacją Łódź Kaliska w stronę posterunku odgałęźnego na Retkini i kończy za zachodnią głowicą stacji Zduńska Wola. Inwestycja obejmie zatem również stację Zduńska Wola. Zakres prac będzie obejmował wymianę nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem wraz z zagęszczeniem sieci posterunków odstępowych. Prędkość maksymalna zostanie podniesiona do 120 km/h, ale prace mają zostać zaprojektowane tak, by umożliwić w przyszłości dalsze jej zwiększenie. Pozwoli to nie tylko przyspieszyć podróż, ale i zwiększyć przepustowość linii bez dużych ingerencji w układ torowy. Zostanie on zmodyfikowany tylko tam, gdzie będzie dyktowała to konieczność np. poszerzenia peronów.

Będą utrudnienia, ale jakie?

Inne zaplanowane prace to przebudowy i remonty 29 obiektów inżynierskich, w tym m. in. 12 mostów, 5 wiaduktów i jednej kładki oraz podwyższenie peronów na części stacji i przystanków (Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola). W Zduńskiej Woli i Pabianicach zostaną wybudowane przejścia podziemne pod torami.

– Chcielibyśmy, aby nasza praca powodowała jak najmniej utrudnień, jednak nie da się wyeliminować ich całkowicie – mówi prezes ZUE Wiesław Nowak. Nie wiadomo, z jakimi dokładnie utrudnieniami muszą liczyć się podróżni. Na razie nie jest wykluczone nawet czasowe całkowite zamknięcie części trasy. – Dopiero po opracowaniu koncepcji, projektów budowlanych i wykonawczych będziemy mogli odpowiedzieć na takie pytania – dodaje prezes.

Kontynuacja zależy od oszczędności

Po zakończeniu prac czas przejazdu dla pociągu pospiesznego skróci się o 15 minut, czyli o ok. jedną trzecią obecnej wartości. – Zdajemy sobie sprawę, że na razie nie poprawi to znacząco atrakcyjności trasy Warszawa – Wrocław przez Łódź na tle innych wariantów – przyznaje zastępca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Krzysztof Pietras. Podkreśla jednak, że inwestycja, na którą podpisano dziś umowę, to dopiero pierwszy etap modernizacji całej linii.

– Planujemy kontynuować prace na odcinku Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski. Studium wykonalności jest opracowane. Projekt figuruje na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego. W przypadku stwierdzenia oszczędności będziemy wdrażać go do realizacji – dodaje Pietras. Usprawnieniu przewozów w tej relacji ma służyć także budowa kolejowego tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5