NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: Do Poznania niezmodernizowanym EN57

| Kasper Fiszer 16.04.2020 5,4k

Łódź: Do Poznania niezmodernizowanym EN57
Pociąg z Łodzi do Poznania
Na trasach regionu łódzkiego i Wielkopolski wciąż pojawiają się niezmodernizowane zespoły trakcyjne serii EN57. Jak zapewnia przewoźnik, Polregio, dzieje się tak tylko w sytuacjach awaryjnych i w przypadku przeglądów innych jednostek. Ruch pomiędzy województwami jest obecnie istotnie ograniczony, a cięcia w rozkładzie jazdy będą obowiązywać aż do 3 maja.
Na mocy umów zawartych pomiędzy Polregio a samorządem województwa łódzkiego od wprowadzenia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy w grudniu zeszłego roku wszystkie kursy w regionie mają być obsługiwane taborem relatywnie nowym lub zmodernizowanym. Jak informowaliśmy jednak w lutym, przez dłuższy czas niezmodernizowana jednostka EN57 obsługiwała jedno z dłuższych połączeń w ofercie łódzkiego zakładu spółki – do Wrocławia. Przewoźnik tłumaczył to wówczas usterką zmodernizowanego zespołu trakcyjnego, który planowo miał być kierowany na tę trasę.

Nie tylko w przypadku awarii, ale też w czasie przeglądu

Podobne regulacje przyjęto wcześniej w Wielkopolsce. Również tam z planowych obiegów wyeliminowane zostały EN57 przed modernizacją. Jak informują nas jednak czytelnicy, regularnie zdarza się, że pociągi Regio relacji Łódź Kaliska – Poznań Główny zestawiane są właśnie z jednostek bez współczesnych udogodnień takich jak gniazdka czy klimatyzacja.

– Do obsługi tych połączeń co do zasady wykorzystywany jest tabor zmodernizowany – mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. – W przypadku usterki lub przeglądu pociągi te obsługiwane są taborem zastępczym – dodaje jednak nasz rozmówca. W ostatnim czasie zdarzyło się to przynajmniej kilkukrotnie.

Cięcia w rozkładzie obowiązują aż do 3 maja

Dodajmy, że Polregio znacząco ograniczyło w ostatnich tygodniach ruch pociągów na terenie województwa łódzkiego. Wiemy już, że cięcia będą obowiązywać aż do 3 maja, a więc istotnie dłużej niż zmiany w rozkładzie jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Polregio odwołało na całości lub części trasy w sumie 56 pociągów, w tym w znacznej części tych międzywojewódzkich. Nie kursuje np. jeden z dwóch pociągów z Łodzi do Torunia, a jeden kurs z Wrocławia do Łodzi kończy bieg w Ostrowie Wielkopolskim.

Cięcia nie ominęły także trasy z Łodzi do Poznania. Część kursów została na niej odwołana w soboty, niedziele i święta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5