Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie: Koniec planowej eksploatacji niezmodernizowanych EN57

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2020
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódzkie: Koniec planowej eksploatacji niezmodernizowanych EN57
fot. Kasper FiszerNiezmodernizowany EN57 w woj. łódzkim
W województwie łódzkim nie ma już ani jednego obiegu, na który planowo wyjeżdżają całkowicie niezmodernizowane jednostki EN57. Wszystkie kursy Polregio mają być obsługiwane pojazdami, które przeszły przynajmniej tzw. estetyzację. Dotyczy to także połączeń, na które tabor wystawiają inne zakłady Polregio.

Nowa umowa roczna zawarta między Polregio a województwem łódzkim zakłada istotny spadek pracy eksploatacyjnej. Samorząd powierzył bowiem obsługę kolejnych tras swojej własnej spółce Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Jedną z konsekwencji tej decyzji jest całkowite wycofanie z planowej obsługi niezmodernizowanych jednostek serii EN57.

EN57 po modernizacji lub przynajmniej „estetyzacji”

– W obecnym rozkładzie jazdy Łódzki Zakład Polregio do obsługi połączeń na terenie województwa łódzkiego co do zasady wykorzystuje zmodernizowany tabor własny oraz użyczony przez organizatora (Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego) – potwierdza Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Zapewnia on przy tym, że poszczególne pojazdy dysponowane są na trasy zgodnie z zapisami zawartych przez spółkę umów.

I tak z Łodzi do Warszawy i Częstochowy kursuje tabor po pełnej modernizacji, a do Wrocławia i Poznania – po modernizacji lub po tzw. estetyzacji. „Zestetyzowane” EN57 jeżdżą także na trasach z Łodzi do Torunia i z Wielunia do Tarnowskich Gór. Połączenia do Opoczna obsługiwane są rzecz jasna trakcją spalinową (SA135 i SA139).

Żaden niezmodernizowany EN57 nie wjeżdża z sąsiedniego regionu

Rzecznik Polregio zaznacza przy tym, że na teren województwa łódzkiego wjeżdżają również jednostki przynależące do innych zakładów spółki. – Spełniają one standard analogiczny jak tabor własny zakładu łódzkiego – zapewnia nasz rozmówca. Innymi słowy, w województwie łódzkim żaden kurs nie jest już obsługiwany jednostką w pełni niezmodernizowaną.

„Klasycznych” jednostek EN57 próżno szukać także w taborze Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik ten od początku swojej działalności eksploatuje wyłącznie jednostki fabrycznie nowe: Flirty koncernu Stadler i dokupione później Impulsy Newagu.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5