NUMER 03/2020
NUMER 03/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rok 2019 na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Klasycznych EN57 nie ma w planie, ale są w praktyce

| Kasper Fiszer 14.02.2020 309

Łódzkie: Klasycznych EN57 nie ma w planie, ale są w praktyce
Pociąg z Łodzi Kaliskiej we Wrocławiufot. Kasper Fiszer
Z Łodzi do Wrocławia pojechać można nie tylko jednostką Dart PKP Intercity, ale także niezmodernizowanym EN57. Zespół trakcyjny EN57AKM uległ bowiem drobnej awarii, a od dwóch miesięcy zamiast niego w trasę wysyłany jest tabor zastępczy. – Zmieni się to w najbliższym możliwym terminie – zapewnia Polregio.
Kilka dni temu informowaliśmy na naszych łamach o końcu planowej eksploatacji jednostek serii EN57 w województwie łódzkim. Wraz z początkiem obowiązywania obecnego rocznego rozkładu jazdy praca eksploatacyjna Polregio znacząco się zmniejszyła, a ŁKA, która przejęła ruch m.in. na trasie do Tomaszowa Mazowieckiego, eksploatuje tylko tabor fabrycznie nowy. Dawne Przewozy Regionane korzystają zaś planowo wyłącznie ze zmodernizowanych (w różnym zakresie) jednostek EN57 i z pojazdów innego typu (m.in. ED72 po przebudowie).

Jednostka AKM ma usterkę. W zastępstwie „klasyczne” EN57

Jak zwrócił nam jednak uwagę jeden z czytelników, pierwszy poranny kurs z Łodzi Kaliskiej do Wrocławia Głównego i pociąg w kierunku przeciwnym wyjeżdżający z Wrocławia o 16:21 od początku ważności obecnego grafiku połączeń, a więc od połowy grudnia, jest obsługiwany w praktyce jednostką przed modernizacją. Potwierdziliśmy to w praktyce: w minioną środę przejechaliśmy pociągiem nr 16531/0 wyjeżdżającym z Łodzi o 5:25 trasę do Wrocławia. Tego dnia zestawiony był on z jednostki EN57-714. Choć ma ona wymienione siedzenia i poszycie ścian bocznych, jej remontu z pewnością nie można nazwać modernizacją.

– W obiegu pociągów 16531/0 i 61525/4 planowany jest EN57AKM – przyznaje Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Tłumaczy, że jednostka, która ma kursować z Wrocławia do Łodzi i z powrotem, ma usterkę. – Do czasu jej usunięcia wskazane pociągi obsługiwane są taborem zastępczym – mówi.

Gigantyczny skok taborowy w ciągu kilku lat

Kiedy można spodziewać się zastąpienia niezmodernizowanego EN57 jednostką z napędem asynchronicznym i po kompleksowej modernizacji wnętrza? – W najbliższym możliwym terminie – zapewnia nas Dominik Lebda. Nie precyzuje jednak, kiedy konkretnie mogłoby to nastąpić.

Choć przeszło czterogodzinnej podróży w jednostce przed modernizacją bez wątpienia nie można nazwać komfortową, należy przyznać, że w regonie łódzkim jest ona obecnie rzadkością. Coraz bliższy jest więc moment wycofania z ruchu ostatnich niezmodernizowanych EN57 w województwie, co jeszcze kilka lat temu wydawało się całkowicie nierealne. Takie jednostki kursowały bowiem m.in. na trasach międzywojewódzkich do Warszawy, Częstochowy, Poznania czy Torunia, a dawniej nawet do Kłodzka, Jeleniej Góry czy – jako komercyjne interRegio – do Gdyni, Białegostoku czy Łukowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2020
NUMER 03/2020
Tematem najnowszego numeru jest podsumowanie 2019 roku na kolei. Oprócz tego w numerze rozmowy z: Pauliną Matysiak, Dariuszem Blocherem, Krzysztofem Zdziarskim oraz Aleksiejem Gromem.

W dziale Infrastruktura dużo o wysokich cenach i inwestycjach tramwajowych. W numerze piszemy też o możliwej (?) konkurencji dla PKP Intercity i integracji Trójmiasta z koleją.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5