NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Klasycznych EN57 nie ma w planie, ale są w praktyce

| Kasper Fiszer 14.02.2020 6k

Łódzkie: Klasycznych EN57 nie ma w planie, ale są w praktyce
Pociąg z Łodzi Kaliskiej we Wrocławiufot. Kasper Fiszer
Z Łodzi do Wrocławia pojechać można nie tylko jednostką Dart PKP Intercity, ale także niezmodernizowanym EN57. Zespół trakcyjny EN57AKM uległ bowiem drobnej awarii, a od dwóch miesięcy zamiast niego w trasę wysyłany jest tabor zastępczy. – Zmieni się to w najbliższym możliwym terminie – zapewnia Polregio.
Kilka dni temu informowaliśmy na naszych łamach o końcu planowej eksploatacji jednostek serii EN57 w województwie łódzkim. Wraz z początkiem obowiązywania obecnego rocznego rozkładu jazdy praca eksploatacyjna Polregio znacząco się zmniejszyła, a ŁKA, która przejęła ruch m.in. na trasie do Tomaszowa Mazowieckiego, eksploatuje tylko tabor fabrycznie nowy. Dawne Przewozy Regionane korzystają zaś planowo wyłącznie ze zmodernizowanych (w różnym zakresie) jednostek EN57 i z pojazdów innego typu (m.in. ED72 po przebudowie).

Jednostka AKM ma usterkę. W zastępstwie „klasyczne” EN57

Jak zwrócił nam jednak uwagę jeden z czytelników, pierwszy poranny kurs z Łodzi Kaliskiej do Wrocławia Głównego i pociąg w kierunku przeciwnym wyjeżdżający z Wrocławia o 16:21 od początku ważności obecnego grafiku połączeń, a więc od połowy grudnia, jest obsługiwany w praktyce jednostką przed modernizacją. Potwierdziliśmy to w praktyce: w minioną środę przejechaliśmy pociągiem nr 16531/0 wyjeżdżającym z Łodzi o 5:25 trasę do Wrocławia. Tego dnia zestawiony był on z jednostki EN57-714. Choć ma ona wymienione siedzenia i poszycie ścian bocznych, jej remontu z pewnością nie można nazwać modernizacją.

– W obiegu pociągów 16531/0 i 61525/4 planowany jest EN57AKM – przyznaje Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Tłumaczy, że jednostka, która ma kursować z Wrocławia do Łodzi i z powrotem, ma usterkę. – Do czasu jej usunięcia wskazane pociągi obsługiwane są taborem zastępczym – mówi.

Gigantyczny skok taborowy w ciągu kilku lat

Kiedy można spodziewać się zastąpienia niezmodernizowanego EN57 jednostką z napędem asynchronicznym i po kompleksowej modernizacji wnętrza? – W najbliższym możliwym terminie – zapewnia nas Dominik Lebda. Nie precyzuje jednak, kiedy konkretnie mogłoby to nastąpić.

Choć przeszło czterogodzinnej podróży w jednostce przed modernizacją bez wątpienia nie można nazwać komfortową, należy przyznać, że w regonie łódzkim jest ona obecnie rzadkością. Coraz bliższy jest więc moment wycofania z ruchu ostatnich niezmodernizowanych EN57 w województwie, co jeszcze kilka lat temu wydawało się całkowicie nierealne. Takie jednostki kursowały bowiem m.in. na trasach międzywojewódzkich do Warszawy, Częstochowy, Poznania czy Torunia, a dawniej nawet do Kłodzka, Jeleniej Góry czy – jako komercyjne interRegio – do Gdyni, Białegostoku czy Łukowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5