NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Warszawa: Więcej iR, ŁKA tylko okazjonalnie

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 06.12.2015 163

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-06 09:58:08 Autor: Dave
---.dynamic.chello.pl
Taaa...60 minut, skoro za tydzień najszybszy pociąg MIĘDZYWOJEWÓDZKI pospieszny będzie jechał 67 minut, to co dopiero ŁKA? Chyba, że jako "ekspres" z max prędkością 160 km/h gdzie się da. Ale co to za kolej aglomeracyjna wtedy?
2015-12-06 13:02:09 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
A umiemy czytać ze zrozumieniem jest napisane ok. 60 min czyli może być 50 albo 70 to prosta logika.
A te ich ezty są lepsze niż lok i wagony bo mniej ważą i szybciej przyspieszają a także lepiej hamują więc są w stanie uzyskać lepszy czas.
2015-12-06 14:20:46 Autor: Miś Kłapouszek
---.17.24.66
Dlaczego w celu uzupełnienia 4 godzinnej dziury nie można uruchomić po prostu interregio, tylko trzeba koniecznie ŁKA?
Przecież marszałek dopłaca do interregio tak samo jak dopłacałby do ŁKA. Niech dopłaci do tej jednej pary interregio więcej. Albo wymoże przesunięcie innej pary z godziny dublującej bezsensownie TLK na środek 4 godzinnej dziury.
2015-12-06 14:29:39 Autor: rekin z retkini
---.dynamic.chello.pl
Masz rację, @Misiu Kłapouszku.


Odjazdy w soboty i niedziele z Łodzi Kaliskiej do Warszawy są o godzinie 8:13, 11:59 i 12:10.

Zamiast wydziwiać i cudować z ŁKA lepiej przesunąć niepotrzebne nikomu interregio z 11:59 na okolice 10:10 i szafa gra.
2015-12-06 18:51:56 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
Grabarczyk nic tu nie pomoże... Przenigdy PLK, a już nie pewno MI nie dopuszczą do tego, aby jaka s tam raczkująca ŁKA ośmieszyła KM a zwłaszcza PKP IC! Nie dla psa kiełbasa :D. Do tego jeszcze może ŁKA chciała by mieć inną taryfę niż KM na tej linii. Mowy nie ma. I długo nie będzie. Trzea potulnie znaleźć swoje miejsce w szeregu.

Może kiedyś?
2015-12-06 19:16:52 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Na te IR aż się prosi ED73. Wózki przypominające skład pasażerski a nie Eaosa. Nieco tylko zmodernizować (wystarczy dodatnie wifi i ostatecznie gniazdek), byle nie ciąć czoła. Napęd asynchroniczny nie jest potrzebny, co najwyżej rozruch impulsowy.
2015-12-06 20:02:22 Autor: Bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

Bozia
W odpowiedzi na post KrakusE30:
"Grabarczyk nic tu nie pomoże... Przenigdy PLK, a już nie pewno MI nie dopuszczą do tego, aby jaka s tam raczkująca ŁKA ośmieszyła KM a zwłaszcza PKP IC! Nie dla psa kiełbasa :D. Do tego jeszcze może ŁKA chciała by mieć inną taryfę niż KM na tej linii. Mowy nie ma. I długo nie będzie. Trzea potulnie znaleźć swoje miejsce w szeregu.

Może kiedyś?"
Jak to kiedy? Na pewno, po zakończeniu okresu obowiązywania umowy o dofinansowanie. Po jej wygaszeniu, Flity ŁKA będą mogło sobie jeździć gdzie dusza zapragnie.
2015-12-06 20:04:27 Autor: Bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

Bozia
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Na te IR aż się prosi ED73. Wózki przypominające skład pasażerski a nie Eaosa. Nieco tylko zmodernizować (wystarczy dodatnie wifi i ostatecznie gniazdek), byle nie ciąć czoła. Napęd asynchroniczny nie jest potrzebny, co najwyżej rozruch impulsowy."
Przecie już jeździło podajże w 2010 i psuło się to częściej, niż ED74. W końcu wylądował tam gdzie każdy złom powinien, czyli w krzakach.
2015-12-06 21:02:59 Autor: konduktor, który dostał po pysku od pasażera
---.29.248.238
Wszystkie pociągi z Wrocławia do Zgorzelca powinny jeździć przez Jelenią Górę (bo to najważniejsza linia jest) i przez Lwówek Śląski (bo to najpiekniejsza linia jest). Pociągi do Legnicy wożą powietrze a przez Jelenią górą będą jeździć tłumy Niemców w Karkonosze i do Doliny Bobru.
2015-12-06 22:38:04 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
@Bozia:

Przecież żartowałem :D. Wiesz, jak PKP IC robi 4h przerwy, KM patrzą coraz chętniej na wszystkie linie wychodzące z Radomia, to Łodzi zostaje...?

Nie ma się co pytać MIR tylko puszczać pociągi ŁKA. I to jako IR.


@konduktor:

Jak zrobią E-59 to Mallbora z Wrocka do Poznania (czyli dawny, legendarny wręcz Ś.P. IR "Matejko") też powinny jeździć jako IR. I to nie koniecznie pod marką PR!
Kwestia jakie stacje można pominąć.
2015-12-06 22:43:04 Autor: anty TROLL
---.151.154.142
Precz w pisowskimi infotrolami z pisowskiego infokoleja !!!
2015-12-07 09:11:15 Autor: Kflik
---.60.129.178
akurat te iR mozna by uznać za "Szkodliwe" bo są dotowane a mimo to nie mają honorowania taryfy Regio,
co jeszcze gorsze ponoć TLK Łódź - Warszawa są akurat komercyjne więc do tego podbierają pasażerów pociągom komercyjnym.

Zamiast tego typu połączeń powinno się uruchamiać pociągi gdzie nikt nie jeździ komercyjnie lub jakość oferty jest bardzo niska.
2015-12-07 11:25:53 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
@Kflik:

Że co??! Dotowane są IR z Łodzi do Warszawy...! Jestem w szoku... Taka frekwencja, a marszałek łódzki jeszcze dopłaca. Oj, coś jest nie tak.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5