NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Łódź: PLK zamknie kolejną linię. UTK żąda wyjaśnień

| Roman Czubiński 11.09.2020 82

Łódź: PLK zamknie kolejną linię. UTK żąda wyjaśnień
W sobotę pociągi nie dojadą m. in. do stacji Łódź Żabieniecfot. Kasper Fiszer
PKP PLK zapowiedziały kolejne zamknięcie fragmentu linii kolejowej w aglomeracji łódzkiej z powodu przebudowy stacji w Zgierzu. Z powodu budowy toru objazdowego przez całą sobotę pociągi nie będą mogły wjeżdżać na odcinek Łódź Kaliska – Zgierz. Sposób działania zarządcy infrastruktury w sprawie modernizacji linii, wprowadzający chaos w informacji pasażerskiej, wzbudził zastrzeżenia Urzędu Transportu Kolejowego.
Jak informowaliśmy przed kilkoma dniami, opóźnienie prac na stacji Zgierz spowodowało konieczność przedłużenia działania autobusowej komunikacji zastępczej na trasie Łódź – Łowicz o kolejny tydzień. Według pierwotnego harmonogramu prace te powinny były zakończyć się 29 sierpnia. Później termin wydłużono do 5 września, a następnie – do 12 dnia tego miesiąca. Przedstawiciele Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, dla której trasa Łódź – Łowicz jest jedną z najważniejszych, twierdzą, że o przesunięciu terminu zostali poinformowani w ostatniej chwili. W efekcie czasu nie wystarczyło nawet na opracowanie rozkładu jazdy i wprowadzenie zmienionych danych do systemów informacji pasażerskiej. ZKA kursuje w odstępstwie od zarządzonego rozkładu jazdy, według rozkładu operatywnego, opracowanego dla zapewnienia ciągłości przewozów.

Całodobowe zamknięcie kolejnego odcinka


PKP PLK tłumaczyły to opóźnienie wydłużeniem prac sieciowo-torowych na stacji Zgierz (wykonawcą jej modernizacji jest ZRK DOM, spółka z grupy PKP PLK). Na tym jednak utrudnienia się nie zakończyły. Jak podano do wiadomości kolejnego dnia, w najbliższą sobotę (12 września) całodobowe zamknięcie obejmie także odcinek Łódź Kaliska – Zgierz.

– Włączenie do ruchu zmodernizowanego układu torowego stacji Zgierz od strony ul. Twardej i rozpoczęcie prac od strony dworca, tj. od strony ul. Kolejowej, wymaga budowy tzw. bajpasa, czyli ułożenia rozjazdu i odcinka torów, który pozwoli sprawnie prowadzić prace i jednocześnie utrzymać ruch pociągów w kolejnych etapach modernizacji odcinka Łódź Kaliska – Zgierz – wyjaśnia Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK. Ich wykonywanie zaplanowano właśnie na sobotę 12 września i nocy z soboty na niedzielę. Pasażerowie w tym czasie nadal będą więc musieli korzystać z autobusów zastępczych. – Zmiany zostały przekazane do informacji podróżnych. Są uwzględnione na stronie www.portalpasażera.pl – dodaje nasz rozmówca.

UTK żąda wyjaśnień


Tymczasem problemem wielokrotnego przekładania terminu zakończenia prac między Łodzią i Łowiczem zainteresował się Urząd Transportu Kolejowego. Pismo w tej sprawie wysłało do regulatora, między innymi, Stowarzyszenie „Bezpieczna i Przyjazna Kolej”, jednak – jak zapewnia naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej UTK Tomasz Frankowski – decyzja o interwencji zapadła jeszcze przed jego wpłynięciem. – Prezes UTK zażądał od PKP Polskich Linii Kolejowych szczegółowych wyjaśnień. Czekamy na odpowiedź zarządcy infrastruktury – informuje Frankowski.

Jak dodaje, w ubiegłym roku UTK nałożył na PKP PLK w podobnych sytuacjach (za naruszenia przepisów związanych z publikacją zmian rozkładu jazdy) dwie kary pieniężne. Ich łączna wartość wyniosła ponad 511 tys. zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5