NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na trasie Łódź – Kutno Polregio nadal wozi pasażerów komunikacją zastępczą

| Kasper Fiszer 19.11.2019 1,9k

Na trasie Łódź – Kutno Polregio nadal wozi pasażerów komunikacją zastępczą
Autobus PR w Kutniefot. Kasper Fiszer
Przewozy Regionalne wciąż uruchamiają autobusy zastępcze w zamian za pociągi z Łodzi do Kutna. Czas przejazdu przekacza 2,5 godz. Połączenia kolejowe mają powrócić na linię nr 16 w połowie grudnia. Polregio będzie ostatnim przewoźnikiem przywracającym normalny rozkład po fali utrudnień rozpoczętych w maju tego roku.
Choć wydawało się w październiku, że po wielu miesiącach utrudnienia na trasie Łódź – Kutno wynikające z opóźnionych robót na stacji w Kutnie wreszcie się zakończyły, wciąż ruch na linii nr 16 nie wrócił w pełni do normalności. Nadal nie są bowiem uruchamiane pociągi Regio Przewozów Regionalnych w bezpośredniej relacji Łódź Kaliska – Toruń Główny. Na odcinku Łódź – Kutno podróżni ciagle przewożeni są komunikacją zastępczą.

Przyjazd do Kutna o 11:17, wyjazd o 8:47 lub 10:02

– Zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Łódź Kaliska – Kutno – Łódź Kaliska została utrzymana ze względu na ograniczoną przepustowość linii kolejowej Zgierz – Kutno i utrudnienia wynikające z trwającej modernizacji stacji Kutno – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. Pasażerowie nadal muszą więc liczyć się z bardzo istotnym wydłużeniem czasu przejazdu. Podróż na samym tylko odcinku z Łodzi do Kutna trwa bowiem ok. 2,5 godziny. Do tego doliczyć trzeba ok. 1,5-godzinny przejazd do Torunia oraz ok. 10 minut na przesiadkę.

Jak bardzo wydłuża się podróż? Poranny autobus Przewozów Regionalnych odjeżdża spod łódzkiego Dworca Kaliskiego o 8:47 i dojeżdża do Kutna o 11:17. O 10:02 również z Łodzi Kaliskiej wyjeżdża do Kutna pociąg PKP Intercity. Dociera tam... o 11:17. Jego czss przejazdu jest porównywalny z czasem, w jakim do Kutna dojechać można pociągami regionalnymi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Za miesiąc komunikacja zastępcza wreszcie zniknie

Pasażerowie PR będa korzystać z autobusów zastępczych jeszcze przez miesiąc. – W rozkładzie jazdy obowiązującym od 15 grudnia tego roku uruchomione zostaną pociągi w pełnej relacji Łódź Kaliska – Toruń Główny i Toruń Główny – Łódź Kaliska – zapewnił nas Dominik Lebda. Ostatecznie zakończy to okres ograniczeń, który rozpoczął się w maju tego roku wraz z zamknięciem odcinka Witonia – Kutno. W sierpniu przywrócono ruch pociągów ŁKA, w październiku – PKP Intercity.

Przypomnijmy, że podczas gdy ŁKA wprowadziła w maju komunikację zastępczą jedynie na krótki odcinek Witonia – Kutno, PR od początku prac realizowały przewozy autobusem pomiędzy Łodzią a Kutnem. Spółka tłumaczyła to oszczędnością taboru. Trasa autobusów zastępczych Polregio wiedzie częściowo drogami nieutwardzonymi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5