NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Kutno: Powrót pociągów PKP IC opóźniony o cztery miesiące

| Kasper Fiszer 22.10.2019 54

Łódź – Kutno: Powrót pociągów PKP IC opóźniony o cztery miesiące
Pociąg PKP Intercity w Zgierzufot. Kasper Fiszer
Od niedzieli po linii nr 16 pomiędzy Zgierzem a Kutnem znów kursują pociągi dalekobieżne. To efekt zakończenia odbiorów technicznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i innych elementów infrastruktury powstałej w ramach modernizacji magistrali E20. Pasażerowie muszą jednak liczyć się z kolejnymi zmianami w organizacji ruchu – tym razem na terenie Łodzi.
Dopiero w poniedziałek popołudniu PKP PLK potwierdziły, że ruch pociągów dalekobieżnych pomiędzy Łodzią a Kutnem wrócił do normalności. Kończy to ciągnące się od maja tego roku, a pierwotnie planowane jedynie na sześć tygodni zmiany w organizacji komunikacji w obrębie powstającego Lokalnego Centrum Sterowania w Kutnie. Krótki według pierwotnego harmonogramu okres całkowitego zamknięcia szlaku Witonia – Kutno, które wymusiło wprowadzenie objazdów, był jednak kilkakrotnie wydłużany i pociągi regionane wróciły na tę trasę dopiero 9 sierpnia.

Codzienne opóźnienia stały się normą

Nie zakończyło to jednak chaosu organizacyjnego, bo połączenia dalekobieżne nadal kierowano drogśą okrężną ze Zgierza przez Stryków i Łowicz Główny do Kutna. Zarządca infrastruktury tłumaczył to dalszymi pracami dotyczącymi urządzeń sterowania ruchem kolejowym, co wynikać miało m.in. z niewystarczającego zaangażowania wykonawcy realizującego modernizację magistrali E20. Ostatni raz pociągi PKP Intercity pojechały objazdem w sobotę 19 października.

Prace trwały więc aż o cztery miesiące dłużej, niż pierwotnie zakładano. Co więcej, w okresie od sierpnia do października rozkład jazdy nie zakładał objazdu, a jazdę standardową trasą przez Łęczycę. W efekcie kilka par pociągów codziennie kursowało z opóźnieniem, a część podróżnych dopiero w środku składu dowiadywała się o konieczności przesiadki. Zdziwieni mogli być także oczekujący na peronach w Zgierzu, Ozorkowie, Łęczycy i Kutnie.

Odbiory opóźnione ze względu na procedury bezpieczeństwa

– Pociągi dalekobieżne wróciły na trasę Łódź – Zgierz – Witonia – Kutno. Od 20 października pociągi PKP Intercity znów kursują przez Kutno w kierunku Poznania – potwierdził przywrócenie przejezdności stacji Kutno w niezbędnych do realizacji rozkładu jazdy relacjach Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Uznał on, że komunikacja w województwie łódzkim stała się dzięki temu sprawniejsza.

– Komunikacja zastępcza za niektóre pociągi dalekobieżne nie jest już potrzebna – dodaje nasz rozmówca. Wskazuje on, że powrót kursów dalekobieżnych był możliwy, bo zakończyły się odbiory techniczne i testy urządzeń sterowania ruchem, rozjazdów, sieci trakcyjnej i torów stacyjnych w Kutnie. – Ze względu na procedury bezpieczeństwa odbiory techniczne były opóźnione – przyznaje Karol Jakubowski.

Ruszyły kolejne roboty – tym razem w Łodzi

Przypomnijmy, że podróżujący pomiędzy Łodzią a Kutnem od niedzieli muszą się liczyć z innymi utrudnieniami – tym razem na łódzkim odcinku linii nr 16. Zamknięty dla ruchu jest bowiem jej fragment z Łodzi-Widzewa do Zgierza. Pociągi PKP Intercity kursują objazdem przez Łódź Kaliską, a część pociągów regionalnych na odcinku Zgierz – Łódź-Żabieniec została odwołana (w zamian za nie kursują autobusy zastępcze).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5