Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź – Kutno: Koniec testów nowych urządzeń sterowania ruchem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź – Kutno: Koniec testów nowych urządzeń sterowania ruchem
fot. Kasper Fiszer
Przez pierwszy miesiąc po otwarciu linii kolejowej nr 16 po jej modernizacji pasażerowie musieli liczyć się z niewielkimi utrudnieniami w ruchu wynikającymi z testów nowych urządzeń sterowania ruchem na przejazdach. PKP PLK zapewniają, że prace te zostały już zakończone, a komunikacja odbywa się płynnie. Kończą się ostatnie elementy inwestycji.

W grudniu zeszłego roku pociągi wróciły po długiej przerwie na linię kolejową nr 16 pomiędzy Zgierzem a Kutnem. Jedna z dwóch tras łączących aglomerację łódzką z magistralą E20 była bowiem modernizowana, a prace objęły odcinki Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Nie oznaczało to jednak zakończenia wszystkich robót, co – jak informowali nas czytelnicy – wiązało się z pewnymi utrudnieniami w ruchu.

Kilka tygodni ograniczenia prędkości na przejazdach

Zarządca infrastruktury zapewnia, że pociągi kursują na linii nr 16 bez zmian. – Do 20 stycznia wykonawca zakończył prace związane z testowaniem nowych urządzeń sterowania ruchem na przejazdach kolejowo-drogowych w Zgierzu, Jedliczu-B i Ozorkowie – dodaje przy tym Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Tam, gdzie toczyły się roboty, przejazdy były zabezpieczane m.in. odpowiednim oznakowaniem dla kierowców.

W związku z tym, że na kilku przejazdach nie działały rogatki, spółka wprowadziła także dodatkowe procedury po stronie kolei, w tym przede wszystkim zmniejszenie prędkości jazdy pociągów. Powodowało to pewne odstępstwa od założonego rozkładu jazdy. Jak przekonuje jednak zarządca infrastruktury, takie sytuacje nie powinny już mieć miejsca. – Pozostały do wykonania tylko prace niemające wpływu na ruch pociągów – tłumaczy nasz rozmówca.

Dalsze prace na styku dróg i kolei już bez utrudnień


I tak na przejeździe w Chociszewie montowane będą bariery energochłonne. W rejonie mijanki Zgierz-Północ trwa natomiast prowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad budowa drogi ekspresowej S14, która będzie przebiegać pod wiaduktem kolejowym. – Roboty są uzgodnione pomiędzy PKP PLK a GDDKiA i są prowadzone z uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego – usłyszeliśmy od Rafała Wilgusiaka.

Na ruch pociągów pomiędzy Łodzią a Kutnem wciąż wpływają natomiast dwie inne inwestycje: modernizacja stacji łódź Kaliska i przebudowa magistrali E20 obejmująca także stację Kutno. Co do zasady pasażerowie nie muszą już jednak korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Swoje pociągi uruchamiają tam Łódzka Kolej Aglomeracyjna i PKP Intercity.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5