NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Ze Skierniewic do Łowicza początkowo 3 pary

| Roman Czubiński 30.05.2018 2,2k

ŁKA: Ze Skierniewic do Łowicza początkowo 3 pary
fot. Kasper Fiszer
Dwie pary na trasie Skierniewice – Kutno, trzecia skrócona do Łowicza – to ujawnione przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną szczegóły planowanego rozkładu jazdy na pierwszej trasie przejmowanej w ramach drugiego etapu. Wnioski tej treści zostały złożone do PKP PLK. Dopóki przewoźnik nie otrzyma kolejnych sztuk nowego taboru, który pozwoli rozbudować ofertę do docelowych 12 par, linię równolegle będą obsługiwały PR.
Pociągi ŁKA pojawią się na trasie Łowicz – Skierniewice od grudnia. – Będzie to zupełnie nowa oferta. Zaczniemy obsługiwać linię nowo dostarczonym taborem – elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Impuls 2 – zapowiada prezes ŁKA Janusz Malinowski. Jak dodaje, pasażerowie odczują nową jakość w stosunku do obecnie kursującego tam taboru o nienajlepszym standardzie (ezt EN57 Przewozów Regionalnych).

Początkowo ŁKA będzie uruchamiała na tej trasie 3 pary pociągów na dobę. Dwa z nich dojadą ze Skierniewic do Kutna, jedna zakończy bieg w Łowiczu. Jednocześnie, w pierwszym etapie, swoje pociągi nadal będą uruchamiać Przewozy Regionalne. Warto przypomnieć, że na wszystkich trasach w województwie obsługiwanych wspólnie przez obu przewoźników obowiązuje wzajemne honorowanie biletów jednorazowych oraz okresowych.

Czy na trasie Skierniewice – Łowicz powtórzy się scenariusz z linii sieradzkiej z lat 2014-2015 (ŁKA początkowo wypełniała tam luki między odjazdami pociągów PR, potem przejęła wszystkie kursy kończące trasę w Sieradzu, pozostawiając PR tylko kursy międzywojewódzkie)? Według prezesa na razie za wcześnie jednak na podawanie szczegółów oferty. – Rozkład jazdy jest dopiero konstruowany. Złożyliśmy wnioski rozkładowe do PKP PLK i czekamy na ich rozpatrzenie. Dokładne godziny odjazdu z poszczególnych stacji i przystanków będzie można podać w sierpniu lub wrześniu – zapowiada.

W przyszłości oferta ŁKA na nowej trasie będzie jednak znacznie bogatsza, niż w fazie rozruchu. Docelowo, w miarę dostaw nowego taboru, przewoźnik zamierza uruchomić 12 par. Według prezesa godziny odjazdu będą ułożone tak, by pasażer przez dużą część dnia mógł skorzystać z pociągu co godzinę, a w szczycie przewozowym – nawet częściej.

– Po raz pierwszy pojedziemy tą trasą w najbliższy czwartek, 31 maja – przypomina Malinowski. Trasą Skierniewice – Łowicz pojedzie specjalny pociąg promocyjny, dowożący mieszkańców Łodzi na łowickie uroczystości Bożego Ciała. ŁKA przywiązuje dużą wagę do promocyjnego znaczenia tego przejazdu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5