NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA: Pasażerów do Spały jest więcej niż w wakacje

| Kasper Fiszer 06.12.2022 2,1k

ŁKA: Pasażerów do Spały jest więcej niż w wakacje
fot. ŁKA
Popularność weekendowych pociągów ŁKA do Spały nie spadła wraz z zakończeniem sezonu letniego. Co więcej, pasażerów w październiku było więcej niż w lipcu. Decyzja o uruchomieniu przewozów całorocznych wydaje się więc trafiona.
W lipcu tego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozpoczęła obsługę swojej kolejnej linii – do Spały. Choć pociągi innego przewoźnika – Polregio – docierały już do tej znanej miejscowości wypoczynkowej w poprzednich sezonach letnich, ich kursowanie wstrzymywane było po wakacjach. Tym razem samorząd województwa łódzkiego zlecił natomiast realizację połączeń przez cały rok (choć tylko w weekendy), a dane przewozowe z ostatnich miesięcy pokazują, że zainteresowanie pociągami nie spada wraz z początkiem roku szkolnego.

Październik lepszy niż lipiec

– Liczba pasażerów do Spały w lipcu wyniosła 3879, a w sierpniu – 3625 osób – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wrzesień przyniósł pewien stosunkowo niewielki spadek, bo z połączeń skorzystało 3246 pasażerów. Jednak już w październiku osiagnięto rekordowy dotychczas rezultat 4499 pasażerów. W związku z tym pociągi mają wciąż kursować po linii nr 54 Tomaszów Mazowiecki – Spała również poza ścisłym sezonem letnim.

– W nowym rocznym rozkładzie jazdy zaplanowaliśmy dwie pary pociągów kursujących w weekendy i dni świąteczne – zapowiada nasza rozmówczyni. Oferta pozostanie więc na takim samym poziomie jak obecnie. Po 11 grudnia podobne do aktualnych będą też godziny odjazdów. Z Łodzi Fabrycznej będzie można wyjechać o 9:30 i 15:54, a ze Spały – o 13:32 i 19:22. Przejechanie całej trasy zajmie od 1 godz. 12 min do 1 godz. 28 min.

ŁKA rozszerza ofertę na liniach bez sieci trakcyjnej

Połączenie z Łodzi do Spały będzie teraz jednym z dwóch obsługiwanych hybrydowymi spalinowo-elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Impuls. Łódzki przewoźnik przejmie bowiem kursy na międzywojewódzkiej linii nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem-Kamienną. Na odcinku tym nie ma trakcji elektrycznej.

Podobnie jak w przypadku linii do Spały, pociągi będą kursować przede wszystkim w bezpośredniej relacji do Łodzi. Pomiędzy Łodzią a Tomaszowem, a więc na zelektryfikowanym odcinku linii nr 25 Łódź Kaliska – Skarżysko-Kamienna – Dębica oraz na linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki, jednostki będą wykorzystywać energię elektryczną.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5