Niskopodłogowe i klimatyzowane autobusy zastępcze, którymi będzie można przewieźć rower – to propozycja ŁKA na okres robót na linii nr 16 pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem. Będą one kursować na dłuższej niż pierwotnie planowano trasie, a jednocześnie ruch pociągów zostanie zachowany na dużym odcinku przerwanego ciągu. To efekt dobrej współpracy z PLK – tłumaczy spółka.
Łódzki przewoźnik kolejowy chwali współpracę z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi przy przygotowaniu zastępczej organizacji ruchu spowodowanej
letnimi robotami dotyczącymi wiaduktu pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem. Zapowiada też szereg udogodnień dla podróżnych, które zmniejszą odczuwane przez nich skutki całkowitej przerwy w ruchu. Najważniejszym z nich ma być wprowadzenie dodatkowych przystanków dla autobusowej komunikacji zastępczej na terenie Zgierza.
– Postoje wyznaczono obok stacji PKP Zgierz, przy placu Kilińskiego, przy ulicach Długiej (skrzyżowanie z Armii Krajowej) i Parzęczewskiej (szpital), a także na przystanku Zgierz Północ – wymienia Marta Markowska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To właśnie Zgierz Północ będzie ostatecznie krańcem trasy zastępczych autobusów (wcześniej PLK informowała o możliwości dojazdu przystanek dalej, do Zgierza-Kontrewersu). – Wydłużenie trasy za dworzec Zgierz jest spowodowane utratą skomunikowań oraz koniecznością zapewnienia przewozów dla mieszkańców dużego osiedla zlokalizowanego przy przystanku końcowym komunikacji zastępczej – podkreśla Marta Markowska.
PLK przygotuje tymczasową pętlę autobusów Jak wskazuje przedstawicielka spółki, ostateczny kształt funkcjonowania połączeń przesiadkowych znacząco różni się od tego proponowanego wstępnie przez PKP PLK. – Według pierwotnych założeń na czas remontu wiaduktu zamknięta dla ruchu miała zostać cała linia Łódź Widzew – Zgierz – mówi. – Wprowadzenie komunikacji zastępczej w takim wariancie jest efektem dobrej współpracy pomiędzy ŁKA i zarządcą infrastruktury – podkreśla.
– Co ważne, decyzja o zmianie organizacji wymagała od PKP PLK podjęcia dodatkowych działań związanych z budową kozła oporowego oraz przystosowania tymczasowej pętli autobusowej przy przystanku Łódź Arturówek – dodaje Marta Markowska. Pasażerowie mają z niej korzystać, począwszy już od 11 czerwca. Jak informowaliśmy już wczoraj, przebudowa potrwa prawie trzy miesiące.
Komunikacja zastępcza przyjazna rowerzystomCo bardzo nietypowe, przez ten czas przewoźnik nadal będzie przewoził rowery. Na ogół nie jest to praktykowane w polskich warunkach, gdy pociąg zastępowany jest autobusem. – Komunikację mają obsługiwać pojazdy niskopodłogowe – tłumaczy rzecznik prasowy ŁKA. Co więcej, będą one także klimatyzowane. Wczoraj spółka ogłosiła przetarg na prowadzenie przewozów zastępczych. Do wykonania zadania przeznaczone mają być co najmniej dwa pojazdy zabierające nie mniej niż 23 pasażerów.
Rozkład jazdy przewiduje 12 par kursów autobusu, tyle samo ma być pociągów w skróconej relacji Łódź Widzew – Łódź Arturówek. Spośród nich osiem ma kursować codziennie, kolejne cztery – tylko w dni robocze. Liczba połączeń nie ulegnie więc zmianie względem stanu obecnego. Przesiadka pomiędzy różnymi środkami transportu ma zajmować około 5 minut.