Partnerzy serwisu:
Pasażer

ŁKA: Bardzo dobre lato w Spale

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ŁKA: Bardzo dobre lato w Spale
fot. UMWŁ
Stabilność oferty Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyraźnie przełożyła się na wzrost popularności kolejowego połączenia Łodzi ze Spałą. Samorządowy przewoźnik poinformował o ponad trzykrotnym wzroście popularności kolei w znanym letnisku w porównaniu z zeszłorocznymi wakacjami. To kolejny sukces frekwencyjny wojewódzkiej spółki.

Łódzka Kolej aglomeracyjna rozpoczęła regularną obsługę krótkiej linii kolejowej nr 54 łączącej Tomaszów Mazowiecki ze Spałą nieco ponad rok temu. W lipcu 2022 r. w trasę wyruszył pierwszy po wielu latach całoroczny rozkładowy pociąg pasażerski relacji Łódź Fabryczna – Spała. W poprzednich sezonach swoje kursy realizowało tam Polregio, ale stosowano w nich specjalne zasady odprawy, podróżni musieli bowiem zgłaszać wcześniej chęć odbycia przejazdu drogą mailową. Organizator, gmina Inowłódz, zamawiał zaś pociągi tylko w lipcu i sierpniu.

Wyniki są zaskakująco dobre

Połączenia ŁKA realizowane są przez cały rok, ale tylko w weekendy. W pierwszych miesiącach jesiennych okazało się, że chętnych na wypoczynek w popularnym ośrodku turystycznym i sportowym nie brakuje także po wakacjach. Wojewódzki przewoźnik obsługiwał bowiem ponad 3 tys. podróżnych miesięcznie, co przekładało się na kilkaset pasażerów w każdy weekend.

Drugi sezon letni był natomiast znacznie lepszy od poprzedniego. Rzecznik prasowy ŁKA Joanna Osińska wskazała bowiem „Rynkowi Kolejowemu”, że na odcinku Łódź-Widzew – Spała w lipcu 2023 r. odprawiono ok. 3,5 razy więcej osób niż w analogicznym okresie 2022 r.

W pierwszym pełnym miesiącu letnim w 2023 r. z usług ŁKA na odcinku Łódź – Spała skorzystało ok. 13,5 tys. podróżnych. Tymczasem rok wcześniej pociągi spółki wybrało 3,8 tys. osób. Już ten wynik wydawał się sporym sukcesem w obliczu wieloletniego okresu zawieszenia rozkładowego ruchu pociągów regionalnych.

Nowe połączenie z nowym taborem

Uruchomienie pociągów do Spały nie byłoby możliwe bez zakupu hybrydowych spalinowo-elektrycznych jednostek Impuls II z Newagu, które zostały dostarczone do Łodzi w zeszłym roku. Jak poinformował Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, ostatnie regularne pociągi do Spały – obsługiwane oczywiście jeszcze klasycznymi składami wagonowymi – pojechały 25 września 1988 r. Podróż trwa teraz nieco ponad godzinę i jest krótsza niż przeszło trzy dekady temu m.in. z uwagi na wzrost prędkości na liniach z Łodzi do Koluszek i z Koluszek do Tomaszowa, ale i na brak konieczności zmiany lokomotywy czy przesiadki do składu spalinowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Kasper Fiszer 20 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Łódzkie z nowościami w grudniowym rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Kasper Fiszer 20 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Łódzkie z nowościami w grudniowym rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij