Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Litwa: Skonkretyzowano przebieg Rail Baltiki między Kownem a Wilnem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Litwa: Skonkretyzowano przebieg Rail Baltiki między Kownem a Wilnem
mat. Rail Baltica
Trwają prace nad planowaniem trasy Rail Baltiki między stolicą Litwy a Kownem. Ustalono już konkretne działki i tereny, przez które przebiegać będzie przyszła normalnotorowa linia, będąca odnogą od głównej trasy Rail Baltiki między Tallinem a Polską.

Korytarz Rail Balitki między Wilnem a Kownem zatwierdzono pod koniec 2021 r. Teraz przyszła pora na uszczegółowienie. Mieszkańcy mają dwa miesiące na zapoznanie się z projektem planu przestrzennego uwzględniającego dokładny przebieg trasy.

Planowana dwutorowa linia przebiegać będzie z Wilna przez Paneriai (Ponary), Lentvaris (Landwarów), na północ od Kaišiadorys (Koszedary) i skończy się w Kownie. W sumie to 95 km linii. W większości, w miarę możliwości, nowa linia normalnotorowa przebiegać ma wzdłuż istniejącej linii 1520 mm. Pociągi, z zatrzymaniem na stacjach regionalnych, pokonają trasę między największymi miastami Litwy w 38 minut.

Uwzględniono też łączniki o znaczeniu regionalnym ze stacjami Vievis i Kaišiadorys, terminalem intermodalnym w Wilnie oraz lotniskami w Wilnie i Kownie. W sumie długość nowych linii kolejowych to 156 km.


Obecnie trwa przetarg na dokumentację projektową dla zasadniczej części tego odcinka. Umowa z projektantem miałaby zostać podpisana w II połowie przyszłego roku.

Rail Baltika to największy projekt infrastrukturalny w historii Litwy, Łotwy i Estonii. W sumie powstać ma 870 km trasy: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij