NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Litwa: LTG Cargo wchodzi na polski rynek

| Jakub Madrjas 23.07.2020 55

Litwa: LTG Cargo wchodzi na polski rynek
fot. LTG Cargo
Przewoźnik LTG Cargo z grupy Kolei Litewskich zarejestrował spółkę LTG Cargo Polska i zamierza intensywnie działać na naszym rynku. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, prowadzone są negocjacje na temat powołania spółki joint venture z PKP Cargo.
Należąca do Kolei Litewskich (Lietuvos Geležinkeliai, LTG) spółka LTG Cargo zapowiada ekspansję na Zachód. Jak potwierdza w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” jej prezes Egidijus Lazauskas, założona została w tym celu spółka LTG Cargo Polska. LTG Cargo otrzymało też pod koniec czerwca certyfikat bezpieczeństwa polskiego Urzędu Transportu Kolejowego.

Celem LTG Cargo i jej polskiej spółki ma być przede wszystkim poprawa warunków transportu dużych mas towarowych pomiędzy Litwą a Polską. LTG Cargo Polska ma w najbliższym czasie rozpocząć przewozy na terenie naszego kraju, wykorzystując własny tabor i  personel. W pierwszej kolejności uruchomione zostaną regularne przewozy towarowe pomiędzy Mockawą a Białymstokiem. Jednocześnie poszukiwane są możliwości strategicznych sojuszy na polskim rynku; prowadzone są negocjacje z PKP Cargo na temat powołania spółki joint venture, której celem będzie rozwój transportu intermodalnego pomiędzy Polską a Litwą.

Wejście na polski rynek ma pomóc LTG Cargo osiągnąć jeden z celów strategicznych, którym jest wzrost przewozów do poziomu 65-70 mln ton rocznie. – Przeprowadzone w ciągu ostatnich kilku lat zmiany wzmocniły nas i przygotowały do rozpoczęcia nowej fazy działalności. Obecne perturbacje na rynku przewozów towarów w Europie to naszym zdaniem dobra okazja do aktywnego rozwoju – mówi „RK” Egidijus Lazauskas, prezes LTG Cargo.

Jak dodaje, rozwój działalności w Polsce pozwoli na zdywersyfikowanie przewozów I zmniejszenie zależności od tradycyjnych grup towarowych, których znaczenie w przewozach kolejowych będzie stopniowo spadać. – Niewątpliwie, w długiej perspektywie, naszym celem będzie zajęcie pozycji międzynarodowego przewoźnika, oferującego szybkie, niezawodne I konkurencyjne usługi przewozowe, a co najważniejsze – śmiałe rozwiązania dla naszych klientów – podsumowuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5