Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Litewski LGT Link kupuje 30 hybryd akumulatorowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Litewski LGT Link kupuje 30 hybryd akumulatorowych
Fot. Phil Richards
Litewski państwowy operator LTG Link rozpoczął przetarg w ramach zamówienia publicznego, na zakup 30 nowych hybrydowych pociągów elektrycznych z akumulatorami o wartości około 200 mln euro.

Spółka chce zamówić elektryczne zespoły trakcyjne z akumulatorami do użytku na liniach częściowo zelektryfikowanych. Hybrydy zastąpią istniejącą flotę z silnikami spalinowymi, a zamówienie jest częścią planu LTG mającego na celu zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Zakup pomoże obniżyć całkowitą emisję CO2 o około 69% w skali roku.

Nowe pociągi będą również przystosowane do obsługi pasażerów o szczególnych potrzebach, takich jak rodziny z dziećmi, czy osoby o ograniczonej sprawności ruchowej i osoby starsze. Decyzja o zakupie nowych pociągów jest następstwem konsultacji rynkowych przeprowadzonych latem 2020 roku, które potwierdziły rentowność floty w pełni elektrycznej.

– Planujemy pozyskiwać pociągi zeroemisyjne, które będą zgodne z kierunkiem Europejskiego Zielonego Ładu i długoterminową strategią firmy mającą na celu poprawę jakości obsługi podróżnych i konsekwentny wzrost liczby pasażerów kolei – mówi Linas Baužys, dyrektor generalny LTG Link. Jak dodaje Baužys: – Obecnie czynnik ekologiczny przy wyborze pojazdu nie jest jeszcze silnym wyznacznikiem na Litwie, ale nie powinniśmy czekać, aż postawy ludzi się zmienią, tylko wyznaczać trendy.

Prężny rozwój kolei na Litwie

Litwa ma jeden z najniższych wskaźników wykorzystania kolei pasażerskiej w Europie – jednak kraj ten odnotował też jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w ostatnich latach. To wynik przeprowadzonej restrukturyzacji. Koleje Litewskie (LTG) chcą wykorzystać tę dynamikę, tworząc bardziej nowoczesne usługi kolejowe, które zaspokajają potrzeby pasażerów, a także klientów towarowych zarówno w kraju, jak i za granicą.

Usługi pasażerskie i towarowe zostały podzielone na oddzielne działy, przy czym dział transportu towarowego działa na zasadach komercyjnych, podczas gdy dział pasażerski jest dotowany przez rząd litewski. Ta reorganizacja zakończyła się też rebrandingiem firmy i powstaniem trzech przedsiębiorstw. Firma zachowała swoją litewską nazwę Lietuvos Gelezinkeliai, ale wprowadziła nowy skrót LTG. Dział transportu pasażerskiego został przemianowany na LTG Link, dział przewozów towarowych na LTG Cargo, a zarządca infrastruktury został nazwany LTG Infra.

Strategia LGT

Podczas opracowywania nowej strategii LTG zaprosiła do rozmów opinię publiczną, polityków i ekspertów, by zrozumieć oczekiwania różnych grup i wskazać priorytety na przyszłość. Na podstawie tych dyskusji firma LTG przedstawiła 10 zobowiązań. Przewoźnik chciałby konkurować za granicą oraz z wykorzystaniem Rail Baltica oferować szybkie połączenia z prędkością 250 km/h do Rygi i Tallina.

W zakresie infrastruktury jest mowa o opracowaniu nowych tras, które połączą kolejne miejscowości na Litwie, modernizacja obecnych stacji oraz elektryfikacja do 2023 r. głównego korytarza Wilno – Kłajpeda. Aby zapewnić wygodniejsze podróżowanie, grupa chce zwiększyć cyfryzację poprzez wdrażanie nowoczesnych systemów informacji o stacjach. Grupa chce także zakupić nowe, szybkie pociągi pasażerskie, które obsłużą zelektryfikowane trasy. Do 2050 r. Litwini stawiają sobie cel osiągnięcia zeroemisyjności.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

Pomorskie kupi cztery dwunapędowe zespoły trakcyjne!

Tabor i technika

Pomorskie kupi cztery dwunapędowe zespoły trakcyjne!

inf. pras. pomorskie.eu 09 marca 2023

Zobacz również:

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

Pomorskie kupi cztery dwunapędowe zespoły trakcyjne!

Tabor i technika

Pomorskie kupi cztery dwunapędowe zespoły trakcyjne!

inf. pras. pomorskie.eu 09 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5