NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Liroy broni pasażerów, którzy nie mogli pojechać Pendolino

| Michał Szymajda 28.03.2018 98

Liroy broni pasażerów, którzy nie mogli pojechać Pendolino
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
W związku z uszkodzeniami części pociągów Pendolino na przełomie stycznia i lutego 2018, PKP Intercity zmuszone było zastąpić część zespolonych składów pociągami złożonymi z lokomotywy i tradycyjnych wagonów. Poseł Piotr Liroy-Marzec zapytał Ministerstwo Infrastruktury, dlaczego proces zwrotu części pieniędzy za przejazd „zapendolino” jest tak złożony i dlaczego nie można go uprościć z korzyścią dla pasażera.
– Pasażerowie skarżą się na przypadki podstawiania składów zastępczych niższej klasy, braku wcześniejszej informacji o zmianie składu, a w konsekwencji zapłaty za usługę niższej jakości. W takich sytuacjach różnica w cenie biletów nie jest automatycznie zwracana – zauważa znany raper, obecnie poseł. W takiej sytuacji PKP Intercity proponuje pasażerom składanie reklamacji, nie było natomiast opcji odbioru pieniędzy w kasie, tytułem przejazdu innym taborem. Taki sposób wypłaty rekompensat wydaje się w tej sytuacji najprostszy, a jednak go zabrakło.

Jak zauważa Liroy, przewoźnik z całą pewnością wiedział z wyprzedzeniem o konieczności zafundowania pasażerom innych warunków przejazdu i powinien być przygotowanym do profesjonalnej obsługi pasażerów. Poseł pyta, dlaczego pasażerowie muszą być narażeni na dodatkową biurokrację, pomimo że obniżenie jakości usługi nie wynika z ich winy? Pyta również, czy istnieje możliwość stworzenia automatycznej procedury zwrotu różnicy w cenie biletów, wynikającej z podstawienia składu zastępczego lub niepobierania wspomnianej różnicy przed przejazdem.

Ministerstwo (o czym pisaliśmy na łamach RK) przyznaje, że na przełomie stycznia i lutego 2018 r. z eksploatacji wyłączonych zostało 7 z 20 pociągów EIP.

– Odnosząc się do kwestii procedur zwrotu różnicy poniesionych kosztów za przejazd w przypadku realizacji połączenia kategorii EIP zastępczym składem wagonowym wyjaśniam, że przy zakupie biletu w kasach PKP Intercity lub w punktach sprzedaży ajencyjnej, gdzie płatność następuje gotówką, przewoźnik nie posiada możliwości do przeprowadzenia automatycznego zwrotu ww. różnicy, z uwagi na brak stosownych danych – wyjaśnia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– W takiej sytuacji pasażerowie są informowani o możliwości uzyskania zwrotu ww. różnicy taryfowej w drodze reklamacji. Natomiast odnośnie do sytuacji, gdy zakupu biletu dokonano za pomocą internetowego kanału dystrybucji, spółce zostanie przekazane stanowisko ministerstwa, zgodnie z którym ma ona automatycznie dokonywać zwrotu tej różnicy – napisał w odpowiedzi na interpelację posła Liroya Andrzej Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5