Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Linia radomska w pełni przejezdna w połowie roku [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczął się kolejny etap prac na linii kolejowej nr 8. Wykonawca inwestycji rozpoczął właśnie prace nad wykonaniem wiaduktu nad torami w Warszawie Jeziorkach. Według deklaracji, cały kontrakt ma się zakończyć w trzecim kwartale tego roku. Wyjątek stanowi długo wyczekiwany wiadukt nad torami, który gotowy będzie w późniejszym czasie.

Trwają dalsze prace w Warszawie Jeziorkach na linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Radomia. Przystanek przeszedł podczas przebudowy duże zmiany, gdyż z peronu wyspowego powstały teraz dwa perony krawędziowe, natomiast w miejscu starego przejazdu kolejowo-drogowego, docelowo do końca roku, ma powstać wiadukt nad torami. Wszystko to w ciągu ul. Karczunkowskiej.

Wiadukt w ul. Karczunkowskiej

Bezkolizyjny przejazd zapewni pobliskim mieszkańcom bezpieczeństwo w przeprawie na drugą stronę torów. Nie powieli on jednak starego śladu drogi, lecz będzie lekko przesunięty w stronę Piaseczna. Dostęp do peronów zapewnić mają przejścia oraz windy. Jak deklarują PKP PLK, będzie to miejsce w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W celu sprawnych przesiadek, na wiadukcie przewidziano umiejscowienie przystanków autobusowych i ścieżki rowerowej. W okolicy powstanie również pętla autobusowa.

Najpierw przejazd tymczasowy

Zanim jednak powstanie nowa przeprawa, to PKP PLK planują wykonać tymczasowy przejazd. – Obecnie prowadzone są prace zmierzające do jego powstania. W połowie marca ma się zakończyć budowa tego obiektu i jeszcze tego samego miesiąca ma on zostać uruchomiony – podkreśla Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Do przejazdu prowadzić będą asfaltowe drogi a sam przejazd znajdzie się za krawędzią peronu odjazdowego w kierunku Warszawy. Będzie to przeprawa kategorii A, co oznacza, że przejazd będzie zabezpieczony przez dróżnika, który będzie go obsługiwał 24 godz. na dobę.

Przejazd tymczasowy znajdzie się o ok. 200 metrów dalej od dotychczas funkcjonującego, który zamknięto w sierpniu 2016 roku. Jak tłumaczy PKP PLK, kierowcy musieli tyle czekać, bo tak zakładał harmonogram prac. – Kiedy były prowadzone prace torowe, to nie było możliwości uruchomienia tymczasowego przejazdu – mówi Jakubowski. Trakcja PRKiI miała wykonać go już w grudniu, jednak pojawiła się konieczność zaktualizowania projektu, gdyż wykonawca natknął się na kolizje z siecią elektryczną i kanalizacyjną. – Szyki pokrzyżowała nam również zima i silne mrozy, które opóźniły rozpoczęcie prac o trzy tygodnie – dodaje Jakubowski.

Przejezdność w połowie roku

Wszystkie prace toczą się w ramach projektu przebudowy linii kolejowej nr 8 z Warszawy Okęcie do Czachówka. Jak podaje PKP PLK, prace idą zgodnie z harmonogramem. W Warszawie Jeziorkach uzupełniana jest obecnie infrastruktura pasażerska na przystanku. Montowane są ławki. Na peronie odjazdowym w kierunku Warszawy stanęły już trzy wiaty (na przyjazdowym znajdzie się jedna), z kolei pod nimi – poza ławkami – znalazły się podświetlane gabloty informacyjne oraz wnęki, żeby swobodnie oczekiwać na pociąg mogły również osoby na wózkach inwalidzkich. Na peronach nie zabraknie również monitoringu.

Dodatkowo prowadzone będą również prace w Piasecznie. Chodzi o wiadukt w ciągu al. Kalin oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych w ciągu ulic Orężnej i Słonecznej. Jak podaje PKP PLK, zakończenie kontraktu z Trakcją PRKiI ma nastąpić w trzecim kwartale tego roku. – Wyjątek stanowi jedynie wiadukt, który gotowy będzie w czwartym kwartale tego roku – wyjaśnia rzecznik.

Warto podkreślić, że w najbliższym czasie na odcinku od Piaseczna do Czachówka planowane są kolejne prace torowe. Od 10 kwietnia do 10 czerwca planowane jest zamknięcie toru nr 1, więc pasażerowie będą musieli liczyć się z utrudnieniami. Wykonawca będzie niwelował łuk, co wiązać się będzie z przełożeniem toru. Dopiero po zakończeniu tych prac na tym odcinku linii radomskiej nastąpi pełna przejezdność.

Dalsza modernizacja linii

W przypadku planowanej modernizacji infrastruktury do samego Radomia, PKP PLK planuje na przełomie marca i kwietnia podpisanie umów z kolejnymi wykonawcami. Odcinek ten podzielono na dwa odrębne kontrakty: z Czachówka do Warki i z Warki do Radomia wraz z dobudowaniem drugiego toru. Rozpoczęcie prac nastąpić ma w 2018 roku, natomiast zakończenie prac na pierwszym odcinku planowane jest w 2020 roku, na drugim – w 2021 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5