Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jak postępują prace przy linii Poznań – Szczecin? [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą między Poznaniem a Szczecinem prace za ok. 4 mld zł z instrumentu UE „Łącząc Europę”. Mają się zakończyć w ostatnim kwartale 2022 roku.

Na ok. 187 km modernizowanej trasy przebudowanych zostanie 95 wiaduktów i mostów m.in. nad Wartą, Notecią i Drawą. Inwestycje zapewnią sprawne przejazdy pociągów pasażerskich, poprawią warunki przewozu towarów. Prace zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Pod wiaduktami będą nowe jezdnie, mieszkańcy zyskają chodniki i ścieżki rowerowe m.in. w okolicy Mokrza, Miałów, Drawskiego Młyna, Drawin i Mierzęcina.

W Wielkopolsce zaawansowane prace widać we Wronkach. Nad Wartą gotowe są już nowe filary oraz stalowa część kolejowej przeprawy. Długi na 193 m i szeroki na ponad 12 m most powstaje etapami, a to umożliwia prowadzenie ruchu kolejowego. Zaawansowana technologia pozwala łączyć konstrukcję z segmentów. Montaż przęsła można zobaczyć na filmie.

Na Pomorzu Zachodnim modernizowany jest m.in. wiadukt drogowy w Stargardzie. Obiekt przy stacji częściowo jest już rozebrany. W jego miejscu powstanie nowa konstrukcja dla kolei, a pod nią dwa pasy ruchu, chodniki i ścieżki rowerowe. Schody i windy prowadzące z wiaduktu bezpośrednio na perony ułatwią dostęp do pociągów. Obecnie wykonawca zmienia przebieg podziemnych instalacji, m.in. kabli energetycznych, które odkryto w trakcie prac. Podobnie zmienią się wiadukty w Stargardzie nad torami na ul. Bogusława IV, Konopnickiej praz Składowej. Prace w Stargardzie pokazują zdjęcia tutaj.

Nowe perony i zmodernizowany jeden tor już są

Na modernizowanej linii z Wielkopolski do Szczecina (odcinki: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice, Słonice – Szczecin Dąbie) wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Dla podróżnych powstają nowoczesne perony. Można z nich już korzystać w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku. Komfort w podróży zwiększają wiaty, ławki i antypoślizgowa nawierzchnia. Dla osób o ograniczonych możliwościach przygotowano pochylnie, a na stacjach powstają przejścia podziemne z windami. Podobny standard zapewniony będzie także na peronach m.in. we Wronkach, Szamotułach, Mokrzu, Drawinach, Podleścu, Dolicach, Kolinie i Choszcznie.

Pociągi jeżdżą nowym torem wyposażonym w sieć trakcyjną i urządzenia sterowania na szlakach: Poznań – Kiekrz, Rokietnica – Szamotuły, Pęckowo – Wronki. Przygotowywany jest sąsiedni tor. Równocześnie prace postępują między Słonicami a Choszcznem, Dolicami a Kolinem, Reptowem i Szczecinem Dąbie. Także na odcinku Dobiegniew – Bierzwnik oraz na stacji Drawski Młyn przed montażem nowych, rozbierane są stare szyny, podkłady i sieć trakcyjna. Postępy prac na wszystkich odcinkach linii kolejowej uwzględnia rozkład jazdy.

Szybciej między Wielkopolską a Szczecinem

Efektem inwestycji będzie zwiększenie prędkości (jednak nie na całej długości linii) między Poznaniem a Szczecinem do 160 km/h. Jak zapewnia PKP PLK, skróci to czas przejazdu najszybszych pociągów między tymi miastami o ok. 50 min. Wzrośnie komfort podróży i poziom bezpieczeństwa, m.in. dzięki nowoczesnemu systemowi sterowania, modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych i budowie dwóch nowych Lokalnych Centrów Sterowania w Poznaniu i Stargardzie.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” to jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Planowane do końca 2022r. prace za ok. 4 mld zł są dofinansowane z instrumentu Unii Europejskiej CEF „Łącząc Europę” w kwocie ok. 2 mld zł. Szczegółowe informacje o inwestycji oraz zdjęcia z realizacji prac są dostępne na stronie internetowej projektu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5