NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]

| OKOK 28.03.2017 1

Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie Fot. Damian Kapinos
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Linia Nysa – Brzeg w złym stanie. Kiedy ruszy modernizacja? [zdjęcia]
Polskie Linie Kolejowe wraz z Samorządem Województwa Opolskiego ustaliły ostateczny harmonogram prac, które będą prowadzone na trzech opolskich liniach niezelektryfikowanych. Nastąpiły w nim istotne zmiany oraz określono terminy składania wniosków unijnych i rozpoczęcia prac budowlanych.
Pierwotnie linia kolejowa nr 288 Nysa – Brzeg miała być rewitalizowana jako ostatnia po uzyskaniu oszczędności przetargowych. Jednak prace na tym szlaku ruszą szybciej niż się spodziewano. Dzięki zmianie decyzji zarządcy infrastruktury, linia Nysa – Brzeg będzie drugą w kolejności linią przeznaczoną do rewitalizacji. Wniosek o dofinansowanie ma być złożony w listopadzie tego roku a prace ruszą wiosną 2019 roku. Taka zmiana cieszy społeczników, którzy od wielu lat walczą w obronie linii i połączeń.

– W ubiegłem roku przeszedłem torami 21-kilometrowy odcinek z Brzegu do Grodkowa, aby sprawdzić, w jakim stanie jest linia Nysa – Brzeg. Dokumentacja filmowa i fotograficzna, którą wykonałem pokazuje jasno, że bezpieczeństwo podróżnych jest zagrożone. Na szlaku można znaleźć pełno dziur w podkładach betonowych i drewnianych, a nawet ich brakuje, śruby można wyciągnąć bez problemu rękami a w niektórych przypadkach brakuje zestawu mocowania szyn. Sporo zniszczeń dokonano w ostatnich latach, stąd mamy wprowadzone w różnych miejscach ograniczenia na trasie do 30 km/h. Linia jest w fatalnym stanie, więc cieszy to, że prace budowlane będą przyspieszone – mówi Damian Kapinos z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie.

Linia Nysa – Brzeg pełni jeszcze jedną ważną i istotną rolę w transporcie towarowym. Tym odcinkiem najszybciej można dostać się w kierunku do Wrocławia czy Opola, w przypadku, gdy są wprowadzone objazdy lub coś się wydarzy na magistrali podsudeckiej czy linii Nysa – Opole. Jest to szlak niedoceniany, na którym już pojawia się coraz więcej przewoźników kolejowych m.in. Rail Polska, Freightliner, Lotos,Trakcji PRKiL i Majkol Trans. Oprócz składów PKP Cargo kursujących według rocznego rozkładu jazdy (3 razy w tygodniu) – załadunek i rozładunek dla 4 firm w Grodkowie, można tu spotkać pociągi towarowe relacji Wrocław Brochów – Międzylesie, Goświnowice – Wrocław Główny, Nysa – Żary.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP PLK (5426)
(268)

Więcej z regionu:

Opolskie (294)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP PLK (5426)
(268)

Wiecej z regionu:

Opolskie (294)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5