NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Linia nr 25 do Sandomierza zamknięta na prawie cały 2023 r.

| Kasper Fiszer 12.10.2022 5,2k

Linia nr 25 do Sandomierza zamknięta na prawie cały 2023 r.
fot. Duży Bartek, lic. CC BY-SA 3.0
W roku 2023 do Sandomierza nie dojadą od strony Skarżyska-Kamiennej ani pociągi pasażerskie, ani towarowe. Przez dziewięć miesięcy linia nr 25 będzie bowiem zamknięta z uwagi na przeciągającą się modernizację. Również aktualnie przejazd nie jest tam możliwy, choć na niespełna dwa miesiące trasa zostanie otwarta.
Trwa opóźniona modernizacja linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Trasa miała być otwarta w 2021 r., ale roboty zakończą się najwcześniej w grudniu przyszłego roku. Zarządca infrastruktury tłumaczy, że podczas realizacji robót konieczne okazało się istotne zwiększenie ich zakresu. Wymuszało to nie tylko wydłużenie samych prac budowlanych, ale i czasochłonną modyfikację pierwotnego projektu.

Zbliża się kolejne wielomiesięczne zamknięcie


Przesunięcie terminu oddania do eksploatacji trasy ma duży wpływ na ruch pociągów. Do Sandomierza nie dojeżdżają nieliczne przed wstrzymaniem przewozów pociągi dalekobieżne, ale też składy towarowe. – Do 24 października tego roku trwa przerwa w ruchu na odcinku Dwikozy – Sandomierz – tłumaczy Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Po tej dacie linia ma zostać otwarta, ale na krótko. – Kolejna przerwa planowana jest od 11 grudnia tego roku do 2 września przyszłego roku na odcinku Jakubowice – Sandomierz – zapowiada nasz rozmówca. Przejezdny pozostanie natomiast odcinek ze Skarżyska do Ostrowca Świętokrzyskiego wykorzystywany w codziennym ruchu regionalnym.

Wciąż sporo prac do wykonania na południowej części szlaku

Od maja tego roku roboty prowadzone są na odcinku Starachowice Wsch. – Ostrowiec Świętokrzyski. Najwięcej do zrobienia pozostało jednak pomiędzy Ostrowcem a Sandomierzem. – Dotychczas wymieniono ponad 80 km torów i 26 km sieci trakcyjnej – wylicza przedstawiciel PLK. Zapewnia, że ekipy budowlane pracują aktualnie równolegle w kilku lokalizacjach, m.in. na stacjach w Ostrowcu, Starachowicach, Ożarowie i Jakubowicach.

– W kolejnym etapie wykonawcy przystąpią do prac na odcinku Ostrowiec – Sandomierz – zapowiadają służby prasowe polskich Linii Kolejowych. Przypominają także, że linia nr 25 jest uznawana za mającą znaczenie państwowe. Wchodzi ona także w skład sieci transeuropejskich korytarzy TEN-T.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5