NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Linia do Wisły zostanie otwarta na trzy miesiące

| inf. pras 30.11.2020 6,9k

Linia do Wisły zostanie otwarta na trzy miesiące
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Linia do Wisły zostanie otwarta na trzy miesiące
Linia do Wisły zostanie otwarta na trzy miesiące
Linia do Wisły zostanie otwarta na trzy miesiące
Linia do Wisły zostanie otwarta na trzy miesiące
Od grudnia do marca otwarta będzie modernizowana linia kolejowa do Wisły. PLK informuje o stanie prac na infrastrukturze.
Jak podaje PKP PLK, od 13 grudnia skróci się czas dojazdu z Katowic do Wisły Głębce o ok. 10 min. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki, co wpłynie na zwiększenie dostępności do kolei. Nowe perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze czekają już na przyjęcie podróżnych. Pociągi między Chybiem a Skoczowem pojadą po nowych torach. Kończą się odbiory techniczne na szlaku Pierściec – Skoczów i w stacji Skoczów oraz przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Pierściec – Skoczów.

Pociągi będą kursowały do Wisły Głębce do marca 2021 roku. W kolejnym etapie będą kontynuowane prace na odcinku między Skoczowem a Wisłą Głębce. Od Goleszowa do Cieszyna i w stacji Cieszyn prace cały czas będą kontynuowane.

Wykonawca przebudował obiekty na odcinku Bronów – Skoczów. Zakres robót objął m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Między Bronowem a Skoczowem położono 14 km nowych torów. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu oraz na stacjach Pierściec i Skoczów. Prace postępują na linii Goleszów – Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Usunięto już stare tory i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowywane są przystanki i obiekty inżynieryjne. W grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu na stacji Cieszyn.

Budowane jest lokalne centrum sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków.

Efektem inwestycji będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Po zakończeniu wszystkich prac – z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w ok. 1h 40 min, czyli o ponad pół godziny szybciej niż dotychczas. Składy pasażerskie przyspieszą, będzie mogło kursować więcej pociągów. Relacje pasażerskie będą między Goleszowem a Cieszynem. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi. Przebudowa obejmie 23 perony. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów oraz sieć trakcyjna. Nowe rozjazdy oraz urządzenia zwiększą przepustowość linii. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 80 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 roku. Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z RPO województwa śląskiego. Przebudowa sieci trakcyjnej na szlakach pomiędzy stacjami na odcinku Bronów – Wisła Głębce zostanie sfinansowana ze środków budżetowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5