Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia do Barnówka po remoncie. Prędkość to wciąż 20 km/godz.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia do Barnówka po remoncie. Prędkość to wciąż 20 km/godz.
fot. Danuta B. / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0Stacja Dębno Lubuskie na linii 430
PKP PLK prowadziły pod koniec 2019 r. prace infrastrukturalne na obecnej linii kolejowej nr 430 (numerem tym oznaczona jest dziś nie historyczna linia Stare Bielice – Skwierzyna, a trasa Barnówko – Kostrzyn). Mimo to wciąż prędkość pociągów towarowych nie może przekraczać tam 20 km/godz. Utrzymanie przejezdności odcinka jest kluczowe dla funkcjonowania znajdującego się na jego końcu ekspedytu ropy i gazu.

Dawna linia kolejowa nr 410 Grzmiąca – Kostrzyn o długości ponad 240 km jest w znacznej części rozebrana lub nieprzejezdna. Aktualnie w ruchu towarowym czynne są wyłącznie odcinki Złocieniec – Mirosławiec, Kalisz Pomorski – Drawno i Barnówko – Kostrzyn. Ten ostatni ma ok. 22 km długości i oznaczony jest obecnie osobnym numerem 430.

Priorytetem jest utrzymanie możliwości przejazdu

Na trasie tej uruchamiane są pociągi, które obsługują Kolejowy Ekspedyt Ropy Naftowej, Gazu Płynnego i Siarki. – Ruch jest tam niewielki, uruchamiane jest ok. dwóch pociągów dziennie – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że trasa utrzymywana jest w stanie, który zapewnia bezpieczeństwo prowadzenia przewozów – to szczególnie ważne z uwagi na charakter przewożonych ładunków.

– PKP PLK prowadzą prace, które zapewniają kontynuację kursowania pociągów z prędkością 20 km/godz. – stwierdza przy tym przedstawiciel spółki. Temu celowi służyć miał największy w ostatnim czasie remont toczący się w listopadzie i grudniu zeszłego roku. – Była to wymiana podkładów oraz szyn – informuje nasz rozmówca.

Od lat bez pociągów pasażerskich

Zarządca infrastruktury przeznaczył na wykonanie robót 1,7 mln zł. Kwota ta pozwoliła na naprawę ok. 2 km toru. Obecne parametry techniczne rzecz jasna praktycznie uniemożliwiają ewentualne wykorzystanie trasy do Barnówka w ruchu pasażerskim.

Na trasie tej uruchamiane było natomiast kilka pociągów specjalnych, ostatni w 2013 r. Wówczas do Barnówka dotarł dawny wagon pocztowy z dwiema lokomotywami serii SU45 i SM42 należącymi do kostrzyńskich przewoźników S&K oraz Unikol.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5