Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 8: Sędziszów – Kozłów już po aukcji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 8: Sędziszów – Kozłów już po aukcji
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
Najkorzystniejszą ofertę na modernizację fragmentu linii 8 między Sędziszowem a Kozłowem złożyło konsorcjum Torkol – Rajbud. Podczas aukcji współpracujące ze sobą firmy pokonały zwycięską po pierwszym etapie spółkę zależną PKP PLK. Modernizacja 11-kilometrowego odcinka magistrali ma potrwać trzy lata.

Jedyne kryterium wyboru wykonawcy stanowiła cena. Po pierwszym etapie, w którym tylko jedna z 13 ofert mieściła się w kosztorysie, zamawiający przeprowadził – zgodnie z zapowiedziami – aukcję elektroniczną. Zwycięsko wyszło z niej konsorcjum Torkol Tychy – PHU Rajbud, które obniżyło cenę do 349,824 mln zł brutto.

Jest to wartość niższa od najtańszej oferty złożonej w pierwszym etapie (PNiUIK Kraków, 377 824 224,95 zł). Dotychczasowy faworyt zajął po aukcji dopiero czwarte miejsce. Warto przypomnieć, że kosztorys inwestorski wynosi 379 598 499,20 zł.

Wcześniejsza historia ogłoszonego w styczniu przetargu była burzliwa. Specyfikację warunków zamówienia zmieniano aż 20 razy. Efektem było poważne przesunięcie terminu otwarcia ofert (z lutego na lipiec).

Przebudowa ma polegać przede wszystkim na wymianie nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wzrosnąć z obecnych 100-120 km/h do 140 km/h (a dla odcinka za głowicą wyjazdową stacji Kozłów – do 160 km/h). Składy towarowe, zamiast 80, pojadą 120 km/h. Ich maksymalna długość będzie po modernizacji wynosiła 750 m.

Modernizacja obejmie też inne podsystemy. Okręgi nastawcze zostaną scentralizowane. Nowo budowane lub przebudowywane budynki mają być zasilane i ogrzewane z wykorzystaniem energii odnawialnej. Nowe perony będą miały długość 150 m z rezerwą 50 m. Dwukrotnie dłuższe będą tylko perony na stacji Kozłów, na której kładka dla pieszych zostanie zastąpiona przejściem podziemnym z windami. Prace będą finansowane ze środków krajowych.

Przeznaczony do modernizacji odcinek (LOT B2_2 i LOT B3 projektu inwestycyjnego dla odcinka Sitkówka Nowiny – Kozłów) liczy ok. 11 km długości (od km 252,800, za stacją Sędziszów, do km 263,450). Projekty wykonawcze będą musiały powstać w ciągu pierwszych 6 miesięcy, następne 3 miesiące przewidziano na korektę łuków, a kolejnych 8 miesięcy – na zabudowę nowych urządzeń zewnętrznych SRK. W ciągu 20 miesięcy od zawarcia kontraktu gotowy ma już być szlak Kozłów – Sędziszów ze stacją Kozłów włącznie po stronie parzystej, a po kolejnych 9 miesiącach – po nieparzystej. Ostatnich 7 miesięcy zarezerwowano na pozostałe prace i odbiory końcowe. Łącznie cała inwestycja potrwa trzy lata.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia 8 Sędziszów – Kozłów: 13 ofert, tylko jedna w kosztorysie

Infrastruktura

Przetarg na CSDIP na linii radomskiej

Infrastruktura

Przetarg na CSDIP na linii radomskiej

Roman Czubiński 15 maja 2023

Linia 8: Przetarg na odcinek Sędziszów – Kozłów

Infrastruktura

Linia 8: Przetarg na odcinek Sędziszów – Kozłów

Roman Czubiński 05 stycznia 2023

Zobacz również:

Linia 8 Sędziszów – Kozłów: 13 ofert, tylko jedna w kosztorysie

Infrastruktura

Przetarg na CSDIP na linii radomskiej

Infrastruktura

Przetarg na CSDIP na linii radomskiej

Roman Czubiński 15 maja 2023

Linia 8: Przetarg na odcinek Sędziszów – Kozłów

Infrastruktura

Linia 8: Przetarg na odcinek Sędziszów – Kozłów

Roman Czubiński 05 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5