NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu

| Roman Czubiński 14.09.2020 52

Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu
fot. PKP PLK
PKP PLK zleciły Torpolowi zadanie dodatkowe, związane z modernizacją linii 52 między Lewkami a Hajnówką. Przejazd kolejowy za stacją w Hajnówce zyska dzięki niemu nowe urządzenia zabezpieczające. Ruch pasażerski na linii 52 ma zostać przywrócony w grudniu, półtora roku później niż planowano.
Zadanie będzie realizowane w trybie „projektuj i buduj”. Polega ono na zabezpieczeniu przejazdu kolejowo-drogowego kategorii A, położonego w km 26,565 linii (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 685 w Hajnówce na wschód od stacji), oraz na montażu urządzeń stwierdzania końca pociągu na torze nr 12 stacji Hajnówka. Zamówienie zostało udzielone z wolnej ręki Torpolowi na prawach zamówienia podobnego. Możliwość zlecenia tego typu prac przewidziano w umowie dotyczącej zadania podstawowego. PKP PLK zapłaci za jego realizację ze środków własnych.

Firma wygrała przetarg na modernizację odcinka Lewki – Hajnówka w czerwcu 2017 r.. Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni na całym odcinku, budowę nowych peronów na stacji Hajnówka oraz na przystankach Lewki, Morze, Stare Berezowo, Chytra i Orlanka, a także budowę nowego przystanku w Mikłaszach. Według rzecznika PKP PLK Mirosława Siemieńca już w marcu bieżącego roku zaawansowanie prac przekraczało 90%. Początkowo zakończenie prac zakładano na połowę 2019 roku.

Przywrócenie zawieszonego w 1994 r. ruchu pasażerskiego zaplanowano (po przesunięciach) na ostatni kwartał bieżącego roku. Saorząd województwa przewiduje uruchomienie bezpośrednich pociągów Regio Białystok - Hajnówka. Już w październiku 2018 r. na odcinek powróciły natomiast po długiej przerwie pociągi towarowe, które wykorzystywały go jako objazd dla zamkniętego odcinka Czeremcha – Hajnówka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5