NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Torpol z kontraktem za 100 mln zł na Podlasiu

| Martyn Janduła 23.06.2017 1

Torpol z kontraktem za 100 mln zł na Podlasiu
Linia kolejowa nr 52Fot. Krzysztof M. Różański, puszczanska.kolej.drezynowa.pl/
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły rozstrzyganie przetargów dotyczących trzech linii na Podlasiu z Białegostoku przez Lewki, Hajnówkę do Czeremchy. Na razie rozstrzygnięto jedną część, realizacją której zajmie się Torpol.
Przetarg PKP PLK dotyczy aż trzech przetargów poprawy parametrów linii kolejowych nr 31, na odcinku granica województwa – Czeremcha – Hajnówka, nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) oraz nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka. Wszystkie linie są niezelektryfikowane i jednotorowe, z wyjątkiem linii kolejowej nr 52, która jest dwutorowa. Z racji obecności w przetargu aż trzech projektów, zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca ma wiec możliwość złożenia ofert na dowolne części zamówienia.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji i pozwoleń, a następnie na jej podstawie wykonanie wszystkich wymaganych robót. W ostatnim etapie zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia. Zakres robót obejmie nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, przejazdy kolejowe, a także obiekty obsługi podróżnych i prowadzenia ruchu kolejowego oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Na razie PKP Polskie Linie Kolejowe dokonały rozstrzygnięcia dla prac na linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka. Na realizację tego fragmentu spłynęło sześć ofert. Najtańsza oferta pochodziła od konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud i Torkol – 89,4 mln zł brutto i 22 miesiące realizacji. Jednak to ofertę Torpolu wybrał zamawiający. Jej wysokość to 94,89 mln zł brutto. Wykonawca zadeklarował prace w czasie 16 miesięcy od daty podpisania umowy. W przypadku braku odwołań ze strony pozostałych uczestników postępowania przetargowego, zostanie zawarta umowa z PKP PLK.


Mat. PKP PLK

Prace na linii kolejowej nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka, obejmą przebudowę stacji i przystanków kolejowych – Lewki, Morze, Stare Berezowo, Chytra, Hajnówka. Zaplanowana jest także budowa nowego przystanku Mikłasze, który ułatwi mieszkańcom regionu dostęp do kolei. Na wszystkich nowych obiektach zapewniona będzie dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach prac PLK wyremontują także tory i przejazdy kolejowo-drogowe oraz wybudują nowe mosty i przepusty. Zaplanowane prace na tym odcinku mają na celu przywrócenie ruchu pociągów na tej trasie i pozwolą na dobrą podróż w czasie ok. 24 min.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5