NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Linia 281: Nowy LCS w Grabownie Wlk. i sterowanie zdalne w Miliczu

| Kasper Fiszer 03.09.2018 26

Linia 281: Nowy LCS w Grabownie Wlk. i sterowanie zdalne w Miliczu
Stacja Krośnice na linii 281fot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że po zakończeniu robót na linii kolejowej nr 281 sprawniejsze stanie się sterowanie ruchem kolejowym, a dzięki wzrostowi prędkości i stworzeniu dogodnej mijanki na stacji Bukowice Trzebnickie zwiększy się przepustowość. To istotne, bo trasa ma pełnić znaczną rolę w ruchu towarowym. Zarządca infrastruktury liczy, że dzięki temu mniej pociągów towarowych będzie uruchamianych na równoległych liniach, które mają być wykorzystywane głównie przez pociągi pasażerskie.
Trwają prace na południowym odcinku zaniedbanej w ostatnich latach linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice, która na różnych jej odcinkach jest obecnie rewitalizowana. Od września ubiegłego roku PKP PLK prowadzą modernizację trasy na 40-kilometrowym odcinku Grabowno Wielkie – Zduny. Jak zapowiedział samorząd województwa dolnośląskiego, po zakończeniu robót wznowiony zostanie ruch pasażerski na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz.

Linia ważna dla przewozów ładunków ponadgabarytowych

Zarządca infrastruktury przypomina jednak, że prace prowadzone są głównie z myślą o ruchu towarowym. – Inwestycja zdecydowanie poprawi możliwości transportu koleją towarów między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską – ocenia Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Trasa wykorzystywana jest np. do przewozu dużych ładunków ponadnormatywnych. Dobry stan tej linii to m.in. ograniczanie ładunków na drogach i odciążenie tras kolejowych przeznaczonych głównie dla ruchu pasażerskiego – konkluduje.

W opinii przedstawiciela spółki ma to zostać osiągnięte m.in. dzięki zmianom w sterowaniu ruchem kolejowym. – Stacje Bukowice Trzebnickie i Krośnice będą sterowane ze stacji Milicz. Takie zdalne sterowanie umożliwi montaż nowych urządzeń zabezpieczenia ruchu – zapowiada. – Stacja Bukowice Trzebnickie zostanie natomiast przebudowana z dostosowaniem dla potrzeb pełnienia funkcji mijanki. Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej. Na całej długości modernizowanego odcinka od Grabowna Wielkiego aż do przystanku osobowego w Cieszkowie zostaną poprowadzone kable światłowodowe – uzupełnia.

19 przejazdów kolejowych z nowym oświetleniem

– Planowana jest także budowa Lokalnego Centrum Sterowania Grabowno Wielkie – mówi Bohdan Ząbek. – Wartość modernizacji wynosi ok. 155 mln zł netto – dodaje. Przypomnijmy, że niedawno zarządca infrastruktury znacząco zwiększył zakres prac, podnosząc jednocześnie koszt całej inwestycji.

Nasz rozmówca przypomina także o innych, opisywanych już wcześniej na naszych łamach elementach inwestycji, przede wszystkim o budowie nowych peronów. Mają one stanąć na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie i Cieszków. PKP PLK podkreśla także dążenie do zwiększonego poziomu bezpieczeństwa dzięki robotom na przejazdach kolejowo-drogowych. – 19 przejazdów otrzyma nową nawierzchnię drogową, zainstalowane [na nich] będzie nowe oświetlenie, a na 12 przejazdach będą zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i monitorujące – wylicza Bohdan Ząbek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5