Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 281: Nowy LCS w Grabownie Wlk. i sterowanie zdalne w Miliczu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 281: Nowy LCS w Grabownie Wlk. i sterowanie zdalne w Miliczu
fot. Kasper FiszerStacja Krośnice na linii 281
PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że po zakończeniu robót na linii kolejowej nr 281 sprawniejsze stanie się sterowanie ruchem kolejowym, a dzięki wzrostowi prędkości i stworzeniu dogodnej mijanki na stacji Bukowice Trzebnickie zwiększy się przepustowość. To istotne, bo trasa ma pełnić znaczną rolę w ruchu towarowym. Zarządca infrastruktury liczy, że dzięki temu mniej pociągów towarowych będzie uruchamianych na równoległych liniach, które mają być wykorzystywane głównie przez pociągi pasażerskie.

Trwają prace na południowym odcinku zaniedbanej w ostatnich latach linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice, która na różnych jej odcinkach jest obecnie rewitalizowana. Od września ubiegłego roku PKP PLK prowadzą modernizację trasy na 40-kilometrowym odcinku Grabowno Wielkie – Zduny. Jak zapowiedział samorząd województwa dolnośląskiego, po zakończeniu robót wznowiony zostanie ruch pasażerski na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz.

Linia ważna dla przewozów ładunków ponadgabarytowych

Zarządca infrastruktury przypomina jednak, że prace prowadzone są głównie z myślą o ruchu towarowym. – Inwestycja zdecydowanie poprawi możliwości transportu koleją towarów między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską – ocenia Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Trasa wykorzystywana jest np. do przewozu dużych ładunków ponadnormatywnych. Dobry stan tej linii to m.in. ograniczanie ładunków na drogach i odciążenie tras kolejowych przeznaczonych głównie dla ruchu pasażerskiego – konkluduje.

W opinii przedstawiciela spółki ma to zostać osiągnięte m.in. dzięki zmianom w sterowaniu ruchem kolejowym. – Stacje Bukowice Trzebnickie i Krośnice będą sterowane ze stacji Milicz. Takie zdalne sterowanie umożliwi montaż nowych urządzeń zabezpieczenia ruchu – zapowiada. – Stacja Bukowice Trzebnickie zostanie natomiast przebudowana z dostosowaniem dla potrzeb pełnienia funkcji mijanki. Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej. Na całej długości modernizowanego odcinka od Grabowna Wielkiego aż do przystanku osobowego w Cieszkowie zostaną poprowadzone kable światłowodowe – uzupełnia.

19 przejazdów kolejowych z nowym oświetleniem

– Planowana jest także budowa Lokalnego Centrum Sterowania Grabowno Wielkie – mówi Bohdan Ząbek. – Wartość modernizacji wynosi ok. 155 mln zł netto – dodaje. Przypomnijmy, że niedawno zarządca infrastruktury znacząco zwiększył zakres prac, podnosząc jednocześnie koszt całej inwestycji.

Nasz rozmówca przypomina także o innych, opisywanych już wcześniej na naszych łamach elementach inwestycji, przede wszystkim o budowie nowych peronów. Mają one stanąć na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie i Cieszków. PKP PLK podkreśla także dążenie do zwiększonego poziomu bezpieczeństwa dzięki robotom na przejazdach kolejowo-drogowych. – 19 przejazdów otrzyma nową nawierzchnię drogową, zainstalowane [na nich] będzie nowe oświetlenie, a na 12 przejazdach będą zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i monitorujące – wylicza Bohdan Ząbek.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij