Pociągi pasażerskie wracają na wielkopolską trasę łączącą Jarocin z Krotoszynem. Kończą się bowiem prace prowadzone na krotoszyńskiej stacji. Równocześnie rozpoczęto przygotowania do budowy nowego peronu w Wolenicach, co pozwoli na uniknięcie ponownego zamknięcia linii.
Wraz z wejściem w życie wakacyjnej korekty rozkładu jazdy pociągów kończą się utrudnienia odczuwane przez pasażerów kolei z rejonu Krotoszyna. Od połowy maja zamknięty był odcinek linii 281 Oleśnica – Chojnice
między Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim. Podróżni byli tam dowożeni autobusami, a dopiero w Koźminie przesiadali się do pociągów Kolei Wielkopolskich do Jarocina i Poznania.
Roboty przygotowawcze przebiegły bez problemów
Miesięczna przerwa w ruchu była związana przede wszystkim z wymianą rozjazdów na stacji Krotoszyn. W kwietniu województwo wielkopolskie zapowiedziało, że jesienią pociągi znów będą musiały zostać zastąpione przez autobusy w związku z budową przystanku Wolenice w nowej lokalizacji. Zarządca infrastruktury poinformował natomiast, że będzie dążył do utrzymania przewozów. Miało to zostać osiągnięte dzięki wykorzystaniu wiosennego wstrzymania na roboty w dwóch lokalizacjach jednocześnie.
Wszystko wskazuje na to, że ostatecznie kursy KW będą się już odbywać bez utrudnień. – Wykonawca przebudowy peronu w Wolenicach przeprowadził wszystkie możliwe prace przygotowawcze, wykorzystując zaplanowane wcześniej zmiany w ruchu związane m.in. z wymianą rozjazdów na stacji Krotoszyn – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Dzięki temu prawdopodobnie nie będzie już konieczności wprowadzania ponownych zmian – dodaje.
Pociągi KW zwolnią na krótkim odcinku trasy
Zasadnicze prace budowlane mają rozpocząć się we wrześniu. – Roboty przy przystanku będą wówczas prowadzone przy ograniczeniu prędkości pociągów na odcinku o długości 100 m – zapowiada nasz rozmówca. Nie wpłynie to znacząco na czas podróży. Wykonawca ma też wykorzystywać ujęte w grafiku połączeń przerwy pomiędzy kolejnymi kursami.
Przystanek Wolenice zostanie przeniesiony o ok. 1 km w kierunku Krotoszyna. – Znajdzie się on bliżej zabudowań – podkreśla przedstawiciel PKP PLK. Obiekt będzie wyposażony w jeden wysoki peron, na którym staną m. in. ławki, wiaty czy gabloty informacyjne. Prace o wartości ok. 1,3 mln zł wykona Górtor. Aktualnie firma finalizuje prace nad projektem budowlanym. Inwestycja finansowana w ramach rządowego programu przystankowego ma zakończyć się jeszcze w tym roku.