NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Linia 25: Zbliżają się prace na kolejnych odcinkach

| Roman Czubiński 22.11.2021 5,3k

Linia 25: Zbliżają się prace na kolejnych odcinkach
Stacja Mielecfot. PKP PLK
Swietelsky Rail wygrał przetarg na rewitalizację linii 25 między Padwią a Mielcem. Jednocześnie PKP PLK otworzyły oferty w postępowaniu na prace na odcinku Bodzechów – Sandomierz na tej samej linii. Tu jednak żadna oferta nie mieści się w kosztorysie.
Przedmiot rozstrzygniętego przetargu to wykonanie robót budowlanych na odcinku Padew – Mielec. Zadanie jest częścią rewitalizacji podkarpackiego odcinka linii Roboty będą prowadzone między km 275,300 a 290,986. Projekt zakłada przywrócenie prędkości konstrukcyjnej (120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych). Usunięcie istniejących ograniczeń prędkości będzie wymagało kompleksowej wymiany nawierzchni oraz części urządzeń sterowania ruchem. Rozjazdy mają być ogrzewane elektrycznie.

Chorzelów znów będzie stacją

Sześć przepustów ma zostać naprawionych, a osiem – rozebranych i wybudowanych od nowa. Perony w Jaślanach, Tuszowie Narodowym i Chorzelowie mają zostać zmodernizowane i wyposażone w system głosowej informacji pasażerskiej. Zaplanowano też budowę nowego toru nr 3 na przystanku Chorzelów, który odzyska tym samym rangę stacji. Przewidziano likwidację kilku przejazdów kategorii D. Niektóre inne skrzyżowania kolejowe mają otrzymać zmienioną (w kilku przypadkach – obniżoną) kategorię.

Zadaniem wykonawcy będzie ponadto budowa wiaduktu drogowego w km 289,400, przekraczającego linię oraz równoległą do niej ul. Sienkiewicza. Obiekt – w niektórych miejscach dokumentacji określany błędnie jako „wiadukt w ciągu ul. Sienkiewicza” – zastąpi przejazdy kategorii D w ciągu ul. Kosmonautów i Orlej. Zamawiający zastrzegł sobie prawo udzielania na rewitalizowanym odcinku zamówień podobnych w kilku branżach.

Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena. Po raz kolejny widać tu rosnącą determinację firm budowlanych w walce o malejącą liczbę kontraktów kolejowych: o zamówienie ubiegało się aż 16 podmiotów. Oprócz Swietelsky Rail oferty złożył także Torpol, PNUiK Kraków, Skanska, Track Tec Construction, PORR, Roverpol, Budimex, Infra Silesia, Intercor, Trakcja, Strabag, ZUE, Aldesa Construcciones Polska, Domost oraz Intop Warszawa.

Bodzechów – Sandomierz: przekroczony kosztorys

Zbliża się też termin wyboru wykonawcy dla rewitalizacji odcinka Bodzechów – Sandomierz. W przetargu wzięło udział pięciu oferentów. Zwraca uwagę duża rozpiętość cen: najtańsza oferta (Intop Warszawa) kosztuje brutto 45 856 067,25 zł, a najdroższa (PBW Inżynieria Jacek Garbacz) – 92 804 989,79 zł. Pozostali oferenci to: ZUE, Sarinż oraz Nowak Mosty. Żadna z ofert nie mieści się w kosztorysie inwestora (32 633 499,49 zł brutto). Wszystkie ceny podano dla zamówienia podstawowego.

Zakres zamówienia obejmuje prace na obiektach inżynieryjnych (łącznie 17) oraz budowę drogi w gminie Brody. Przewidziano dwa zamówienia dodatkowe w ramach prawa opcji. Pierwsze z nich obejmuje roboty przy kolejnych 25 obiektach, drugie – remont mostu na Wiśle w km 235,682.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5