Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 176 Racibórz – Olza będzie nieprzejezdna. „Rozbiórka toru jest tymczasowa”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 176 Racibórz – Olza będzie nieprzejezdna. „Rozbiórka toru jest tymczasowa”
fot. Olos88, lic. CC0Torowisko linii 176
Przez dłuższy czas nie będzie możliwe uruchamianie pociągów na śląskiej linii kolejowej nr 176. Budujący drogę wojewódzką samorząd wstępnie porozumiał się bowiem z PKP PLK w sprawie rozbiórki fragmentu torowiska, by na nowej szosie nie trzeba było budować przejazdu. Region ma się formalnie zobowiązać do odbudowy odcinka, jeśli zapadnie decyzja o wznowieniu ruchu kolejowego.

Od dłuższego czasu trwają przygotowania do budowy drogi Racibórz – Pszczyna, która ma znacznie ułatwić ruch kołowy w południowej części województwa śląskiego. Na przeszkodzie do jej realizacji stała jednak niewykorzystywana obecnie ani w ruchu pasażerskim, ani towarowym linia kolejowa nr 176 Racibórz-Marklowice – Olza. Trasa dla samochodów musi krzyżować się z torowiskiem, a budowa skrzyżowania dwupoziomowego znacznie podniosłaby koszty realizacji robót. Jak relacjonował lokalny portal nowiny.pl, pierwotne plany budowy drogi zakładały, że linia zostanie zlikwidowana (nie przewidziano więc nawet przejazdu kolejowo-drogowego w poziomie szyn). Tak się jednak nie stało.

Ruch zamarł wraz z zakończeniem wydobycia węgla

Jak poinformował nas jednak zarządca infrastruktury kolejowej, doszedł on już do wstępnego kompromisu z inwestorem, samorządem województwa śląskiego. – Linia kolejowa nr 176 na odcinku drogi będzie mieć tymczasowo zdemontowany tor – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że do spółki nie zgłosił się żaden przewoźnik, który byłby zainteresowany uruchomieniem pociągów na trasie Racibórz – Olza.

Połączenie kolejowe zostało wybudowane przede wszystkim w celu obsługi towarowej pobliskiej kopalni węgla kamiennego „Anna”. – Od 2012 r. na linii nie ma przewozów – stwierdza nasza rozmówczyni. Zakład od blisko dekady nie prowadzi wydobycia. Województwo, które nie tylko zarządza siecią drogową, ale i zleca kolejowe przewozy regionalne, nie wskazywało dotychczas na zamiar wykorzystania torów w regularnym ruchu rozkładowym.

PLK: Województwo zobowiązało się do odbudowy, jeśli będzie potrzebna

Na razie formalne porozumienie PKP PLK z samorządem wojewódzkim nie zostało jednak zawarte. – Treść dokumentu jest obecnie przedmiotem uzgodnień z urzędem marszałkowskim – mówi Katarzyna Głowacka. Służby prasowe województwa nie odpowiedziały na nasze pytania dotyczące sprawy i ewentualnej przyszłości linii kolejowej. PKP PLK zapewniają tymczasem, że rozbiórka toru na krótkim odcinku nie oznacza definitywnego uniemożliwienia realizacji kursów w kolejnych latach.

– W sytuacji przywrócenia ruchu kolejowego samorząd zobowiązuje się do odtworzenia odcinka linii – tłumaczy zarządca infrastruktury. Region miałby wówczas również wybudować odpowiednie skrzyżowanie. Na razie nie wiemy, jaką miałoby ono mieć formę.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Miejski autobus wjechał pod lokomotywę PKP Intercity [zdjęcia]

Infrastruktura

Miejski autobus wjechał pod lokomotywę PKP Intercity [zdjęcia]

Michał Szymajda 15 marca 2023

Poważny wypadek w Rawiczu. Ciężarówka na drodze pociągu KD [film]

Infrastruktura

PLK naprawi linię 26 pod Łukowem

Infrastruktura

PLK naprawi linię 26 pod Łukowem

Roman Czubiński 10 listopada 2022

W Teresinie powstanie tunel pod torami kolejowymi za 50 mln zł

Infrastruktura

Zobacz również:

Miejski autobus wjechał pod lokomotywę PKP Intercity [zdjęcia]

Infrastruktura

Miejski autobus wjechał pod lokomotywę PKP Intercity [zdjęcia]

Michał Szymajda 15 marca 2023

Poważny wypadek w Rawiczu. Ciężarówka na drodze pociągu KD [film]

Infrastruktura

PLK naprawi linię 26 pod Łukowem

Infrastruktura

PLK naprawi linię 26 pod Łukowem

Roman Czubiński 10 listopada 2022

W Teresinie powstanie tunel pod torami kolejowymi za 50 mln zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5